show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2011 11:23 #868798
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Zo. Het is alweer even geleden dat ik actief was op het forum. Er is in de tussentijd een hoop gebeurd met het oude ding.
De hele winter heeft de auto in de sneeuw fantastisch gereden, hij startte in 1 keer en heeft me nooit laten staan. Totaan 30 december. Ik reed de straat uit en bij een flinke verkeersdrempel hoorde ik ineens een hoog ratelend geluid en de auto was niet meer te bewegen. De dag erop naar de garage geweest en ter plekke geconstateerd dat de aandrijfas was losgeschoten. Bij het repareren van de koppeling tijdens de sleuteldag in oktober heb ik deze hoogstwaarschijnlijk niet goed genoeg vastgezet. Deze hebben we ter plekke gerepareerd.
Al gauw werd het 16 januari en de auto ging voor de apk weer naar de garage. Toen bleek dat er voor ca. 900 euro aan werk aan zat en dit zou betekenen dat de auto 4 maanden stil zou moeten staan werd het voor mij onmogelijk en besloot ik uit te kijken naar iemand die de auto nog een tweede leven wil geven. Dit is uiteindelijk op 7 februari gebeurd.
Intussen had ik al een andere auto gekocht: een Honda Concerto 1.5 met nieuwe APK en in topstaat. Dit was meer een rationele keuze, aangezien ik weer een 340 wilde hebben. Door de verkoop van de Honda zou ik meer kunnen verdienen en zo een 340 kopen die niet zo enorm veel opknapwerk had. Op 8 februari ben ik helaas het slachtoffer geworden van een kop-staart botsing en de Honda is totalloss...
Momenteel dus weer aan het sparen voor mijn volgende 340, het liefst wegenbelastingvrij zodat er geld overblijft om de auto op te knappen. Achteraf had ik dus gewoon het beste de TS-65-VL kunnen houden, aangezien ik nu langer moet sparen en de verzekering weinig uitkeert voor de Honda (zo'n 350 euro).
Jullie horen het uiteraard direct als er een nieuwe 340 voor de deur staat.
Ik denk dat op dit topic zo langzamerhand wel een slotje kan....helaas.
De hele winter heeft de auto in de sneeuw fantastisch gereden, hij startte in 1 keer en heeft me nooit laten staan. Totaan 30 december. Ik reed de straat uit en bij een flinke verkeersdrempel hoorde ik ineens een hoog ratelend geluid en de auto was niet meer te bewegen. De dag erop naar de garage geweest en ter plekke geconstateerd dat de aandrijfas was losgeschoten. Bij het repareren van de koppeling tijdens de sleuteldag in oktober heb ik deze hoogstwaarschijnlijk niet goed genoeg vastgezet. Deze hebben we ter plekke gerepareerd.
Al gauw werd het 16 januari en de auto ging voor de apk weer naar de garage. Toen bleek dat er voor ca. 900 euro aan werk aan zat en dit zou betekenen dat de auto 4 maanden stil zou moeten staan werd het voor mij onmogelijk en besloot ik uit te kijken naar iemand die de auto nog een tweede leven wil geven. Dit is uiteindelijk op 7 februari gebeurd.
Intussen had ik al een andere auto gekocht: een Honda Concerto 1.5 met nieuwe APK en in topstaat. Dit was meer een rationele keuze, aangezien ik weer een 340 wilde hebben. Door de verkoop van de Honda zou ik meer kunnen verdienen en zo een 340 kopen die niet zo enorm veel opknapwerk had. Op 8 februari ben ik helaas het slachtoffer geworden van een kop-staart botsing en de Honda is totalloss...
Momenteel dus weer aan het sparen voor mijn volgende 340, het liefst wegenbelastingvrij zodat er geld overblijft om de auto op te knappen. Achteraf had ik dus gewoon het beste de TS-65-VL kunnen houden, aangezien ik nu langer moet sparen en de verzekering weinig uitkeert voor de Honda (zo'n 350 euro).
Jullie horen het uiteraard direct als er een nieuwe 340 voor de deur staat.
Ik denk dat op dit topic zo langzamerhand wel een slotje kan....helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2011 13:08 #868799
door V300 register
Jammer! Als je nou geld had gehad.. had je de 360 sedan op gas van Frits over kunnen kopen! dat is pas goedkoop rijden
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 15:28 #868806
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
350 voor een Honda Concerto. Dat is de Quintet van de toekomst. Ik zou bezwaar aantekenen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2011 15:33 #868807
door V300 register
Zonde van je Concerto, waren heerlijke auto's om in te rijden. Staat nog een leuke belastingvrije Civic op MP!!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 16:54 #868814
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Stevig balen zeg, dus als ik het goed begrijp heb je nu even geen auto?
Als je voor zulke kosten i.v.m een A.P.K komt te staan dan begrijp ik heel goed dat het voor sommige mensen waaronder ik zelf wel heel moeilijk zo niet onmogelijk word om door te kunnen blijven rijden met de betreffende auto, was er niet iemand binnen onze club zoals Erik v O bijvoorbeeld die je had kunnen helpen?
