show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 22:00 #762662 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nu bier.

:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 22:02 #762664 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:p ben al aan de 2e toe, de eerste zat er met een minuutje in:yesyes:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-03-2009 22:28 #762671 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hahaha wel grappig eigenlijk, dat is al de tweede die zich flink kwaad loopt te maken.

Zie het al voor me.

Zo even dat carter erbij pakken en lassen maar......:f....:hmmz:.......:wtf2:......:crazy2:......:grr:.......:flame:......tijd om een biertje te pakken.

Als iemand met jouw mate van handigheid roept dat het klote materiaal is dan moet het echt wel eerste klas meuk zijn.

Ik volg dit topic echt op de voet, mooi project Anjo en kan niet wachten om het resultaat een keer live te mogen aanschouwen!

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-03-2009 22:41 #762678 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
@Anjo; kun jij zilversolderen? dat is voor deze toepassing d? handigere oplossing.

(ik bedoel dus 'braseren' ofwel koperlassen, niet solderen met tin, want dat kan "iedereen" :+)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-03-2009 22:50 #762680 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik "kan" inderdaad zilversolderen, dat is alsin ik heb het meerdere malen gedaan maar dat is ook weer een x aantal jaren terug... als ik dat nu weer zou moeten doen is het alsnog weer de kunst oppakken (even flink oefenen dus) de ware ironie van het verhaal, het apparaat waar we dat mee deden is een tijdje terug aan erik verkocht "omdat wij dat toch nooit nodig hadden:no_comment:" maar ach, met de tig las ben ik ook niet ontevreden, al is het wel een klerekarwei.

de grootste moeilijkheid zit bij de carterpan in het verschil in materiaalkwaliteit en dikte, en bij de brandstoftank in de zinklaag. je moet echt eerst een rups leggen en die vervolgens invloeien de combinatie van beiden maakt het bijzonder lastig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 17:37 #762766 door V300 register
Tiglassen zal de beste optie zijn. Kun je de boel heel mooi mee dichtvloeien..............zolang 't materiaal schoon is dan ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 17:45 #762768 door Anjo van den Akker
het gaat idd wel perfect, maar door de materiaalkwaliteit, verschil in dikte etc is het wel superlastig:D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 19:35 #762805 door Anjo van den Akker
zoo net weer even verder gebeund.

nog even de pics van het tigwerk op de retourpijp van de turbo:

de brandstoftank

hier ben ik dus nog bezig om rondom materiaal neer te leggen, als ik dat rondom helemaal heb liggen kan ik er nog een keer overheen om het in te vloeien, heerlijk werk dat Tig!

en toen net nog de aansluiting voor de 2e retour gemaakt op de draaibank, deze is voor de olieafscheider.

die komt zo te zitten

uiteraard gelijk een felsje erop voor de slang:)

de aansluiting steekt 1mm door de carterpan heen, dit kun je mooi wegsmelten tijdens het tig-lassen zodat de aansluiting mooi vlak is, aan de buitenkant is het nu ook een kwestie van rondom aflassen en hoppetee

weer even genoeg voor vandaag, morgenavond verder met lassen:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 19:39 #762807 door Anjo van den Akker
zit er ook over na te denken om een NTZ-systeem toe te voegen, gaan de turbo en alle andere motoronderdelen weer 3x langer mee.

ach eerst de boel ingebouwd en lopend krijgen, extra filtratiesystemen kunnen altijd nog:)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 19:42 #762808 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, ik heb het idee dat jij je vreselijk verveelt! :D Super strak man... nog een paar van die momenten en voor je het weet SHWWWWSSHJJJ je voorbij! :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC