Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
maar als je ziet dat de vloeistof al bijna zwart geworden is, kun je dus wel nagaan dat deze er misschien al net zo lang in zit als dat de blokken oud zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Weekendje weg met wat vrienden, je kent het wel, dus besloten om naar noord Duitsland te gaan, in de 'umgebung' van Bremen. Flink met de auto geknald, even de topsnelheid aangetikt en daarna weer rustig op normaal tempo verder. De Volvo heeft zich ondanks de schokbrekers, de slechte banden, de nog te vervangen remblokken en een legio aan mankementen die er vast zijn maar ik nog niet ken, prima gehouden, al trilden we wel zo ongeveer onze stoelen uit. Uitlijnen dus!
Foto's van de remblokken e.d. volgen, hier een foto uit Duitsland.

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
FP146;160579 schreef : ...al trilden we wel zo ongeveer onze stoelen uit. Uitlijnen dus!
Dat kan dus ook aan de schokdempers liggen, want ik heb mijn auto ook al een keer professioneel laten uitlijnen en het is minimaal verbeterd. De auto begint nu ongeveer harder te trillen bij 100-110 km/h en bij iets over 120 is het afgelopen en loopt die een stuk rustiger. Kan ook zijn dat de frequentie dan al behoorlijk is gestegen.
- V300 register
- Verbannen
-
Ook versleten remschijven veroorzaken een trilling... Heb ik ook gehad, betere remschijven erop en het was direct over... Het kan dus echt verschillende redenen hebben!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
... en dan toch proberen de topsnelheid te halen? :wtf2:FP146;160579 schreef : De Volvo heeft zich ondanks de schokbrekers, de slechte banden, de nog te vervangen remblokken en een legio aan mankementen die er vast zijn maar ik nog niet ken, prima gehouden, al trilden we wel zo ongeveer onze stoelen uit.
Als je hem alleen met commandant (= behoorlijk grof schuurmiddel voor een auto) gepoetst hebt zou ik hem heel snel in de was zetten, nu ligt de lak helemaal open en zal heel snel weer dof worden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het trillen begint bij mij zo ongeveer met 110 km/h, is op zijn ergst bij 120/130 en rond de 140 en daarboven valt dat weer zga weg.
Wat betreft het poetsen, hij is ook in de was gezet daarna

- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou er toch even naar laten kijken, kost je echt de kop niet en kan 'n grote vooruitgang zijn!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Anjo heeft bij mij op een fusee- en stuurkogel speling geconstateerd en inderdaad, hij trilt ontzettend bij 120 km/h. Bij 110 is er nog geen vuiltje aan de lucht. Harder dan 120 heb ik nog niet gereden, dus daar kan ik niets over zeggen

- V300 register
- Verbannen
-
Jullie horen nog