show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2010 01:11 #840818 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Jaa dat bedoelde ik ermee te zeggen. Ben er in elk geval erg blij mee. Ik weet hoe mensen graag de auto zo origineel mogelijk zien, ik kan je nu al garanderen dat dat niet gaat lukken xD

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2010 08:26 #840821 door V300 register
Originaliteit kan ik me niet altijd echt aan storen... Maar er zijn gewoon dingen die je GOED moet doen, en koplampen verstellen door te duwen is niet de methode ;) Dan heb je de verstel-mechanismes verkracht, en kan ik je garanderen dat bij de eerste hobbel dat ding weer verkeerd staat. Vandaar ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2010 12:38 #840825 door V300 register

volvofiel;150464 schreef : Ik doe juist niks met die lampen. Voor de apk moeten ze wel steeds weer naar beneden worden bijgesteld. Ik snap ook niet hoe dat kan. Misschien trillen de reflectoren weer terug naar hun oude positie ofzo, weet ik niet. En ik kan me wel wat belangrijkers bedenken dan die lampen.

Heb ik ook bijna altijd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2010 21:03 #843495 door V300 register
Even dit topic uit de mottenballen.

Afgelopen woensdag is bij de lokale doe het zelf garage de Volvo voor een korte tijd de brug op geweest en even snel een blik kunnen werpen. Mijn koppeling slipt nog steeds zeer lichtjes in zijn 3, dus die zal vervangen moeten worden. Zit ook op een rotplek overigens, zag ik dat de voorpijp eruit moet?

Mijn schokbrekers voor zijn beiden toch wel gauw aan vervanging toe, de veerpoot van de linker is verroest tot op het bot en zal het nog eens begeven. Verder ziet de auto er top uit vanonder, geen extreme problemen en helemaal hard. De dorpel heeft alleen een deuk, dus dat zal een klein beetje laswerk zijn ben ik bang. Ik was erg blij met dit nieuws.

Was er alleen een probleempje. Verder naar achter, bij de aandrijving, viel mij op dat de auto in het midden transmissieolie lekte. Het achterste deel van mijn transmissie (zegmaar het deel recht voor de benzinetank) lekte aan de achterkant, waar die klep met de vulplug zit. Het leek ons dat er een pakking tussen hoorde te zitten, maar dit was niet het geval bij mijn 'hok'. Auto dus leeg laten lopen (lekkere zwarte transmissieolie - was wel nodig dus) en bij gebrek aan een pakking, de klep met de vulplug dichtgesmeerd met - nogal prijzige maar 'longlasting' - vloeibare pakking. Vervolgens drooggemaakt met een f?hn en kruislings de klep er weer opgschroefd. Daarna weer bijgevuld (slechts 1,3 liter???) en hij doet het nu weer perfect, hij schakelt okee, rijdt normaal en lekt niet meer. Probleem opgelost dus.

Ik ben er achter gekomen dat het vervangen van mijn schokbrekers niet zo'n punt zal zijn. Zeer easy bij deze auto. Beunhaas (maar a-technisch) als ik ben was ik even bang dat ik het moest laten doen, maar dit is een klusje die ik zelf wel kan klaren. Mijn wielen moeten even gebalanceerd worden, helpt dit niet, dan moet ik er nog even achter komen wat het probleem is omtrent het naar rechts trekken en het 1/8e scheef staan van mijn stuur. Jullie hadden het over de bevestigingsplaat van de reactiestang, maar zo op het oog zou ik niet weten welk deel dat was :S:crazy2:.

Mijn vieze-autogassenpijpie was in verrassend goede staat, al is mijn einddemper behoorlijk krokant. Dus enkel de einddemper vervangen, niet eind- en middendemper zoals verwacht. Meevallertje :yesyes:.

Bij deze nog een al beloofde foto van de Volvo met zijn gele liggies :)
Vind ik nog wel het leukste aan mijn hokkie :humor:

[img

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-08-2010 09:38 #844639 door V300 register
[mod]helaas, ook hiervoor moet ik je verwijzen naar de advertentierubriek...
www.volvo300club.nl/advertenties.php [/mod]

Of kan ik dit hier niet plaatsen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 10:54 #845708 door V300 register
Jongens, ik verkrijg het niet over mijn hart om de Volvo weg te doen en ik heb een goedkope koppelingsset gevonden. Denken jullie dat het mogelijk is om zelf de koppeling te vervangen? Ik heb geen how-to achtig topic gevonden hier, dus ik hoop dat jullie daar het antwoord op weten...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 11:16 #845709 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Het is zeker mogelijk om de koppeling zelf te vervangen, volgens mij kan dat zelfs terwijl de auto op de grond op assteunen staat.
De how-to's (Haynes, werkplaatshandboeken, etc.) zijn wel beschikbaar voor clubleden, maar helaas niet voor forumgasten die nog geen lid zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 11:55 #845716 door V300 register
Je kunt een haynes of kluwer/olyslager via marktplaats wel kopen voor iets van 20 euro meestal; maar dat is dan ook gelijk de enige optie die ook maar iets goedkoper is dan lid worden van de club :+

belangrijk bij voetkoppelingen is altijd om de koppelingsplaat te centreren voordat je de drukgroep vastschroeft. Anders krijg je namelijk de as er niet in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 20:04 #845760 door V300 register
Dan moet ik opzoek naar goedkope documentatie :) ik wil graaglid worden, maar na de koppeling zijn de centen weer op :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2010 21:03 #845765 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Dan moet je ??rst lid worden, dan hoef je maar weer een heel klein beetje bij te sparen voordat je je koppeling kan doen. Tegen die tijd is je lidmaatschap ook net geactiveerd, dus dat komt dan ook weer goed uit... :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC