Volvo 340 L 1983 van Marcel
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar dat klopt idd, truuk is om hem iets hoger te tillen als wanneer hij recht zou zitten, op het moment dat het motorgewicht aan de rubbers gaat hangen zakt hij precies tot de juiste hoogte.
welke motorrubbers heb je achter? die rechthoekige (de beste die er zijn imo) of die met een hele vage vorm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn zulke rubbers nog goed te verkrijgen ergens?
- V300 register
- Verbannen
-
mijn tip is om te bepalen hoever de motor omhoog komt bij het optillen, voordat de bevestiging ontlast wordt. dit kun je doen door de auto zijde van het rubber op te vullen en de moer te lossen (zodat de motor op het opvulblokje hangt). dan krik tegen koppelingshuis aan, en meten hoeveel je omhoog moet voordat het vulblokje los komt te liggen.
dan met los rubber (en zonder blokje) optillen tot de as netjes in lijn staat.
dan de motor verder optillen over de bij de eerste stap gemeten afstand, vastzetten, en weer laten zakken.
dan zou het goed moeten zijn.
als blijkt dat de stand die je wilt bereiken adhv de meting + test niet haalbaar is, moeten de rubbers vervangen worden.
overigens vind ik zelf de dunne motorrubbers met extra metalen steun beter, dit zorgt voor minder motorgeluid in het interieur
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;135865 schreef : de maximale hoogte van de bevestigingspunten is begrensd natuurlijk.
mijn tip is om te bepalen hoever de motor omhoog komt bij het optillen, voordat de bevestiging ontlast wordt. dit kun je doen door de auto zijde van het rubber op te vullen en de moer te lossen (zodat de motor op het opvulblokje hangt). dan krik tegen koppelingshuis aan, en meten hoeveel je omhoog moet voordat het vulblokje los komt te liggen.
Ik snap de bedoeling hierachter, alleen snap ik niet wat de auto-zijde van het rubber is, bedoel je een houten plankje of iets dergelijks onder het rubber zetten? En dan omhoog tot dat plankje wegvalt?
- V300 register
- Verbannen
-
de motor zijde is het deel wat aan het koppelingshuis geschroefd zit.
het rubber is flexibel en laat beweging toe tussen motor en auto.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Na enkele pogingen in millimeter werk, heb ik hem eindelijk op een hoogte gekregen waar ik de cardanas goed heen en weer kan schuiven, zolang hij niet helemaal vooraan op de prise-as zit. Vervolgens de klemmetjes vastgezet (en na een kwartier stressen ontdekt dat die maar op een manier kunnen door een inham in de cardan-as), en de reeds opgeladen accu van de slopert.
Ik heb gelijk ook nieuwe velgen erop gezet, eindelijk Frits
Dus het zat me een keer mee vandaag, en ik heb er zelfs nog even 2cm mee heen en weer gereden.. wat was het heerlijk om dat motorgeluid weer te horen!
En natuurlijk de foto's! (klik voor groter)
Lowrider
Nieuwe look
Roesthomp als remklauw
- Mark Smeets
- Moderator
-
De nieuwe look is wel vet! Een betere foto in het daglicht graag