Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Heb ik ook bijna altijd.volvofiel;150464 schreef : Ik doe juist niks met die lampen. Voor de apk moeten ze wel steeds weer naar beneden worden bijgesteld. Ik snap ook niet hoe dat kan. Misschien trillen de reflectoren weer terug naar hun oude positie ofzo, weet ik niet. En ik kan me wel wat belangrijkers bedenken dan die lampen.
- V300 register
- Verbannen
-
Afgelopen woensdag is bij de lokale doe het zelf garage de Volvo voor een korte tijd de brug op geweest en even snel een blik kunnen werpen. Mijn koppeling slipt nog steeds zeer lichtjes in zijn 3, dus die zal vervangen moeten worden. Zit ook op een rotplek overigens, zag ik dat de voorpijp eruit moet?
Mijn schokbrekers voor zijn beiden toch wel gauw aan vervanging toe, de veerpoot van de linker is verroest tot op het bot en zal het nog eens begeven. Verder ziet de auto er top uit vanonder, geen extreme problemen en helemaal hard. De dorpel heeft alleen een deuk, dus dat zal een klein beetje laswerk zijn ben ik bang. Ik was erg blij met dit nieuws.
Was er alleen een probleempje. Verder naar achter, bij de aandrijving, viel mij op dat de auto in het midden transmissieolie lekte. Het achterste deel van mijn transmissie (zegmaar het deel recht voor de benzinetank) lekte aan de achterkant, waar die klep met de vulplug zit. Het leek ons dat er een pakking tussen hoorde te zitten, maar dit was niet het geval bij mijn 'hok'. Auto dus leeg laten lopen (lekkere zwarte transmissieolie - was wel nodig dus) en bij gebrek aan een pakking, de klep met de vulplug dichtgesmeerd met - nogal prijzige maar 'longlasting' - vloeibare pakking. Vervolgens drooggemaakt met een f?hn en kruislings de klep er weer opgschroefd. Daarna weer bijgevuld (slechts 1,3 liter???) en hij doet het nu weer perfect, hij schakelt okee, rijdt normaal en lekt niet meer. Probleem opgelost dus.
Ik ben er achter gekomen dat het vervangen van mijn schokbrekers niet zo'n punt zal zijn. Zeer easy bij deze auto. Beunhaas (maar a-technisch) als ik ben was ik even bang dat ik het moest laten doen, maar dit is een klusje die ik zelf wel kan klaren. Mijn wielen moeten even gebalanceerd worden, helpt dit niet, dan moet ik er nog even achter komen wat het probleem is omtrent het naar rechts trekken en het 1/8e scheef staan van mijn stuur. Jullie hadden het over de bevestigingsplaat van de reactiestang, maar zo op het oog zou ik niet weten welk deel dat was :S:crazy2:.
Mijn vieze-autogassenpijpie was in verrassend goede staat, al is mijn einddemper behoorlijk krokant. Dus enkel de einddemper vervangen, niet eind- en middendemper zoals verwacht. Meevallertje :yesyes:.
Bij deze nog een al beloofde foto van de Volvo met zijn gele liggies

Vind ik nog wel het leukste aan mijn hokkie :humor:

- V300 register
- Verbannen
-
www.volvo300club.nl/advertenties.php [/mod]
Of kan ik dit hier niet plaatsen?
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De how-to's (Haynes, werkplaatshandboeken, etc.) zijn wel beschikbaar voor clubleden, maar helaas niet voor forumgasten die nog geen lid zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
belangrijk bij voetkoppelingen is altijd om de koppelingsplaat te centreren voordat je de drukgroep vastschroeft. Anders krijg je namelijk de as er niet in.
- V300 register
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-