360 met turbo intercooler
- V300 register
- Verbannen
-
Wat heb je eigenlijk nog aan de motor veranderd ten opzichte van de standaard Turbo uitvoering?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Super vet, dat is veel vermogen voor een bijna standaard B21ET en in een V300.
Staat de turbodruk op 1.5bar en er zit een andere nokkenas in waar wij niets van weten?.Gezien je ervaring met K-jet zal het blok zeker super netjes lopen, dat helpt natuurlijk ook een boel.
Een B21ETL (door Volvo gekietelde B21ET in productie 242 om aan de homologatie eisen van de GrpA te voldoen) haalt dit vermogen niet, die zit op +- 225pk (krukas).
- V300 register
- Verbannen
-
De aandrijving houdt zich prima. Ik ga dan ook niet elke keer met spinnende wielen weg. Als je de auto eerst laat rollen en je geeft dan gas dan spinnen ze al snel genoeg.... en hou je de boel langer heel.
Hij looopt prima, ben zeer tevreden zo.
- V300 register
- Verbannen
-
En dat je tevreden bent....overbodige info :lol::lol::lol:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
360 Turbo Intercooler;193450 schreef : Deze week de 360 op de bank gehad.
Kwam tot 267 pk en 430Nm koppel. Alleen heb ik de verkeerde brandstofregelaar gekregen. Deze was van een gewone kj tronic zonder turbo. Deze verlaagd de druk niet op de injectiekop. Hierdoor wordt de luchtweger niet helemaal omhoog gedrukt om meer brandstof door te laten. Je kunt ook duidelijk zien aan de lijn dat de motor te arm draaid als er turbo druk op komt.
Zal deze even inscannen v/d week. Ik weet nu dus dat deze motor probleemloos 250 pk kan draaien. Ben dus super tevreden met dit resultaat!
s1085.photobucket.com/albums/j434/ronald...w¤t=MOV033.mp4
Dus deze week even een andere regelaar monteren en dan weer de bank op!
Vind je het niet eng om toch door te gaan op het moment dat hij te arm loopt? Wellicht een AFR meter inbouwen?(of heb ik door niet alles te hebben gelezen de mond te groot?)
Stond je op de bank bij Fasttech? Marco houdt wel van vlotte Volvo's:p
Zijn overigens geen kinderachtige cijfers hoor, denk dat ik met mijn R alleen je kont(van de auto dan he) van afstand kan bekijken:)
- V300 register
- Verbannen
-
Als het de standaard ET nokkenas is, dan is het een T.
- V300 register
- Verbannen
-

Zoals Arjen ook al insinueerde en je zelf vast ook wel weet, kan arm lopen best schadelijk zijn voor een turboblokje op vol vermogen! Lekker hete klepjes en zuigers.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Wat een vermogen :wtf:
Wat is het benzineverbruik eigenlijk?