show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 18:26 #819376 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
ahjoh, motor/koppeling til je zo met 1 hand omhoog:D

maar dat klopt idd, truuk is om hem iets hoger te tillen als wanneer hij recht zou zitten, op het moment dat het motorgewicht aan de rubbers gaat hangen zakt hij precies tot de juiste hoogte.

welke motorrubbers heb je achter? die rechthoekige (de beste die er zijn imo) of die met een hele vage vorm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2010 18:38 #819378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Rechthoekige met een grijzig kleurtje. Hij is inderdaad wel met een hand omhoog te krijgen, maar als ik hem net boven dat punt hou en de moertjes weer vast draai, zakt 'ie toch nog te ver terug, ik heb zelfs een plankje onder koppelingshuis gelegd, opgekrikt tot het plankje bijna brak, moertjes vast, en nog zakte hij te ver omlaag.. alsof die rubbers gewoon helemaal uitgelubberd zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2010 01:01 #819435 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Leg een kranswijtje (ringetje) of springveertje achter de moeren en probeer het nog eens of zit alles al in de hoogste stand?, dan zijn rubbers denk versleten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 10:10 #819452 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Mijn geluk kennende zijn ze dan inderdaad versleten, momenteel zitten ze volgens mij nog niet op de hooste stand, maar of ik hem zelf iets optil of 5cm omhoog krik en vastzet, hij zakt steeds tot ongeveer hetzelfdde niveau.. zaterdag heb ik weer wat tijd ervoor

Zijn zulke rubbers nog goed te verkrijgen ergens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 11:02 #819459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
de maximale hoogte van de bevestigingspunten is begrensd natuurlijk.

mijn tip is om te bepalen hoever de motor omhoog komt bij het optillen, voordat de bevestiging ontlast wordt. dit kun je doen door de auto zijde van het rubber op te vullen en de moer te lossen (zodat de motor op het opvulblokje hangt). dan krik tegen koppelingshuis aan, en meten hoeveel je omhoog moet voordat het vulblokje los komt te liggen.

dan met los rubber (en zonder blokje) optillen tot de as netjes in lijn staat.

dan de motor verder optillen over de bij de eerste stap gemeten afstand, vastzetten, en weer laten zakken.

dan zou het goed moeten zijn.

als blijkt dat de stand die je wilt bereiken adhv de meting + test niet haalbaar is, moeten de rubbers vervangen worden.


overigens vind ik zelf de dunne motorrubbers met extra metalen steun beter, dit zorgt voor minder motorgeluid in het interieur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 11:07 #819461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

antiekeradio;135865 schreef : de maximale hoogte van de bevestigingspunten is begrensd natuurlijk.

mijn tip is om te bepalen hoever de motor omhoog komt bij het optillen, voordat de bevestiging ontlast wordt. dit kun je doen door de auto zijde van het rubber op te vullen en de moer te lossen (zodat de motor op het opvulblokje hangt). dan krik tegen koppelingshuis aan, en meten hoeveel je omhoog moet voordat het vulblokje los komt te liggen.


Ik snap de bedoeling hierachter, alleen snap ik niet wat de auto-zijde van het rubber is, bedoel je een houten plankje of iets dergelijks onder het rubber zetten? En dan omhoog tot dat plankje wegvalt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 11:55 #819471 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
de auto zijde is het deel wat aan de steun geschroefd zit.

de motor zijde is het deel wat aan het koppelingshuis geschroefd zit.


het rubber is flexibel en laat beweging toe tussen motor en auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2010 11:58 #819473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ok nu snap ik hem, ga ik zaterdag dan even proberen, bedankt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2010 18:10 #820680 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Vanmorgen met goede moed om 10 uur opgestaan, om eens lekker te sleutelen, vastbesloten om hem rijdend te krijgen. Na een bestelling bij de Brezan te hebben geplaatst voor zaterdag, heb ik Wouter's meettrucje geprobeerd. Een ding tussen het rubber en auto-deel hangen faalde jammerlijk, dus heb ik gemeten op welke hoogte hij goed hing. Vervolgens aardig hoog omhoog gekrikt, die afstand gemeten en vastgezet, en vervolgens kijken hoeveel hij zakt. Hij zakte tot boven de afstand waar hij moest zijn, dus dit gaf goede hoop! yeehaa!

Na enkele pogingen in millimeter werk, heb ik hem eindelijk op een hoogte gekregen waar ik de cardanas goed heen en weer kan schuiven, zolang hij niet helemaal vooraan op de prise-as zit. Vervolgens de klemmetjes vastgezet (en na een kwartier stressen ontdekt dat die maar op een manier kunnen door een inham in de cardan-as), en de reeds opgeladen accu van de slopert.

Ik heb gelijk ook nieuwe velgen erop gezet, eindelijk Frits :p
Dus het zat me een keer mee vandaag, en ik heb er zelfs nog even 2cm mee heen en weer gereden.. wat was het heerlijk om dat motorgeluid weer te horen!

En natuurlijk de foto's! (klik voor groter)

Lowrider
[img


Nieuwe look
[img


Roesthomp als remklauw
[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-03-2010 18:14 #820681 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Dus hij rijdt weer? :)

De nieuwe look is wel vet! Een betere foto in het daglicht graag :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD