show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 00:53 #793426 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

v0lv0freak;116028 schreef : nu weet ik ook waarom ik me die witte kappen niet kon herinneren uit onze GLE's, ze zijn namelijk ook niet wit!
Blijkbaar zijn ze in een GLE ook zwart, en dat staat best mooi :)

dat komt trouwens doordat dat standaard is in een mk3 4 of 5 deurs interieur, de b-stijl kap loopt dan van de vloer tot aan het hemel, bij een 3 deurs met luxer interieur heb je een deel incl gordel geleider tot de raamrand, en erboven een plastic kapje tot het hemel. met een niet zo luxe interieur (zoals in deze auto) is dat hardplastic en is de gordel geleider in z'n geheel niet aanwezig.

dat wordt dus opzoek naar een luxe interieur voor een 3deurs, of eigenlijk een interieur zoals ik het in m'n rode heb zitten (wisselen gaat niet, daar is het spul in de rode te slecht voor).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-08-2009 00:56 #793427 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
weer wat geleerd. Stom eigenlijk, al die super kleine verschillen tussen de goedkopere moddelen en dat wat luxere. Het zijn echt maar kleine details, maar bij elkaar maken ze toch een hoop verschil.
Op de sloop zul je beslist een late 340GL special ofzo vinden die ze wel heeft, en anders heeft Erik ze altijd wel ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 00:58 #793428 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
met alleen die achterpanelen ben ik er nog niet, de panelen over de gordel-oproller horen er ook bij!:D

trouwens, ik bedenk me net dat ik die achterpanelen hier al heb staan! mis dus alleen die paneeltjes over de gordel-oproller

er zit trouwens ook enorm veel verschil in een vroege mk3 en een late mk3, en dat heeft echt niet alleen ermee te maken dat in de laatste jaren de luxe artikelen opgebruikt werden in de "normalere" types..

ik bouw deze in principe om van mk3 '86 naar een late mk3 '88.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:25 #793496 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Volgens mij heb ik die paneeltjes nog ergens Anjo. Wel van een (in jouw ogen) MKI.

Zelfs mijn GLS uit '81 (5-deurs) heeft (al) zwarte kappen op de b-stijlen (tevens afdekplaat voor de gordel, zowel de gordel zelf als de roller). Veeeeeel mooier afgewerkt dan 343'tjes!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:37 #793499 door Anjo van den Akker
mk1 dus past niet bij de rest van het interieur ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:39 #793501 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is ook in gezaagd bedenk ik me net. Iemand had geen zin in de moeilijke manier, dus maar erin gezaagd om de gordel eruit te krijgen (nee, niet ik).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2009 19:51 #793505 door Anjo van den Akker
ik zou ze al met die uit m'n rode gewisseld hebben als ik die niet verbouwd had voor de wooferkist die er in zat.

AvdAkker;115611 schreef : dan is er nog dit piece of equipment waar ik nog steeds niet lekker aan toegekomen ben:

maar vanmiddag ook eindelijk het nippel voor de brandstofdrukregelaar voor heb gedraaid en in de pijp kan monteren. voor het aluminiumlassen mis ik eigenlijk de skills.

ik zag toevallig vanmorgen Stef Stigter bezig met intercoolerpijpwerk voor de trucks; gelijk de chef daar even aangesproken en ik mocht de 2 pijpjes wel even langsbrengen. ik hoop ze morgen gelast en wel terug te zien dan is dat weer een zorg minder:)

van de week, ik denk vrijdagmiddag ga ik de brandstoftank aflassen. moet nog even kijken hoe ik het doe met schuren want ik wil de zinklaag aan de onderzijde en zijkanten van de tank niet verkloten.

ik ga nog wel de uitgaande nippels iets aanpassen van 12mm pijpjes naar 10mm aansluitnippels, dan ga ik met 10mm synflex leidingen over de versnellingsbak/homokineten heen, maakt het geheel weer wat veiliger.

verder heb ik bij een iets nader onderzoek op de brug gisteren gezien dat een 360 brandstoftank niet gaat passen, alhoewel; passen gaat hij wel maar dan mis je de versnellingsbakophanging aan de voorzijde. een deugdelijke ophanging voor de versnellingsbak krijg je op een andere manier ook niet echt zo makkelijk voor elkaar en dat heeft hij toch echt nodig anders doe ik nog nieteens 1km met een aandrijfas. ik heb al een nieuw ideetje in m'n hoofd maar ik moet nog even gaan rekenen of dat rendabel is, even over door blijven denken:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 00:27 #793566 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
De rest van de tank in een bak water leggen. Dat kan dan niet al te warm worden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2009 00:41 #793568 door Anjo van den Akker
neuh hoeft niet, hij is helemaal leeg. heb hem ook nog niet zien kromtrekken en als hij dat doet is het toch niet erg want dat doet ie alleen aan de bovenkant:)

er is vanavond weer best veel gebeurd; wat verklap ik nog niet want ik ga als het goed is morgenavond weer verder en dan zal ik gelijk wel even wat fototjes schieten:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 11:18 #793595 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
je hebt hem toch wel vol zitten met water he??

brandstoftanks hebben de neiging om als ze heet worden van het lassen alsnog ontplofbare gassen los te laten uit de beschermingslaag binnenin de tank.

schoonmaken en luchten is dus NIET goed genoeg om veilig te lassen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC