Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het lijstje:
-Koplampen geen beelt (is denk ik beeld, wat houdt dit in eigenlijk?)
-Rechtsachter wiel zit vast (was niet rond te draaien met de hand)
-Linksvoor wielkast laswerk
-Linksachter wielkast laswerk
-Linksvoor stuurkogel vervangen
-Rechtsvoor vice kogel (fusee kogel dus)
-Band rechtsvoor slecht profiel, linksvoor kan nog net, allebei vervangen dus
-Al het pur moet verwijderd worden, dit zou brandbaar en erg gevaarlijk zijn
Banden vervangen is niet moeilijk, laswerk zal me ook niet veel gaan kosten, waar ik alleen voor vrees is die stuurkogel en fusee kogel vervangen.. en dan kan ik mss net zo goed links en rechts fusee en stuurkogel vervangen. Wellicht ook zaterdag, hoe kan ik aan die kogels komen, zijn die universeel?
Edit: ik zie dat Dafhobby ze heeft, gelijk maar even bestellen daar, misschien heb ik ze morgen dan nog binnen.
Wat ik ook zag, hoort de cardanas mee te draaien als de koppeling niet is ingedrukt en de bak in z'n vrij staat?
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;137245 schreef : ...hoort de cardanas mee te draaien als de koppeling niet is ingedrukt en de bak in z'n vrij staat?
Ja.
APK valt wel mee dus. Stuur en fuseekogels gaat je de kop ook niet kosten en je hebt er veel profijt van als dit goed is. Koplamp kan iemand (Laurens?) wel voor je meenemen naar de sleuteldag. Rem gangbaar maken kan ook op de sleuteldag, denk ik. Valt dus wel mee.:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vond het ook nogal meevallen, ik had erger verwacht iig :+
- Mark Smeets
- Moderator
-
Vermilion;137245 schreef : -Rechtsachter wiel zit vast (was niet rond te draaien met de hand)
Is het wel verstandig hiermee naar de sleuteldag te rijden?
Ik weet niet hoe ver het is, maar met een aanlopende rem kan dat wel eens erg heet worden...
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als de rem vast zit zou ik er geen grote afstanden mee gaan rijden.
Grote kans dat de zaak vast zit vanwege het lange stilstaan. Omdat de achterremmen niet zo hard meeremmen merk je er tijdens het remmen bijna niets van als er eentje vastzit.
Misschien is er wel iets aan het overlijden (al zou je het direct merken als er een cilinder lek is).
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Vermilion;137247 schreef : Ik heb zelf ook nog een setje liggen van de sloper die ik had, maar of die dan wel goed zijn is ook de vraag. Mailtje naar Dafhobby voor de kogels is de digitale deur uit.
Ik vond het ook nogal meevallen, ik had erger verwacht iig :+
Neem de koplampen maar mee naar de sleuteldag, kun je ze daar vervangen en kijken of het beeld goed is. Ik zal dan tevens ook een reserve set meenemen.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;137251 schreef : Haal je wiel er dan even af en kijk of je de trommel kunt losnemen.
Als de rem vast zit zou ik er geen grote afstanden mee gaan rijden.
Grote kans dat de zaak vast zit vanwege het lange stilstaan. Omdat de achterremmen niet zo hard meeremmen merk je er tijdens het remmen bijna niets van als er eentje vastzit.
Misschien is er wel iets aan het overlijden (al zou je het direct merken als er een cilinder lek is).
Er is iig geen cilinder lek. Ik heb net even zitten prutsen en dit is het resultaat: Linksachter krijg ik gemakkelijk de trommel eraf. Rechtsachter krijg ik hem er niet af, maar ik kan hem wel gemakkelijk ronddraaien, minder subtiel dan links maar echt veel kracht kost het niet. Dan het tweede vreemde: toen ik de moeren weer wou aandraaien met momentsleutel(110 zet ik ze op, dat klopt toch ongeveer?) begon het wiel en de hele auto mee te rollen vanaf 60nm, en dat terwijl de handrem erop zat :S Dit had ik dus niet aan de linkerkant. Beetje tegenstrijdig dus, je zou denken dat hij vast zit maar tegelijk niet goed remt :confused:
elpee;137259 schreef : Neem de koplampen maar mee naar de sleuteldag, kun je ze daar vervangen en kijken of het beeld goed is. Ik zal dan tevens ook een reserve set meenemen.
Zal ik doen, alvast bedankt :y:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vermilion;137339 schreef : Er is iig geen cilinder lek. Ik heb net even zitten prutsen en dit is het resultaat: Linksachter krijg ik gemakkelijk de trommel eraf. Rechtsachter krijg ik hem er niet af, maar ik kan hem wel gemakkelijk ronddraaien, minder subtiel dan links maar echt veel kracht kost het niet. Dan het tweede vreemde: toen ik de moeren weer wou aandraaien met momentsleutel(110 zet ik ze op, dat klopt toch ongeveer?) begon het wiel en de hele auto mee te rollen vanaf 60nm, en dat terwijl de handrem erop zat :S Dit had ik dus niet aan de linkerkant. Beetje tegenstrijdig dus, je zou denken dat hij vast zit maar tegelijk niet goed remt :confused:
Daarom moet je er even naar kijken
Je wilt toch niet dat straks je auto van de heuvel afrolt terwijl hij op de helling staat?
Hij zou ook genadeloos moeten zakken voor de APK omdat je verschil in remwerking hebt (bij mij werden er zelfs drie wielen op afgekeurd, excl. reservewiel en stuurwiel).