Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;116028 schreef : nu weet ik ook waarom ik me die witte kappen niet kon herinneren uit onze GLE's, ze zijn namelijk ook niet wit!
Blijkbaar zijn ze in een GLE ook zwart, en dat staat best mooi
dat komt trouwens doordat dat standaard is in een mk3 4 of 5 deurs interieur, de b-stijl kap loopt dan van de vloer tot aan het hemel, bij een 3 deurs met luxer interieur heb je een deel incl gordel geleider tot de raamrand, en erboven een plastic kapje tot het hemel. met een niet zo luxe interieur (zoals in deze auto) is dat hardplastic en is de gordel geleider in z'n geheel niet aanwezig.
dat wordt dus opzoek naar een luxe interieur voor een 3deurs, of eigenlijk een interieur zoals ik het in m'n rode heb zitten (wisselen gaat niet, daar is het spul in de rode te slecht voor).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Op de sloop zul je beslist een late 340GL special ofzo vinden die ze wel heeft, en anders heeft Erik ze altijd wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

trouwens, ik bedenk me net dat ik die achterpanelen hier al heb staan! mis dus alleen die paneeltjes over de gordel-oproller
er zit trouwens ook enorm veel verschil in een vroege mk3 en een late mk3, en dat heeft echt niet alleen ermee te maken dat in de laatste jaren de luxe artikelen opgebruikt werden in de "normalere" types..
ik bouw deze in principe om van mk3 '86 naar een late mk3 '88.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Zelfs mijn GLS uit '81 (5-deurs) heeft (al) zwarte kappen op de b-stijlen (tevens afdekplaat voor de gordel, zowel de gordel zelf als de roller). Veeeeeel mooier afgewerkt dan 343'tjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
AvdAkker;115611 schreef : dan is er nog dit piece of equipment waar ik nog steeds niet lekker aan toegekomen ben:
maar vanmiddag ook eindelijk het nippel voor de brandstofdrukregelaar voor heb gedraaid en in de pijp kan monteren. voor het aluminiumlassen mis ik eigenlijk de skills.
ik zag toevallig vanmorgen Stef Stigter bezig met intercoolerpijpwerk voor de trucks; gelijk de chef daar even aangesproken en ik mocht de 2 pijpjes wel even langsbrengen. ik hoop ze morgen gelast en wel terug te zien dan is dat weer een zorg minder:)
van de week, ik denk vrijdagmiddag ga ik de brandstoftank aflassen. moet nog even kijken hoe ik het doe met schuren want ik wil de zinklaag aan de onderzijde en zijkanten van de tank niet verkloten.
ik ga nog wel de uitgaande nippels iets aanpassen van 12mm pijpjes naar 10mm aansluitnippels, dan ga ik met 10mm synflex leidingen over de versnellingsbak/homokineten heen, maakt het geheel weer wat veiliger.
verder heb ik bij een iets nader onderzoek op de brug gisteren gezien dat een 360 brandstoftank niet gaat passen, alhoewel; passen gaat hij wel maar dan mis je de versnellingsbakophanging aan de voorzijde. een deugdelijke ophanging voor de versnellingsbak krijg je op een andere manier ook niet echt zo makkelijk voor elkaar en dat heeft hij toch echt nodig anders doe ik nog nieteens 1km met een aandrijfas. ik heb al een nieuw ideetje in m'n hoofd maar ik moet nog even gaan rekenen of dat rendabel is, even over door blijven denken:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
er is vanavond weer best veel gebeurd; wat verklap ik nog niet want ik ga als het goed is morgenavond weer verder en dan zal ik gelijk wel even wat fototjes schieten:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
brandstoftanks hebben de neiging om als ze heet worden van het lassen alsnog ontplofbare gassen los te laten uit de beschermingslaag binnenin de tank.
schoonmaken en luchten is dus NIET goed genoeg om veilig te lassen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





