Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Die lui moeten ook hun targets halen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
heb een offerte de deur uit gestuurd voor een rvs lowsound middendemper, ben benieuwd hoeveel au het gaat doen..
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zie het ja, maar dat zijn normale absorbtiedempers; die lowsound dingen zijn intern een bietje anders zodat het geluid n?g beter gedempt wordt..
staan wel een paar andere dingetjes die wel eens handig kunnen zijn tussen trouwens, even in de gaten houden mocht ik met de huidige demper nog niet tevreden worden.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;118449 schreef : hee waar is v740 tic gebleven:D?
zie het ja, maar dat zijn normale absorbtiedempers; die lowsound dingen zijn intern een bietje anders zodat het geluid n?g beter gedempt wordt..
staan wel een paar andere dingetjes die wel eens handig kunnen zijn tussen trouwens, even in de gaten houden mocht ik met de huidige demper nog niet tevreden worden.
Die is op vakantie.
Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar ik zou eerder een kleine een een grote pakken of twee kleine/twee middel die iets goedkoper zijn dan ??n dure grote. Ok ik zeg nu wel duur maar ik heb geen idee wat die grote demper die je in gedachten hebt moet gaan kosten:yeah:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik hoop dus met 1 zo'n lowsound +30% demper van 64cm lang genoeg demping te hebben om een uitlaatgeluid te hebben zoals ik bij de rode had; een sportieve ronk maar niet storend voor mij in de auto of omstanders. stiller mag ook aangezien ik straks dmv die klep het lawaai zelf kan regelen.
trouwens misschien is er wel ruimte voor 2 dempers maar dan gaat er weer kostbare lengte verloren aan de koppeling tussen die twee, dan liever 1 lange die wat duurder is:D
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben trouwens ook nog blij met het negatieve commentaar van m'n vader dat over de startmotor gaat; die heb ik n.l. alleen maar schoongemaakt en ondanks dat hij aardig verstopt zit; valt het wel op dat dat er minder goed uit ziet. ik ga denk ik nog een andere startmotor opscharrelen uit m'n schuur en die uit elkaar trekken voor jawel; poedercoating! in kleuren alu grijs en rood; zelfde stijl als de dynamo:D
middendemper is inmiddels besteld; schade valt mee 150 euro incl verzendkosten.
heb nu het gehele oude type kachelhuis uit elkaar liggen; ik ga het hele huis schoonmaken en dan met trim detailer behandelen.
er zat geen kachelweerstand in dit oud type kachelhuis en dus had ik het idee om de kachelweerstand uit de oude type 3 kachel over te zetten incl motor. de weerstand uit de oude kachel bleek kapot maar is inmiddels weer gerepareerd, het bimetaaltje maakte geen goed contact meer. contacten opgepoetst met een speciaal materiaal wat ook gebruikt wordt om de spoelen voor casettedecks mee schoon te maken en het bimetaal daarna weer gecontroleerd op werking. toen ik eenmaal beide kachels uit elkaar had zag ik dat het onmogelijk is om de motor over te zetten, ze zijn compleet anders. dat is jammer want de motor uit het oud type kachelhuis heeft een rateltje omdat het anker langs de magneet schraapt op 1 punt. vanavond met wat goedgeplaatst geweld proberen om het anker weer volledig in het midden te krijgen; dan zal hij ongetwijfeld ook wat harder gaan blazen:D
helaas hebben alle modellen met het nieuwe type kachelhuis een rechthoekig gat in het schutbord gekregen, voor het zicht valt het type 2 kachelhuis er nog wel aardig voor maar ik moet dat gat nog wel af zien te dichten, heb daar al wel een ideetje voor.