show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 L 1983 van Marcel

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 17:13 #811458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
En met een turbo erbij kun je een hele kan koffie zetten :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 17:21 #811459 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
ik heb op andere fora ook wel over soortgelijke discussies gelezen (wel/geen injectie) en het blijkt daaruit wel dat mensen die een carburateurtje niet af kunnen stellen vrijwel altijd voor injectie gaan en vise versa. als we het over een build van een 4cyl met 300pk of meer hebben levert de carburateur natuurlijk wel zo'n groot verlies op dat injectie altijd de moeite waard is om er meer vermogen uit te halen. voor een 1.8 of 2.0 16v is het leuk, maar zeker niet noodzakelijk of betrouwbaarder als een set goede carburateurs en een goed afgesteld mengsel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 17:24 #811460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel

AvdAkker;130022 schreef : ik heb op andere fora ook wel over soortgelijke discussies gelezen (wel/geen injectie) en het blijkt wel dat mensen die een carburateurtje niet af kunnen stellen vrijwel altijd voor injectie gaan en vise versa.


Dan zou voor mij de carb het worden, maargoed dat ligt allemaal nog in een verre toekomst, eerst maar eens rijdend krijgen, echt verschrikkelijk die kou en daardoor niets kunnen doen (ik ben niet zo'n bikkel die in de sneeuw gaat liggen terwijl het vriest:snif:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 20:22 #811468 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Ik zou als ik jou was ook zeker beginnen met de carburateurs. Je kunt er later altijd nog een injectiesysteem op bouwen als je echt veel meer wilt gaan doen toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 21:53 #811476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Inderdaad, eerst maar nieuw blok erin met dubbele carbs dan, later misschien nog een turbo en nog later misschien injectie. Het is net lego zo'n auto, als je de materialen maar hebt kun je alles maken :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2010 07:11 #812349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Heeft iemand misschien een goede foto van (zijn) motorsteunrubbers? Dan kan ik binnenkort eens vergelijken of deze doorgezakt zijn. In andere topics las ik dat ze niet meer leverbaar zijn, dus ik dacht ik neem meteen de poly's, waar kan ik deze krijgen? :+ bij bv performance-parts zie ik geen motorrubber staan, of ik moet er overheen kijken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2010 11:34 #812360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Dit is er een van een 343.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2010 12:11 #812361 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Dai zou er wat hebben op v3m, heb hem even een pm gestuurd, vervangen kan nooit kwaad. En dan neem ik gelijk 2 sets, kan ik er weer even tegenaan :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 12:32 #813269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
In Engeland zijn blijkbaar de verkeerde types, dus moet ik het met de huidige doen.

Zijn er nog doe-het-zelf manieren om de aandrijflijn uit te lijnen met standaard gereedschap? Of iets dat nog betaalbaar is in aanschaf?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2010 16:40 #816154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
motorrubbers voor de oude uitvoering zoals op de foto van Steven zijn best een probleem om aan te komen.

een mogelijk alternatief is wel te koop maar die hebben verkeerde schroefdraad aan de motorkant.
het is mogelijk om deze te gebruiken, als je de draad domweg met een snijplaat van het juiste type over snijdt. je houdt dan over; stukken met redelijke draad, afgewisseld met stukken waar geen draad meer op zit.

Ziet er erg lelijk uit en het zal vast niet zo stevig zijn als met volledige correcte draad. je kunt het wel met loctite vastzetten zodat het zeker niet lostrilt, en dan houdt het wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD