show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Karsten's tweede Volvo 340 DL
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2010 19:20 #833334
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Thanks Wouter, ik hoop het ook! Deze gaat nadat hij klaar is wss naar mijn vriendin!
Het motorruim heb ik idd wel even onder handen genomen met de hogedruk voor ik ermee ben begonnen, mss vandaar dat hij er wel nog netjes uitziet!
Op zich is de auto ook zeker niet slecht, hier en daar wat plekjes, maar die fixen we wel nog wel!
Het motorruim heb ik idd wel even onder handen genomen met de hogedruk voor ik ermee ben begonnen, mss vandaar dat hij er wel nog netjes uitziet!
Op zich is de auto ook zeker niet slecht, hier en daar wat plekjes, maar die fixen we wel nog wel!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 16:08 #834341
door V300 register
Helaas zit het probleem dieper dan gedacht, nadat ik de radiator had aangesloten en alles gekoppeld had, blijkt er nu weer mayonaise in het blok te zitten!
Blijkbaar is er toch iets structureels mis met de kop, vermoedelijk is hij gescheurd! Wat nu gedaan? Andere kop of gewoon direct een andere motor erin? Wie heeft wat nog liggen?
F*CK! Daar had ik nu wel niet op gerekend!
Blijkbaar is er toch iets structureels mis met de kop, vermoedelijk is hij gescheurd! Wat nu gedaan? Andere kop of gewoon direct een andere motor erin? Wie heeft wat nog liggen?
F*CK! Daar had ik nu wel niet op gerekend!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 16:20 #834344
door V300 register
eh, da's lullig. Precies hetzelfde heeft Ronald Romme gehad met zijn rode 340.
daarbij bleek er na grondige inspectie een haarscheur te zitten in de bovenste mantel van de koelwaterkanalen in de cilinderkop. Dit was feitelijk een scheurtje wat vanuit een draadeind (waar de tuimelaargalerij op staat) schuin/rond wegliep naar beneden.
met het kleppendeksel eraf en de motor lopend bleek daar zeer langzaam water langs te komen sijpelen.
daarbij bleek er na grondige inspectie een haarscheur te zitten in de bovenste mantel van de koelwaterkanalen in de cilinderkop. Dit was feitelijk een scheurtje wat vanuit een draadeind (waar de tuimelaargalerij op staat) schuin/rond wegliep naar beneden.
met het kleppendeksel eraf en de motor lopend bleek daar zeer langzaam water langs te komen sijpelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 16:24 #834345
door V300 register
idd heel erg lullig! Ik wil hem nog wel in orde brengen, maar weet niet of het blok nog wel goed is!
Het geluid dat het blok nu maakt is echt helemaal fout! Hij staat te grommen als een diesel, betwijfel of dat de bedoeling is! Zal morgen is proberen een foto'tje te schieten!
Dus ofwel gaat het blok eruit of komt er alsnog een andere kop op! Denk dat een nieuwe motor mss wel goedkoper is als ik hem op de kop kan tikken!
Het geluid dat het blok nu maakt is echt helemaal fout! Hij staat te grommen als een diesel, betwijfel of dat de bedoeling is! Zal morgen is proberen een foto'tje te schieten!
Dus ofwel gaat het blok eruit of komt er alsnog een andere kop op! Denk dat een nieuwe motor mss wel goedkoper is als ik hem op de kop kan tikken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 16:32 #834348
door V300 register
Loopt hij wel op 4 cilinders dan? En staat de ontsteking op tijd?
Als je een mooi blok kunt vinden is dat altijd goedkoper lijkt me, sowieso in uren. Als je ziet hoe vlug je zo'n 1400je wisselt.
Als je een mooi blok kunt vinden is dat altijd goedkoper lijkt me, sowieso in uren. Als je ziet hoe vlug je zo'n 1400je wisselt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 16:57 #834350
door V300 register
Hij loopt op 4 cilinders ja, maar hoe de ontsteking staat durf ik eigenlijk niet te zeggen. ik heb de motor vanwege de lekke koppakking nooit gehoord, dus ik durf niet zeggen of ermee geprutst is!
Ik ga sowieso de kop er nog eens afhalen en even kijken hoe het verder zit... Ik denk dat is sowieso een advertentie ga plaatsen voor een 1400 motor, dus hopelijk heeft er iemand in de buurt nog iets liggen! Motorwissel zal idd het stelste gaan zijn denk ik!
Ik ga sowieso de kop er nog eens afhalen en even kijken hoe het verder zit... Ik denk dat is sowieso een advertentie ga plaatsen voor een 1400 motor, dus hopelijk heeft er iemand in de buurt nog iets liggen! Motorwissel zal idd het stelste gaan zijn denk ik!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 18:14 #834354
door V300 register
Succes ermee. Je hebt helaas niet zo veel geluk met auto's, schijnbaar

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 20:53 #834358
door V300 register
Het lijkt wel weer even tegen te zitten ja! Maar voor wie me kent, weet dat ik niet snel opgeef, dus ik ga gewoon rustig verder!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-06-2010 21:53 #834363
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
That's the spirit!
:y:
:y:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-06-2010 23:23 #834381
door V300 register
Moderators: Mark Smeets