Als je voor zulke kosten i.v.m een A.P.K komt te staan dan begrijp ik heel goed dat het voor sommige mensen waaronder ik zelf wel heel moeilijk zo niet onmogelijk word om door te kunnen blijven rijden met de betreffende auto, was er niet iemand binnen onze club zoals Erik v O bijvoorbeeld die je had kunnen helpen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-03-2011 00:15 #869222
door V300 register
Nouja, ik liet mijn apktjes zwart doen bij garagebedrijf & dealer te Zoetermeer voor een tientje en een kratje bier en een flinke set vingers voor de ogen. Vriendje van me werkt daar. Als zelfs bij hun zo'n kostenplaatje naar boven komt dan weet ik het wel. Ik denk dat mijn 900km rit in november de auto ook redelijk heeft uitgeput. Hij was al in redelijk erbarmelijke staat, al heb ik voor die tijd nog een stuurkogel, remblokken en de koppeling weten te vervangen.
Wat betreft de Concerto, ach. 't Is zuur om in 2 dagen 2 auto's kwijt te raken, al prikte het meer achter mijn ogen toen ik de Volvo de hoek om zag gaan. Die 350 is natuurlijk nooit voldoende, ik ben nog in afwachting van de claim. Kan nog maanden duren en ik heb geen cent te makken, dus ik wacht het af. Een belastingvrije 340/360/343/345 was ideaal geweest, maar al had ik enkel die 350 gehad: het is onmogelijk. Sleutelwerk is echt geen punt, zeker niet bij wegenbelastingvrije auto's, maar hij moet wel een b??tje rijdbaar zijn.
Feit is in ieder geval dat ik niks heb aan wegenbelastingvrije Civics en dergelijke. Ik wil graag een unieke oude auto hebben, zo zag ik ook een wbl-vrije Hyundai Pony van het 1e type, een Suzuki Alto Mk1 (TR?????G
) en een Subaru uit de L-serie (kentuhemnog, helemaal elektronisch....zal wel ??n groot bouwpakket zijn na al die jaren...). Toch is dit allemaal niks, ik heb het liefst een 300 want dat zijn tenminste Volvo's. En het moet handbak zijn, als het kan.
I know, ik ben errug veeleisend voor iemand met mijn budget, maar mijn eigen auto moet wel kloppen. En de Concerto was wat dat betreft ook niet helemaal wat ik wilde. Zoals ik al meldde: een rationele keuze. Een beetje handelsgeest zogezegd. Had nog makkelijk een euro of 1250 kunnen vangen, het oude ding verkeerde in concoursstaat.
Het is afwachten totdat er gelden zijn en dan zien jullie directement een nieuw showroomtopic verschijnen natuurlijk
.
Wat betreft de Concerto, ach. 't Is zuur om in 2 dagen 2 auto's kwijt te raken, al prikte het meer achter mijn ogen toen ik de Volvo de hoek om zag gaan. Die 350 is natuurlijk nooit voldoende, ik ben nog in afwachting van de claim. Kan nog maanden duren en ik heb geen cent te makken, dus ik wacht het af. Een belastingvrije 340/360/343/345 was ideaal geweest, maar al had ik enkel die 350 gehad: het is onmogelijk. Sleutelwerk is echt geen punt, zeker niet bij wegenbelastingvrije auto's, maar hij moet wel een b??tje rijdbaar zijn.
Feit is in ieder geval dat ik niks heb aan wegenbelastingvrije Civics en dergelijke. Ik wil graag een unieke oude auto hebben, zo zag ik ook een wbl-vrije Hyundai Pony van het 1e type, een Suzuki Alto Mk1 (TR?????G

I know, ik ben errug veeleisend voor iemand met mijn budget, maar mijn eigen auto moet wel kloppen. En de Concerto was wat dat betreft ook niet helemaal wat ik wilde. Zoals ik al meldde: een rationele keuze. Een beetje handelsgeest zogezegd. Had nog makkelijk een euro of 1250 kunnen vangen, het oude ding verkeerde in concoursstaat.
Het is afwachten totdat er gelden zijn en dan zien jullie directement een nieuw showroomtopic verschijnen natuurlijk

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2011 14:48 #869231
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
De wegenbelastingvrije Pony, die groene, heb ik nog goed kunnen bekijken. Ik stond er een week of twee geleden toevallig naast. Die auto is echt compleet verrot aan de onderkant. Niks meer van over. De roest zit gewoon overal.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-04-2011 23:04 #873234
door V300 register
Nou, toch nog goed nieuws, want de schadeclaim is geaccepteerd en ik heb ineens een budget van 900 euro. Weet iemand toevallig nog een leuke wegenbelastingvrije 300 (liefst met handbak)??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2011 10:36 #873257
door V300 register
Zeker goed nieuws. Die van Frits! 950 euro, met gas en belastingvrije 360 sedan!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 11:17 #873259
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1.4 DL met wat werk :)
Die auto is goed onderhouden en er is al heel veel goed geconserveerd. Het zou mooi zijn als die voor 1600 euro naar iemand gaat die dit onderhoud kan voortzetten en de auto weer verder kan verbeteren. Er zit gas in en nog wat extra's. Geweldige auto om te behouden voor de toekomst.
Ach en die 1600 euro rij je er binnen een jaartje of twee wel uit, omdat ie op gas loopt.
Ach en die 1600 euro rij je er binnen een jaartje of twee wel uit, omdat ie op gas loopt.
Moderators: Mark Smeets