Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
toevallig aan een 1700 gesleuteld vandaag? want alleen een 1700 heeft er 2:)Erik;117230 schreef : Heb je maar 1 slang naar het koelvloeistof reservoir?
wag even, ik vat hem.. in de andere slang zat idd een schroevendraaier maar dat was eerder omdat ik niet wist waar ik die schroevendraaier anders moest laten:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Vergeet niet om eerst de koelvloeistof en olie erin te doen, maar iets zegt me dat je daar wel aan zult denken
Ik ben benieuwd naar het filmpje!
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik ben benieuwd of ie meteen aanslaat bij de eerste poging. Zou heel mooi zijn! :worship:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben vanmorgen vroeg idd gelijk begonnen met het vullen van het koelwater; om de minuut kwam aan de rechterkant van 't blok een druppeltje water omlaag; een nippel op de turbo moest nog 1/8 slag vaster; dat krijg je als je overal gloednieuwe koperringen gebruikt die zich net iets moeten zetten.
olie zit er al bijna 2 maanden in
verder is de kabelboom in de motorruimte nu volledig aangesloten; koelfans draairichting vastgesteld etc. moet nog 1 stekker maken voor de toerenbegrenzer, dan de pijp tussen ic en carb vastmaken; 3 leidingkjes aansluiten en een relais verwisselen voor een brugje en dan is de hele zooi in de motorruimte klaar om aangeslingerd te worden!
maar dat gaat nog even duren; want ik moet eerst in het interieur nog even verder met een kabelboompje:+
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
papieren lijstjes dat is iets voor chaoten zoals jij en ik :+
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;117230 schreef : Heb je maar 1 slang naar het koelvloeistof reservoir?
Bij een 1700 zitten er zelfs 3
Dit omdat de thermostaat en warme koelslang niet helemaal aan de bovenkant van de cilinderkop zitten. Deze slangetje zorgt ervoor dat de die cilinderkopje goed wordt ontlucht.
v0lv0freak;117265 schreef : @ Joost, hoe durf je Anjo zulk advies te geven? Tegen een buschauffeur zeg je toch ook niet, vergeeet niet de deuren te sluiten voordat U gaat rijden? :nono:
Ik ben benieuwd of ie meteen aanslaat bij de eerste poging. Zou heel mooi zijn! :worship:
Waarschuwingen zijn nooit verkeerd (sowieso voor personen zoals ik
Ik zeg altijd maar zo: beter 5 waarschuwingen die overbodig zijn dan dat we allemaal zitten te janken als zo'n mooi blokje in de soep loopt...... :yesyes:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;117291 schreef : Ik zou een lijst maken met wat allemaal gedaan is en dan checken en afvinken.
heb al een lijstje, dat zit in m'n hoofd. afvinken doe ik niet ik zeg elke keer "DONE" als iets klaar is en dan verdwijnt er weer een punt van het lijstje:D
vanmorgen begonnen met de auspuff:
toen 20 liter euro 98 gehaald:
en verder nog de bekabeling naar binnen gelegd:
en daarna nog aan de gang gegaan in de motorruimte; en het is officieel helemaal klaar!!
toen weer verder met de binnenkant, heb alvast stekkers gemaakt voor de inkomende bekabeling en de meters aan de a-stijl:
ben benieuwd hoe die meters uit gaan pakken; ze hangen denk ik iets te dicht bij elkaar (deze meters zijn tijdelijk, komen nog goede te zitten die ook netjes ingewerkt worden!)
vanavond ga ik gelijk de interieurbundel plaatsen en dan aanpassen; draadjes bijknopen, voedingkjes aftappen etc:+ en er moeten nog 2 bundels gemaakt worden..
nog wel even een paar uur werk dus; afhankelijk van het weer ga ik vanavond starten; ik duw hem namelijk naar buiten voordat de sleutel omgedraaid wordt en aangezien het nogal kloteweer schijnt te worden is er nog niets zeker:hmmz:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-