Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Maar Jelle, een tip wordt lid. 9 oktober is er een sleuteldag bij van Vliet in Leidschendam. Niet v?r van Zoetermeer. En wie weet kan je dan je koppeling wel vervangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vooralsnog ziet het er naar uit dat de oude dame mag blijven. ik heb namelijk ontzettend goed nieuws binnengehad n.a.v. een apk check bij autobedrijf DAVO waar een vriend van mij werkt. De Volvo heeft nog apk tot januari, maar is voor niet al teveel geld wel weer apk-waardig te maken. Dat was dan ook wat ik even wilde weten voordat ik besloot dat de auto - zij het met pijn in het hart - wegmoest.
Uit de apk bleek het volgende:
- Bumper moet vastzitten ipv los (bevestiging afgebroken)
- Nieuwe stuurkogel rechts nodig (daarom is het stuur zo scheef)
- deur moet open kunnen rechts (pinnetje van de buitenhendel is er vandoor)
- Rechter rem v??r loopt aan
- 4 nieuwe banden rondom
- startmotor komt eraan, maar is nog niet helemaal slecht
Het resultaat van deze APK verbaasde me behoorlijk. Ik heb na het telefoontje de rest van de dag met een enorme smile rondgelopen, want als ik deze punten repareer kan de Volvo weer door de APK heen. Wat me verbaasde waren de schokbrekers. Deze janken en steunen bij elke hobbel maar zijn dus niet lek. Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Ook de uitlaat bleek geen gat te hebben, al moet je nu geen hoog drempeltje nemen. Wat betreft de koppeling: die wordt volgende maand vervangen. Dat ik 4 nieuwe banden nodig had verbaasde me. Ik had gerekend op 2.
De monteurs van het bedrijf, die de hele dag lolletjes hebben lopen trappen om en over mijn auto, waren aan het eind van de dag ronduit verbaasd dat het resultaat zo goed was. Ook zei de monteur dat hij verder nog gewoon goed hard was van onder en dat ik me voorlopig daar niet zo'n zorgen om hoef te maken. A relief!
De Volvo blijft dus, en ik kan volgende maand ?f in november (depends on the finances) mijn lidmaatschap voor de v3c aanvragen

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij niet fatsoenlijk werkende schokdempers is er speling op de zuiger / zijn de zuigerringen versleten etc.
deur moet open kunnen rechts: raam omlaag draaien, zodat je het binnenste hendel kan pakken; dan is het apk goedkeur:)
- V300 register
- Verbannen
-
Was het maar zo makkelijk met de apk

- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
De Volvo blijft dus, en ik kan volgende maand ?f in november (depends on the finances) mijn lidmaatschap voor de v3c aanvragen
:D:D:D:D
Ook mooi nieuws! Ik zeg 9 oktober ter plekke bij de sleuteldag lid worden. En dan kan je ook meteen je eerste APK punt al weg sleutelen! Wel even opgeven bij de Technische Commissie!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het ?s zo makkelijk... Iemand heeft zo al eerder eens zijn APK gehaald meen ik mij te herrinneren. Er staat nergens dat je de deur met de buitenhandle open moet doen.FP146;156772 schreef : Was het maar zo makkelijk met de apk
?
Tja, wat is normaal he?
Artikel 5.2.41 deuren, motorkap en kofferdekselgeopend.
1. De deuren van personenauto?s moeten goed sluiten.
De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-