show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Karsten's tweede Volvo 340 DL

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2009 12:58 #786748 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Zo hoor je als vader ook te reageren. Of je zoon nu pennen, boeken, auto's, grasmaaiers, handdoeken met motiefje oid. verzameld. Ze horen je positief te ondersteunen en te stimuleren zodat jij je optimaal kan ontwikkelen.

Een multifunctioneel gebruik van het huis en tuin hoort daar ook bij. Is veelal economisch ook aantrekkelijker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-07-2009 15:23 #786769 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL

Lucluc;111921 schreef : Kijk maar uit, het is een ziekte! :D Ik vind tegenwoordig 3 auto's hebben best redelijk. :D

Bij mij is het al zo erg dat ik niet snap dat er gezinnen zijn die kunnen leven met 1 auto :crazy2: Wij hebben op het moment maar 1 rijdende auto, en ik vind het maar niks.... Nu moet ik eerst overleggen of niemand anders de auto nodig heeft voordat ik hem pak.. Nee, 2 is het minimum, 3 is beter :D

volvofiel;111927 schreef : Och, dat zei hij hier ook. Inmiddels zijn we 3 thermostaten, 4 olieverversingen, twee gelaste uitlaten, drie vervangen uitlaten, 1 aandrijflijn en nog heeeeel veel kleine dingen verder, en hij krijgt er steeds meer plezier in.... :D

Ik denk dat zijn pa niet het sleutelen bedoeld, maar het aantal auto's dat Karsten verzameld (of verhandeld) :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 15:31 #786770 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Ja, maar ik bezit er op mezelf al 2 en als daar nog een 3de voor mij bijkomt...

Denk dat mijn pa gewoon bang is, dat straks heel de tuin vol met auto's gaat liggen! Al zou er echt gewoon nog een sloper bij mogen (deze keer echt om te slopen voor onderdelen)! Mijn pa is altijd nogal argwanend, maar als het eenmaal zover is, dan is hij de eerste die er positief over doet en naast mij staat om te helpen... Mijn ma daarentegen, die is moeilijker te overtuigen, al zou die sloper ook nog kunnen! Maar daar is de voorwaarde, zo snel mogelijk slopen en karkas afvoeren!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2009 15:54 #786774 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Laat je moeder eens een paar keer in je 340 rijden.

Ik herken je verhaal helemaal, maar ook m'n moeder is enthousiast geworden over de 300-serie; ze heeft nu een paar keer in mijn GLS gereden en ineens ziet zij ook overal 340's. Als het kan, maakt ze er nog een foto van ook.

Het doet haar denken aan haar oude B-Kadett van ruim 20 jaar terug; vanwege de choke en het typerende (oldtimer)karakter ;)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-07-2009 00:42 #786859 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Proficiat met je aankoop

Laat je familie erin rijden en ze zijn allemaal van mening dat de auto moet blijven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-07-2009 23:43 #786970 door V300 register
Hier al de eerste indrukken! Morgen post ik wat ik al gedaan heb aan het nieuwe beestje! Want dat is al al veel trouwens!

Shot with DSLR-A700 at 2009-07-05

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 01:38 #786976 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
Die ziet er echt heel mooi en strak uit. Dit is echt een bijzonder exemplaar. Familie en vrienden die op bezoek komen, moeten natuurlijk even buigen bij het passeren van deze auto.....:y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 07:47 #786977 door V300 register
Hij ziet er idd heel erg mooi uit, op 1 deur na! Daar heb ik nog geen foto van gepost, maar daar zit echt een lelijke deuk in!
Op zich was de deuk helemaal niet erg en als ze die er de dag zelf hadden uitgeduwd, dan was hij wss niet eens meer te zien omdat het plaatwerk niet in zijn nieuwe positie wou blijven, maar helaas! Heb het gisteren nog geprobeerd of hij terug wou springen, maar nee hoor! Te laat!

Ook ligt het halve motorblok al op de werkbank ivm de lekke kop! De motor zit zoals te verwachten vol met bruine slushee. De oorzaak heb ik ook al kunnen vinden en het is ook niet verwonderderlijk dat de koppakking eruit is gegaan! Ergens bij de radiateur zal hij vermoedelijk een keer lek zijn gegaan en dat hadden ze zoals al eerder gezegd opgelost door een soort asbest-cement-leem-paardenhaar mengeling rond het lek te lijmen! Trekt op niets en zal ook niet waterdicht zijn geweest! Hadden ze de radiator nu gewoon gesoldeerd, dan was het perfect geweest, want de radiateur ziet er op dat ding na, bijna perfect uit!
De foto's volgen nog!

Verder zit ik nog met het probleem dat de moeren van het uitlaatspruitstuk volledig vastgerot zijn op de downpipe! Ik behandel ze nu elke paar uur met de WD40, maar tot nu toe heeft het niet mogen baten! Iemand nog tips om deze los te halen, want die moet wel los om de kop te kunnen lichten!

Oh ja, mijn vriendin heeft gisteren deze auto al voorzien van een nieuwe naam 'Groentje'! Ten eerste vanwege de kleur en ten tweede omdat hij nieuw is en nog niet veel ervaring heeft bij ons!
Ze heeft trouwens ook geholpen met het demonteren van de motor, zelf heeft ze dan Fan gedemonteerd en gereedschap aangegeven, spruitstukken aangenomen en weggelegd...

Bijlagen:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 09:41 #786983 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Karsten's tweede Volvo 340 DL
goede deugdelijke steek/ringsleutel 17 en dan de ring kant gebruiken, dan komen ze ALTIJD los, zelfs zonder gebruik van wd40 of als er bij montage geen kopervet gebruikt is

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-07-2009 09:52 #786984 door V300 register
Anjo, ik heb er gisteren al aan staan trekken en sleuren met een sleutel 17! Er komt geen beweging in! Verder is alles lekker los gekomen, want ik had het op voorhand ingespoten met WD40 om geen bouten kapot te trekken in het bok of het spruitstuk!
Alleen die k*tbouten komen dus niet los!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC