Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 13:47 #850675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic

Niels;158197 schreef : Dat de PVV-kiezers worden neergezet als permanent ontevreden xenofobe badslipperdragers is daar zo'n voorbeeld van. Zolang we kunnen hakken op Henk en Ingrid hoeven we het tenminste niet over de inhoud te hebben. Want dan zou er wel eens naar boven kunnen komen dat Geert Wilders, zijn stemmers en de problematiek die hij aankaart het product zijn van veertig, misschien wel vijftig jaar falende overheid. Een overheid die de tegenstellingen die Geert Wilders nu zou veroorzaken, al veel eerder zelf heeft gecre?erd.

Even de essentie van mijn betoog onderstrepen. Het gaat er niet om dat Henk en Ingrid worden 'gestigmatiseerd' om het stigmatiseren, het gaat erom dat het een bliksemafleider is, een instrument om de materie onbespreekbaar te maken, zoals we de materie al jaren onbespreekbaar proberen te maken. Waarom moeten er anders onderzoekjes zijn naar de psyche van de PVV-stemmer? Waarom heeft de 'extreem-rechts-o-meter' van Jaap van Donselaar alleen betrekking op de PVV? Waarom projecteren we datzelfde niet op de andere partijen? Omdat de beerput niet open mag. Maar die beerput gaat er niet minder van stinken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 14:31 #850678 door V300 register

kingfisher;158222 schreef : Daarnaast geef ik ruiterlijk toe helemaal niets MET maar ook zeker niets TEGEN mensen te hebben die "links" zijn hoor.
Het is duidelijk dat de meerderheid op dit forum kennelijk "links" georienteerd is, en op andere fora zit dat weer omgekeerd. Dus That's life.

Ik ben niet links, ik ben niet rechts; ik ben recht door zee.

:snif: Wacht even... Waar heb ik dat eerder gehoord... :snif:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 15:49 #850681 door V300 register
De aanvulling van de PVV op het publieke debat is wel heel mager. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ??n bevolkingsgroep met een bepaald geloof uitsluiten van een deel van onze burgerrechten is niet mogelijk onder onze huidige grondwet. Ik vind het ongelofelijk dat er zo veel mensen zijn die het opnieuw over het gelijkheidsbeginsel willen hebben. Ik dacht dat we daar de afgelopen eeuwen wel achter waren gekomen waarom we dat gelijkheidsbeginsel in onze grondwet verankerd willen hebben (zoals in heel noord-west Europa). Mensen die die achtergrond niet kennen durf ik wel te typeren als ....achtergebleven op kennisgebied, of dom zo je wilt.

Ik ben trouwens niet links en ook niet rechts. Zijn sowieso hopeloos verouderde begrippen en m.i. niet meer van toepassing op het huidige politieke klimaat.

Ik wil ook nog wel wat positiefs zeggen over Wilders: het politieke debat leeft weer flink, net als destijds onder Fortuyn. Mensen die normaliter totaal niet zijn ge?nteresseerd in politiek verdiepen zich er wel ineens in. Een goede zaak lijkt me, al mis ik wel het niveau! Het zou prettig zijn als bepaalde mensen hun mening voor zich houden, zeker als ze niet weten waar ze over praten.

Zo, en nu ga ik mijn Hollandse appeltje eten dat ik net bij de etnische groenteboer op de hoek heb gekocht!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 16:30 #850687 door V300 register
Kijk dat zijn tenminste reacties waar je over van mening kan verschillen, maar die wel normaal geformuleerd zijn en met eigen meningen goed onderbouwd. eens of niet eens, maakt niet uit.

Overigens ben ik het veel dingen van Wilders eens, doch een Fortuyn is ie zeker niet (helaas). Dat was pas een man met charisma, en een schitterende woordenschat die de vinger ongelooflijk mooi en subtiel op de zere plek kon leggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 16:41 #850689 door V300 register
Maar ook niet echt een hoogvlieger (heb boeken van hem gelezen, mwa, valt d?t tegen zeg). Ben ik ook niet hoor, daar niet van, maar ik heb behoefte aan een premier die het gepeupel overstijgt, echt een ouderwetse staatsman, of liever een vrouw.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 20:59 #850705 door V300 register
Mjah, zoiets als Wim Kok of Ruud Lubbers? Beiden niet mijn partij / kleur, maar vond dat wel echt "Premier material" eigenlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 21:37 #850707 door V300 register

kingfisher;158206 schreef : Ik word doodziek van dat stigmatiseren van PVV stemmers, als ware het een stel randdebielen.

punkazz;158213 schreef : Oh, nu worden opeens de PVV-stemmers ook nog gestigmatiseerd.

kingfisher;158218 schreef : Stigmatiseren? Dat woord heb ik in ieder geval niet gebruikt en ze zijn zeker niet "zielig".

Huh? :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-10-2010 21:52 #850708 door V300 register

Niels;158223 schreef : Waarom moeten er anders onderzoekjes zijn naar de psyche van de PVV-stemmer? Waarom heeft de 'extreem-rechts-o-meter' van Jaap van Donselaar alleen betrekking op de PVV? Waarom projecteren we datzelfde niet op de andere partijen? Omdat de beerput niet open mag.

Voordat je de beerput openmaakt moet je wel weten waarom die open moet en dan is het kijken naar de psyche van Wilders en aanhang helemaal niet zo'n gek idee om erachter te komen wat er daadwerkelijk speelt/hoe men is be?nvloed (zeker als je het niet met hem eens bent/of omdat je je gewoon afvraagt hoe hij zo groot heeft kunnen worden, uit interesse dus). Anders gaat het misschien stinken om de verkeerde redenen. ;)

We projecteren dit soort dingen ook op andere partijen, maar die zijn gewoon minder interessant, omdat ze niet zo extreem zijn en al wat langer aanwezig zijn. Reken maar dat extreem-links ook heel interessant is, alleen die leven in een hutje op de hei en zijn niet georganiseerd.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-10-2010 10:00 #850737 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote Politiek Topic

kingfisher;158235 schreef : Kijk dat zijn tenminste reacties waar je over van mening kan verschillen, maar die wel normaal geformuleerd zijn en met eigen meningen goed onderbouwd. eens of niet eens, maakt niet uit.

Hieruit begrijp ik dat jij enkel meningen wil bekijken en/of uitwisselen en je niet bezighoudt met het kijken naar WAAROM iets gebeurt?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2010 19:02 #850778 door V300 register

punkazz;158255 schreef : Huh? :yeah:

Excusez, inderdaad wel gebruikt. Al is het niet helemaal een term die ik graag zie/gebruik. Maar desondanks scherp opgemerkt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC