show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 11:42 #629513
door V300 register
Volvo 340 L 1983 van Marcel is gemaakt door V300 register
Nu ik zelf een beetje met mijn auto aan het klussen ben, dacht ik laat ik ook eens mijn stalen ros showen. Ik heb net even 23 foto's gemaakt die een redelijke indruk geven van wat er moet gebeuren, die heb ik even in een
album
gezet.
Wat ik nog wil doen: De roestplekjes in de motorruimte en onder de deurrubbers wegkrijgen, die lelijke stippen overspuiten, de auto wassen/stofzuigen, motorruimte schoonmaken(spuiten?), gaspedaal erin, nieuw raamsysteem(die glijd uit zichzelf open) motor-onderhoud, stangetjes om de achterklep open te houden, de bumpers recht erop zetten (die zitten scheef en niet goed erop) en natuurlijk de geluidsinstallatie yeehaa!
Dit is dus de situatie waarin ik hem kocht, en ik hoop dat ik hem nog een beetje meeting-waardig kan maken :+
Wat ik nog wil doen: De roestplekjes in de motorruimte en onder de deurrubbers wegkrijgen, die lelijke stippen overspuiten, de auto wassen/stofzuigen, motorruimte schoonmaken(spuiten?), gaspedaal erin, nieuw raamsysteem(die glijd uit zichzelf open) motor-onderhoud, stangetjes om de achterklep open te houden, de bumpers recht erop zetten (die zitten scheef en niet goed erop) en natuurlijk de geluidsinstallatie yeehaa!
Dit is dus de situatie waarin ik hem kocht, en ik hoop dat ik hem nog een beetje meeting-waardig kan maken :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 11:56 #800137
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Het is een behoorlijk gehavend exemplaar waar zeker weer een mooie auto van te maken is. Belastingvrij dus wat wil je nog meer.
Roest verwijderen schuren plamuren en mooi spuiten.
De bumpers kun je alweer wat mooier maken met gekookte lijnzaadolie.
En het vet in de motorruimte kun je mooi wegpoetsen met alles reiniger, een sponsje en warm water. Daarna gewoon met de tuinslang er over heen om blad etc. weg te spoelen. Kan geen kwaad heb ik meerdere malen bij mijn 1400 gedaan terwijl de motor niet liep, starten was daarna geen probleem....Natuurlijk niet te veel op de ontstekingsdelen spuiten.
Succes!
Roest verwijderen schuren plamuren en mooi spuiten.
De bumpers kun je alweer wat mooier maken met gekookte lijnzaadolie.
En het vet in de motorruimte kun je mooi wegpoetsen met alles reiniger, een sponsje en warm water. Daarna gewoon met de tuinslang er over heen om blad etc. weg te spoelen. Kan geen kwaad heb ik meerdere malen bij mijn 1400 gedaan terwijl de motor niet liep, starten was daarna geen probleem....Natuurlijk niet te veel op de ontstekingsdelen spuiten.
Succes!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:07 #800138
door V300 register
voor de looks bijpassend bij de leeftijd van de auto zou je nog kunnen aanpassen
- achterlichtunits, dit zijn de nieuwere die vanaf Modeljaar 1986 gebruikt zijn
- velgen (het horen velgen te zijn zoals rechtsvoor, z?nder dopje, maar eventueel m?t RVS sierring, en natuurlijk chromen wielmoeren
)
- ga je die stickers er nog afhalen of heb je ze er juist op geplakt? vind het niet mooi staan, zulke dingen vind ik alleen "toegestaan" op een auto die er voor de rest spic en span uitziet....
zo te zien heb je rechtsachter een serieus roestprobleem met de wielkastrand. Zie o.a. het restauratietopic van Ronald Romme om een idee te krijgen wat je daar tegen kunt komen onder zo'n paar bultjes in de lak...
