Het grote Politiek Topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2010 21:03 #850006 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote Politiek Topic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-10-2010 23:16 #850018 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote Politiek Topic

punkazz;157457 schreef : Ontwikkelingshulp moet ondertussen wel gewoon doorgaan. Ook al "komt niet alles aan", het principe blijft overeind en dat principe is de mijne ;)

Mijn principe is juist omgedraaid. Stop alle ontwikkelingshulp = bodemloze put.
Er kunnen beter geen mensen meer wonen, hoeft er ook geen geld heen :)
Afrika is gewoon niet geschikt om te leven, maak er lekker een natuurreservaat van, haal er grondstoffen vandaan, bouw er een gevangenis, zo heeft het nog een functie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2010 10:17 #850032 door V300 register

v0lv0freak;157536 schreef : Afrika is gewoon niet geschikt om te leven, maak er lekker een natuurreservaat van, haal er grondstoffen vandaan, bouw er een gevangenis, zo heeft het nog een functie.

Daar zijn we al eeuwen mee bezig. :hmmz2:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-10-2010 13:26 #850040 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote Politiek Topic

Lucluc;157552 schreef : Daar zijn we al eeuwen mee bezig. :hmmz2:

Ja + de lokale bevolking in leven houden... :no:
Houdt toch op met dat aids gedoe, die ziekte is er niet voor niks. De natuur regelt zichzelf.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2010 15:29 #850116 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het grote Politiek Topic
Zo hoorde ik er laatst ook een. Die was van mening dat alleen "de rijken" geschoold zouden moeten worden, omdat het scholen van armen geen nut had.

Tja, dat vind ik dan toch weer net iets korter door de bocht dan mijn mening over de stufi volgens Steven is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2010 19:42 #850126 door V300 register

v0lv0freak;157560 schreef : Ja + de lokale bevolking in leven houden... :no:
Houdt toch op met dat aids gedoe, die ziekte is er niet voor niks. De natuur regelt zichzelf.

Had Herman Finkers geen uitspraak over Afrika? Dat ze 90% van wat ze produceren zelf opeten: en maar eten, eten eten. :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2010 22:03 #850152 door V300 register

Krekkelens;157650 schreef : Had Herman Finkers geen uitspraak over Afrika? Dat ze 90% van wat ze produceren zelf opeten: en maar eten, eten eten. :halo:

90% van wat ze verdienen gaat op aan eten... en maar prop'n en prop'n. (Jan maat impressie)

Als je Finkers quote... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-10-2010 18:28 #850211 door V300 register
Als je in Nederland leeft, zou je juist blij moeten zijn met alle voorzieningen en de welvaart hier, en dan zou je blij lachend geld geven aan mensen in bijvoorbeeld Afrika die niks hebben. Kijk goed aan wie je het geeft (oppassen dus voor dikke dictators) en rechtstreeks zaken doen met de mensen die het het hardst nodig hebben.

Ik vind dat teveel mensen willen bezuinigen op ontwikkeling, terwijl niemand hier omkomt van de honger. Als je daar niets van wil delen ben je in mijn ogen een ego?st. Ga niet teveel op in het onderbuikgevoel wat je zo snel krijgt bij het woord 'bezuinigingen'. Er wordt al jaren en jaren bezuinigd (mijn opa die beroepsmilitair was vertelde dat het in zijn tijd ook altijd over bezuinigingen ging), en tuurlijk zou het fijn zijn als er meer geld voor onderwijs, zorg, landbouw (en defensie natuurlijk :+) was, maar we redden het zo ook wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2010 21:23 #850342 door V300 register
Tja, bezuinigingen... ik vind het van de zotte dat er 'welvaart voor de dieren' moet komen terwijl de verzorgingshuizen toch echt wel beter kunnen... Het is maar waar je de voorkeur aan geeft. Men moet kiezen en wil dat niet, dan krijg je dit soort situaties, dan maar alles half of minder.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2010 11:11 #850497 door V300 register
Persoonlijk wordt ik altijd een beetje moe (in het algemeen, niet specifiek mbt dit forum of topic) van dat gemekker over "het glas is half vol" of "we hebben het niet zo slecht in Nederland" en meer van dat soort bla bla dat stelt dat we eigenlijk niet moeten zeuren.

Waarom mag ik het niet van de andere kant bekijken? Het glas is half vol, dus de helft is gemorst....... we hebben het niet slecht, maar het kan nog veel beter....... Daar mag ook best eens de nadruk op gelegd worden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC