show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 00:18 #795346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Soow, voor 't zelfde geld nemen de juten effe je waggie in beslag............zou niet klote zijn ook :yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-08-2009 17:35 #795404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat waren 3 aardige knapen dan Anjo. !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2009 22:10 #795429 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Neuh, ze hadden al genoeg verdiend aan 'm en verwachten nu nog m??r aan 'm te verdienen.

Die lui moeten ook hun targets halen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2009 19:02 #795497 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanmiddag gekeken wat voor demper er geplaatst kan worden en het wordt toch nog best wel een redelijke jongen denk ik..

heb een offerte de deur uit gestuurd voor een rvs lowsound middendemper, ben benieuwd hoeveel au het gaat doen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2009 19:21 #795500 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Simons universeel spul is ook in RVS best betaalbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2009 19:52 #795504 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hee waar is v740 tic gebleven:D?

zie het ja, maar dat zijn normale absorbtiedempers; die lowsound dingen zijn intern een bietje anders zodat het geluid n?g beter gedempt wordt..

staan wel een paar andere dingetjes die wel eens handig kunnen zijn tussen trouwens, even in de gaten houden mocht ik met de huidige demper nog niet tevreden worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2009 20:01 #795507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;118449 schreef : hee waar is v740 tic gebleven:D?

zie het ja, maar dat zijn normale absorbtiedempers; die lowsound dingen zijn intern een bietje anders zodat het geluid n?g beter gedempt wordt..

staan wel een paar andere dingetjes die wel eens handig kunnen zijn tussen trouwens, even in de gaten houden mocht ik met de huidige demper nog niet tevreden worden.


Die is op vakantie.

Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar ik zou eerder een kleine een een grote pakken of twee kleine/twee middel die iets goedkoper zijn dan ??n dure grote. Ok ik zeg nu wel duur maar ik heb geen idee wat die grote demper die je in gedachten hebt moet gaan kosten:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2009 20:15 #795509 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
geen ruimte voor 2 potten; ter hoogte van het koppelingshuis op het moment dat de downpipe n?t recht naar achteren gaat komt een aansluitflens, direct daarachter is 28 centimeter gereserveerd voor het Y-stuk. dan heb ik 65cm ruimte over voor een demper waarna direct een bevestiging dmv de originele rubbers zit. ong 15 cm daarna is de 90gr bocht naar buiten waarop de pijp uitmond voor het linkerachterwiel..

ik hoop dus met 1 zo'n lowsound +30% demper van 64cm lang genoeg demping te hebben om een uitlaatgeluid te hebben zoals ik bij de rode had; een sportieve ronk maar niet storend voor mij in de auto of omstanders. stiller mag ook aangezien ik straks dmv die klep het lawaai zelf kan regelen.

trouwens misschien is er wel ruimte voor 2 dempers maar dan gaat er weer kostbare lengte verloren aan de koppeling tussen die twee, dan liever 1 lange die wat duurder is:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-08-2009 18:25 #795554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Vandaag heb ik hem gezien en horen lopen, maar ik blijf bij hetzelfde: In het echt ziet hij er nog 200% beter, netter en dikker uit dan op foto's! Wat een vette bak zeg!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2009 19:29 #795562 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx Jos:)

ik ben trouwens ook nog blij met het negatieve commentaar van m'n vader dat over de startmotor gaat; die heb ik n.l. alleen maar schoongemaakt en ondanks dat hij aardig verstopt zit; valt het wel op dat dat er minder goed uit ziet. ik ga denk ik nog een andere startmotor opscharrelen uit m'n schuur en die uit elkaar trekken voor jawel; poedercoating! in kleuren alu grijs en rood; zelfde stijl als de dynamo:D

middendemper is inmiddels besteld; schade valt mee 150 euro incl verzendkosten.

heb nu het gehele oude type kachelhuis uit elkaar liggen; ik ga het hele huis schoonmaken en dan met trim detailer behandelen.

er zat geen kachelweerstand in dit oud type kachelhuis en dus had ik het idee om de kachelweerstand uit de oude type 3 kachel over te zetten incl motor. de weerstand uit de oude kachel bleek kapot maar is inmiddels weer gerepareerd, het bimetaaltje maakte geen goed contact meer. contacten opgepoetst met een speciaal materiaal wat ook gebruikt wordt om de spoelen voor casettedecks mee schoon te maken en het bimetaal daarna weer gecontroleerd op werking. toen ik eenmaal beide kachels uit elkaar had zag ik dat het onmogelijk is om de motor over te zetten, ze zijn compleet anders. dat is jammer want de motor uit het oud type kachelhuis heeft een rateltje omdat het anker langs de magneet schraapt op 1 punt. vanavond met wat goedgeplaatst geweld proberen om het anker weer volledig in het midden te krijgen; dan zal hij ongetwijfeld ook wat harder gaan blazen:D

helaas hebben alle modellen met het nieuwe type kachelhuis een rechthoekig gat in het schutbord gekregen, voor het zicht valt het type 2 kachelhuis er nog wel aardig voor maar ik moet dat gat nog wel af zien te dichten, heb daar al wel een ideetje voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD