show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:07 #821363
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Bedankt voor de tip
Bij de wielmoeren loskrijgen heeft wd40 me wel geholpen om ze eraf te krijgen, maar echt een wondermiddel is het niet nee. Ik las vanmiddag ook iets over een Locktite release middel ofzo dat een moer of schroef bevriest tot -43, en dan laat hij ook wel los, loctite 8040 Freeze & Release heet dat zie ik nu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:12 #821364
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik geloof ook niet zo in WD40. Het helpt hier en daar wel wat maar echt overtuigd heeft het mij nog nooit.
Zo'n kogel moet best loskomen. Goed laten schrikken of een (zeer)lang verlengstuk gebruiken wil vaak helpen.
De kogel zelf er uit krijgen wordt ook nog wel een opgave als de moer al zo vast zit denk ik
Zo'n kogel moet best loskomen. Goed laten schrikken of een (zeer)lang verlengstuk gebruiken wil vaak helpen.
De kogel zelf er uit krijgen wordt ook nog wel een opgave als de moer al zo vast zit denk ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:14 #821366
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik heb het breekijzer al klaar liggen ja
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
16-03-2010 17:16 #821367
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Kogeltrekker gebruiken! Werkt perfect.
Ik heb er eentje voor twee tientjes besteld bij scandcar.
Wij dachten die kogel ook "even" los te halen. Twee tangen en een verkrachte poelietrekker later hebben we toch maar goed spul besteld...
Ik heb er eentje voor twee tientjes besteld bij scandcar.
Wij dachten die kogel ook "even" los te halen. Twee tangen en een verkrachte poelietrekker later hebben we toch maar goed spul besteld...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 17:22 #821371
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
De juiste manier gebruiken levert meer op dan lomp geweld. Je krijgt die dingen best los met basisgereedschap maar je moet wel weten hoe 
Ik zet de kogel altijd op spanning met een bandijzer en dan met een goeie hamer tegen de stuurarm aantikken. Als je het op de juiste manier doet ploft ie zo los.
Ik zet de kogel altijd op spanning met een bandijzer en dan met een goeie hamer tegen de stuurarm aantikken. Als je het op de juiste manier doet ploft ie zo los.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 18:04 #821387
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Dat kreeg ik inderdaad ook als tip toen ik met een kogeltrekker van 60e in m'n handen stond, hoe zet je hem dan precies onder spanning? Van onder, boven of zijkant erop drukken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-03-2010 18:13 #821388
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 15:39 #821465
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik heb net alweer wat vorderingen gemaakt, na flink rammen op de sleutel is die kroonmoer eraf gekomen
Dankzij de mooie paintskills van Jos had ik de stuurkogel er ook in twee pogingen vanaf. Waar ik nu nog mee bezig ben is de veren spannen en het hele gedoetje eronder uit krijgen. Die houder laat ik onderaan wel vastzitten, misschien de stab-stang losmaken zodat het beter past. Ik ga morgen eerst de veerspanner losdraaien aangezien een uiteinde nu in de bobbel zit waardoor ik het zooitje er helemaal niet onderuit kan. Nu had ik even genoeg van dat eindeloos draaien aan de spanners, en over een uurtje moet ik alweer naar m'n werk.
Waar ik ook nog moeite mee had was de nieuwe stuurkogel terug erop draaien, vanaf de helft ging hij erg strak. Waarschijnlijk omdat de draad vuil was.
Waar ik ook nog moeite mee had was de nieuwe stuurkogel terug erop draaien, vanaf de helft ging hij erg strak. Waarschijnlijk omdat de draad vuil was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 15:42 #821466
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Je zou een draadvijl kunnen kopen. Die dingen zijn niet zo heel duur en je kunt relatief simpel schroefdraad opvijlen (= van vuil ontdoen).
Zo'n ding ziet er zo uit:
Je kunt er een stuk of 8 verschillende maten schroefdraad mee vijlen en er zitten ook 2 veelgebruikte tappen aan weerszijden.
Mooi dat de kogel er zonder problemen uit kwam.
Zo'n ding ziet er zo uit:
Je kunt er een stuk of 8 verschillende maten schroefdraad mee vijlen en er zitten ook 2 veelgebruikte tappen aan weerszijden.
Mooi dat de kogel er zonder problemen uit kwam.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-03-2010 15:03 #824044
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Nu met het verwisselen van de dempers voor zie ik dat de hoesjes en rubber (zie afbeelding, de rode) verrot zijn. De hoes is zelfs helemaal in 2en gescheurd. Moeten deze er overheen? En kan ik dit gewoon bij een onderdelenboer halen?
De groen omringe zijn de schroevjes enzo die ik van de oude heb, kunnen die opnieuw gebruikt worden?
De groen omringe zijn de schroevjes enzo die ik van de oude heb, kunnen die opnieuw gebruikt worden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





