Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb trouwens nog wat verkloot in de versnellingsbak, of er was al een defect aanwezig:+
normaal zit er een mechanisme dat de versnellingspook terug brengt naar neutraal maar nu kun je hem naar links en rechts gooien en hij blijft dan gewoon staan.. in principe is dit geen probleem voor 1e 2e en 5e versnelling, maar de 3 vinden is hierdoor zowat onmogelijk en de 4 is ook best lastig!
hij gaat er ergens de aankomende week onderuit en dan eens kijken wat er aan mankeerd, ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zit al eventjes in de vraagbaken & onderdelenboeken & servicebulletins te neuzen maar ik kan niet 123 een mogelijke oorzaak vinden, het is nogal lastig kijken op de pdf's, je moet maar net weten welk stangetje waarvoor is...
denk dat hij er morgenavond onder vandaan gaat:)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
beiden zouden een foutje van mij kunnen zijn omdat ik zonder documentatie de bak uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet heb, iets wat ik bij een volgende keer dus niet meer doe :+
zijn kleine dingetjes maar ik haal de bak er wel onderuit; dan kan het geheel op z'n kant liggen en hoef ik de olie niet af te tappen.
- V300 register
- Verbannen
-
bij Porsche zitten die veren bij de pook. Dat weet ik omdat ik wel eens een auto gefixt heb waarbij er 1 stuk was. links of midden had die pook geen duidelijke voorkeur meer voor :+
bij de 3-serie zit er bij de pook eigenlijk alleen een blokkeerpal voor de achteruit, en verder alleen verbindingen naar achter. Dus moeten die veren wel in de bak zelf zitten.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;115486 schreef : die witte b-stijl kappen vind ik helemaal niets, dit is al een "kaal" interieur en dat wordt nog vervangen door een luxer interieur en ik zit er hard over na te denken om die kapjes over te spuiten.
nu weet ik ook waarom ik me die witte kappen niet kon herinneren uit onze GLE's, ze zijn namelijk ook niet wit!
Blijkbaar zijn ze in een GLE ook zwart, en dat staat best mooi
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
olie aftappen en de bak laten hangen was sneller geweest, ik zag namelijk direct wat er mis was.
het laatste stomme stukkie verenstaal op het verkeerde nokje gemonteerd, over de juiste nokken geschoven en er is weer een zelf-zoekende-neutraal; zal vanavond nog even een paar fototjes schieten!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mooi nieuw hea!, jaa ik weet het ben er ook erg blij mee:crazy1:
incl het schakelmechanisme:
en bij de rode pijp was de bewuste veer, die hing onder de 2 palletjes en deed dus totaal z'n werk niet.
helaas lag de bak verkeerd op de krik dus zodra die zakte mog ik hem opvangen maar helaas was het zo onverwachts dat ik niet kon voorkomen dat de kont van het diff op de grond terecht kwam met dit als resultaat:
wordt even met beleid rechtbuigen, denk dat het wel heel blijft en anders een nieuwe zender erin.
na dat alles hangt de bak weer onder de auto!
en schakelen dat ie doet:woei::woei:!!!
hij ziet er trouwens op het moment al best wel verlaagd uit:
en waar ik zondagmiddag al eventjes aan begonnen was en voorlopig nog eventjes een aantal avonden mee bezig ben:
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-