show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 18:14 #793832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Vergeet niet dat gegalvaniseerd staal lassen gewoon zwaar KUT (kwalitatief uitermate teleurstellend) is. Bij de temperatuur dat ijzer vloeibaar wordt (en je dus daadwerkelijk aan het lassen bent) verbrand zink al. Dit brandende zink zorgt ervoor dat er zinkoxide in je las komt. En zinkoxide is net zo bros al roest (ijzeroxide) en heeft dus helemaal geen stevigheid. Dit gaat bovenop het vloeibare metaal drijven. Wanneer de zinkoxide bovenop drijft wordt hij meegevoerd met de lasdraad en komt dus middenin de las terecht. Hierdoor wordt je las totaal verknald. Je blijft die shit dus tegenkomen.

Wanneer je 1 lange las legt stroomt het zinkoxide vaak nog voor de las uit, maar wanneer je probeert een gaatje dicht te maken stroomt het middenin de las: las weer verknalt. Veel opborstelen met een staalborstel kan dit (gedeeltelijk voorkomen). Constant lassen/borstelen dus :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 18:21 #793835 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik kon inderdaad het zink mooi uitvloeien tijdens het tiggen; de migapparatuur was echter zo zwaar dat ik gedwongen was om te hechten en de hechtjes over elkaar heen te leggen. lasje leggen was gatenkaas maken... heb ook nog even geprobeerd de zinklaag weg te slijpen; toen had ik er op een aantal plaatsen nog een paar gaten bij. ik ben wel weer een ervaring rijker; volgende keer dat ik me zoiets in m'n hoofd haal bij dit soort dun materiaal; eerst het aan te pakken oppervlak glasparelstralen!

net voor 't eten de brandstoftank er al half onder gehangen; kom ik er achter dat er een leiding te kort is!!! vanavond even verlengen met een stuk synflex als tijdelijke oplossing; komt goed:)

na 1000km gaat dit setje brandstofpomp + filter + leidingen er toch onderuit om volledig vervangen te worden voor nieuw spul, inclusief deftige montagesteun voor de pomp, die hangt nu maar wat te bungelen:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 18:55 #793839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dikke shit, maar goed bezig barend!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 22:33 #793874 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

ze waren vroeger niet zo zuinig met de tectyl... en de brandstofslangetjes die in het verleden lek geweest zijn (waren vervangen) hebben voor deze mooie strepen op de tank gezorgd. ik heb er expres voor gekozen om hem niet over te spuiten, ik heb andere plannen met de brandstoftank

zo; dat is klaar:)

en wat gaat daar de koker in?

het komt er iig hier weer uit:D

en het is hiervoor:

bedrading voor de brandstofpomp, diff temperatuurzender en versnellingsbaktemperatuurzender:) brandstofpomp heb ik nog niet aangesloten, kon niet duidelijk een + of - lezen/vinden, even een keer bij daglicht naar kijken.

de bedrading is voor elk een meter te lang omdat dit nog niet definitief vastzit!

nu de motorkabelbundel en het leidingwerk naar de carburateur nog, en dan een dagje extra om de auto weer in elkaar te zetten en gassen maar!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-08-2009 23:57 #793875 door V300 register
ziet er sjiek uit Anjo ,klasse!!!!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2009 09:55 #793887 door V300 register
Netjes Anjo!
Lekker bezig weer, tussen alle andere zaken door.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 11:06 #793894 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mocht er een museum komen, dan kan dit een mooie foto/film presentatie zijn over jongeren die in de huidige tijd de 300 serie kunnen waarderen.

Prachtig werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2009 11:20 #793897 door V300 register
?bergeil.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 15:49 #793915 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ah! Bijna starten?

Dan wordt het tijd dat ik weer eens ga reageren, kan ik tenminste nuttige posts plaatsen.

Ik dacht dat het nog even duurde. Wanneer verwacht/hoop je "klaar" te zijn?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 17:30 #794018 door Anjo van den Akker
carb verder aangesloten; moet nog even nieuwe slang hebben voor de vacuumvervroeging en de brandstofaanvoer voor de carb monteer ik ook later.

ben kapot, eerst maar eens bijslapen:D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC