Mattias' Daily 340 GL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
cryowim;168769 schreef : oliekering haal ik er vaak uit door er een zelftapper in te draaien en dan met een klauwhamer de kering er uit te trekken. Alleen wel opletten dat de zelftapper er niet te ver ingeschroefd wordt
Had ik die tip nou is eerder gehad! }

Dat ik daar nou niet zelf aan had gedacht! Damn!:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het is een allerbeste auto, maar nu de brandstofprijzen de pan uit beginnen rijzen, heb ik na wat rekenwerk besloten afscheid van deze auto te gaan nemen.
Ik ben inmiddels al over gegaan tot de aankoop van een andere en ik kan met enige trots mededelen dat het ook deze keer een VOLVO is geworden.
Namelijk deze: nl.kapaza.be/vlaams-brabant/volvo-v40-ds...v40-1-9-54837400.htm
IK denk dat de foto's voor zich spreken, het is een schitterende auto, en hij ziet er voor zijn leeftijd zowel langs binnen en langs buiten puntgaaf uit! Volgende week staat hij hier op de oprit en dan krijgen jullie er natuurlijk een update van!
Verder blijf ik sowieso lid van de club, want de rest van de auto's blijft gewoon in mijn bezit. Goldie zal dus nog steeds gerestaureerd worden en de blauwe 340 hoop ik op een dag ook weer operationeel te krijgen! Over het lot van de tweede 340 ben ik nog aan het tobben, deze vario zal ik nog herstellen, maar daarna gaat hij wss ook weg. Tenzij ik deze sloop om wat ik heb in orde te brengen en te houden! De tijd zal uitwijzen hoe ik dat ga aanpakken!
Mochten er mensen serieus interesse hebben in de 1700, laat maar horen, hij staat hier eerlijk beschreven en ik kan je verzekeren dat het een bovenstebeste auto is! De offici?le advertenties komen nog wel op de site, maar dit is alvast het begin van mijn afscheid van deze trouwe auto!
Met spijt in mijn hart zal ik voor hem een nieuwe eigenaar zoeken!
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Jos360;171623 schreef : Jammer dat je hem wegdoet Karsten. Heb je in je brandstofberekening ook afschrijving en onderhoud van een 1700 in overweging genomen? Ik heb altijd moeite met geloven dat een nieuwe auto goedkoper is dan een oude
als je veel rijdt wel

en een V40 is ook niks meer waard...
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;171623 schreef : Jammer dat je hem wegdoet Karsten. Heb je in je brandstofberekening ook afschrijving en onderhoud van een 1700 in overweging genomen? Ik heb altijd moeite met geloven dat een nieuwe auto goedkoper is dan een oude
Ik zal er geloof ik ook nog wel ergens spijt van gaan krijgen, maar het is toch een weloverwogen en een gemotiveerde beslissing Jos! Ik heb ernaar zitten rekenen en met de kilometers die ik dit jaar gereden heb, tegen het huidige verbruik en de brandstofprijzen, uitgezet ten opzichte van wat ik dit jaar had kunnen besparen met de V40, kom ik voor de brandstof alleen uit op 480 euro in mijn voordeel!
Verder zie ik mezelf volgend jaar nog meer kilometers maken, wat dit voordeel alleen maar zal vergroten.
van dit bedrag moeten wel nog wat kosten af, want met het extra motorvermogen zal de wegenbelasting met 40 euro stijgen en ook de verzekering iets duurder gaan worden. Als ik dat grofweg even bekijk, zal het alsnog uitdraaien op een bedrag rond de 300 euro in mijn voordeel! (bij mijn huidige kilometers)
Het onderhoud zal naar goede gewoonte nog steeds in eigen huis gaan plaatsvinden, mits wat aanpassingen aan de infrastructuur (bv aankoop van de nodige elektronica voor de uitlezing van de auto), ben ik ervan overtuigd dat ik hier nog steeds positief zal eindigen.
De wagen heeft een goeie onderhoudsgeschiedenis, met onder andere een vervanging van de D-riem, koppeling enz ongeveer 30dk geleden. Ook is hij helemaal puntgaaf, waardoor ik er bij een eventuele verkoop niet bij zal instinken!
Nog een belangrijke reden voor de aankoop, is dat ze hier in Belgi? volgend jaar de wegenbelasting nog verder omhoog gaan trekken. Vooral oudere wagens zullen hier geviseerd worden en er wordt dan gekeken naar de vervuilingsgraad van de wagen! Helaas komt een 340 in zo'n situatie niet helemaal mooi in de cijfers. Vandaar ook de weldoordachte oplossing!
Ik heb mij er deze week volledig in zitten verdiepen, of het al dan niet rendabel zou zijn.
Als de 340 nou net wat mooier was geweest, zowel interieur als exterieur, dan had ik mss een andere richting genomen, maar ik heb besloten om mij nu gewoon volop op mijn restauratie te gaan storten en daar een plaatje van te maken.
Ik weet zeker dat ik er op een of andere manier spijt van zal krijgen, maar de keuze is gemaakt. als het kon hield ik ze allemaal bij, maar helaas zou dat stallingsproblemen gaan opleveren om nog maar te zwijgen over financi?le consequenties.
Verder blijf ik zoals gezegd gewoon lid en als de 360 klaar is, dan zal ik gewoon ook steeds trouw met deze wagen naar evenementen komen. Dat beloof ik in ieder geval plechtig!
- V300 register
- Verbannen
-

Kun je mij misschien, al dan niet per PM, iets sturen over die belasting? Mijn Jeep staat nu op Belgisch kenteken en ik weet weinig van die belastingen. Gaat om lichte vracht...
- V300 register
- Verbannen
-
Veel meer kan ik er niet over zeggen, kan er niet direct iets over terugvinden, maar het is nu eerst tijd voor een slaapje!
is dat trouwens nog helemaal goed gekomen zonder problemen die Jeep van jou op kenteken krijgen?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Mag dat zomaar als je als Nederlander in de USA woont?:+Mijn Jeep staat nu op Belgisch kenteken en ik weet weinig van die belastingen. Gaat om lichte vracht...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;171628 schreef : Mooie auto!Mag dat zomaar als je als Nederlander in de USA woont?:+
Polen rijden in Nederland toch ook op Pools kenteken? :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-