- achterlichtunits, dit zijn de nieuwere die vanaf Modeljaar 1986 gebruikt zijn
- velgen (het horen velgen te zijn zoals rechtsvoor, z?nder dopje, maar eventueel m?t RVS sierring, en natuurlijk chromen wielmoeren

- ga je die stickers er nog afhalen of heb je ze er juist op geplakt? vind het niet mooi staan, zulke dingen vind ik alleen "toegestaan" op een auto die er voor de rest spic en span uitziet....
zo te zien heb je rechtsachter een serieus roestprobleem met de wielkastrand. Zie o.a. het restauratietopic van Ronald Romme om een idee te krijgen wat je daar tegen kunt komen onder zo'n paar bultjes in de lak...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:14 #800139
door V300 register
Volgens mij valt het rechtsachter met de roest wel mee.. het is grotendeels modder en zand dat daarop zit. De stickers zaten er inderdaad al op, zodra ik de auto ga wassen gaan die eraf. Er komt hoogstens nog ergens een sneaky pedobear stickertje 
Ik zie eigenlijk nu pas dat rechtsvoor een andere velg heeft, ik zal van de andere eens de doppen eraf halen en kijken wat er onder zit :+

Ik zie eigenlijk nu pas dat rechtsvoor een andere velg heeft, ik zal van de andere eens de doppen eraf halen en kijken wat er onder zit :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:17 #800140
door V300 register
En horen er geen rvs sierlijsten om de ramen? Dat zie je meestal bij zo'n vroege auto, toch? Ik heb ook zo'n beige gehad uit '83 en daar zaten ze wel op.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:22 #800141
door V300 register
Misschien was dat een DL? Het kan er aan liggen dat dit een L is, volgens mij was die wat minder luxe.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:25 #800142
door V300 register
Oja, dat zal het zijn! Wel een rare combi met die plastieken/rvs-look sierlijsten op de deur en achterklep.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:36 #800145
door V300 register
Gefeliciteerd! Ik ben blij dat ook deze oude wordt behouden!
Dat achterwiel is inderdaad geen origineel wiel. Daar hoort een dop op, dus dat is compleet. Dat voorwiel hoort zonder die grote dop, maar met een kleinere naafdop. En dan is het het originele wiel.
Te zien aan je profielplaatje heb je ook niet de originele grille, want die hoort zonder die chromen rand. Dat was toen alleen voor de luxere versies en werd later standaard.
De zwarte raamomlijsting is typisch voor de L. Zit zelfs geen losse plastic zwarte of chromen sierstrip in, toch?
Veel plezier met verbeteren en natuurlijk met rijden!
Dat achterwiel is inderdaad geen origineel wiel. Daar hoort een dop op, dus dat is compleet. Dat voorwiel hoort zonder die grote dop, maar met een kleinere naafdop. En dan is het het originele wiel.
Te zien aan je profielplaatje heb je ook niet de originele grille, want die hoort zonder die chromen rand. Dat was toen alleen voor de luxere versies en werd later standaard.
De zwarte raamomlijsting is typisch voor de L. Zit zelfs geen losse plastic zwarte of chromen sierstrip in, toch?
Veel plezier met verbeteren en natuurlijk met rijden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 12:40 #800146
door V300 register
Ik keek nog even naar de foto's in het album. De stoelen van de L waren kennelijk ook nogal schraal uitgevoerd!
Toevallig had ik het laatst nog met een vriend van mij over de 340-stoelen. Ik zei dat in nog geen 340 had gezien waarbij de stoelbekleding op de naden losliet bijvoorbeeld of waarbij de bekleding zelf gaar was...:woops:
Toevallig had ik het laatst nog met een vriend van mij over de 340-stoelen. Ik zei dat in nog geen 340 had gezien waarbij de stoelbekleding op de naden losliet bijvoorbeeld of waarbij de bekleding zelf gaar was...:woops:
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 13:44 #800157
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Grappig om nog een beige 340 te zien, ik heb er zelf namelijk ook een (al is hij nu wel felgroen). Mijn kenteken begint met KK-..-.. en is van december 83, ze zijn dus bijna even oud. Oh ja ik heb 5 deuren ipv 3. Veel plezier met opknappen:yesyes:
Moderators: Mark Smeets