show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 13:29 #792818
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx Erik.
de postbode besloot vandaag om 12:00 op te dagen, ik ritste de pakketten gelijk open en schrok me de klere! de oil-catch can moest namelijk nog aangepast worden, iets waar ik totaal geen rekening mee gehouden had:yummie:.. m'n ouders gingen om 13:00 op vakantie dus ik had nog 45 minuten om wat te fabriceren..
als een haas achter de draaibank gegaan en gelukkig zijn de volgende foto's toonbaar;
originele oil-catch can set:
de massieve aftapplug:
nieuw aansluitnippel:
er hoeft in dit geval geen felsrand aan het nippel gemaakt te worden omdat deze olie-aflaat in principe drukloos is, dit maakte het draadsnijden een stuk makkelijker omdat het nippel beter in te klemmen was in de draaibank.
het geheel; de nieuwe olie-afscheider:
en voor het geval dat; gelijk een montageplaat om hem bij de chassisbalk weg te houden:
de oil-catch can komt nabij de brandstofdrukregelaarsteun te zitten, hier zitten origineel in de 86er bovenop een tweetal gaten waar een steun met daarop de renix gemonteerd zit. na/tijdens de introductie van de 1700 is dit voor alle 340's benzine verbouwd naar een tweetal montagegaten in de zijkant van de chassisbalk zodat de renix direct tegen de balk geschroefd kon worden, zonder montagesteun:)
ik zal als er weer een paar delen richting de poedercoater gaan een nieuwe steun maken voor de catch-can zodat beide montagegaten gebruikt worden en hier eventueel de brandstofdrukregelaarsteun in verwerken (aan vast lassen bijv.) dan zit de boel weer net wat steviger.
de postbode besloot vandaag om 12:00 op te dagen, ik ritste de pakketten gelijk open en schrok me de klere! de oil-catch can moest namelijk nog aangepast worden, iets waar ik totaal geen rekening mee gehouden had:yummie:.. m'n ouders gingen om 13:00 op vakantie dus ik had nog 45 minuten om wat te fabriceren..
als een haas achter de draaibank gegaan en gelukkig zijn de volgende foto's toonbaar;
originele oil-catch can set:
de massieve aftapplug:
nieuw aansluitnippel:
er hoeft in dit geval geen felsrand aan het nippel gemaakt te worden omdat deze olie-aflaat in principe drukloos is, dit maakte het draadsnijden een stuk makkelijker omdat het nippel beter in te klemmen was in de draaibank.
het geheel; de nieuwe olie-afscheider:
en voor het geval dat; gelijk een montageplaat om hem bij de chassisbalk weg te houden:
de oil-catch can komt nabij de brandstofdrukregelaarsteun te zitten, hier zitten origineel in de 86er bovenop een tweetal gaten waar een steun met daarop de renix gemonteerd zit. na/tijdens de introductie van de 1700 is dit voor alle 340's benzine verbouwd naar een tweetal montagegaten in de zijkant van de chassisbalk zodat de renix direct tegen de balk geschroefd kon worden, zonder montagesteun:)
ik zal als er weer een paar delen richting de poedercoater gaan een nieuwe steun maken voor de catch-can zodat beide montagegaten gebruikt worden en hier eventueel de brandstofdrukregelaarsteun in verwerken (aan vast lassen bijv.) dan zit de boel weer net wat steviger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 13:52 #792819
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ehhh... die werkplaats zit toch naast jullie huis? Dan kun je toch gewoon de sleuten vragen? 
Goed bezig verder! typisch Anjo!

Goed bezig verder! typisch Anjo!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 14:00 #792822
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:nono: wil m'n pa niet hebben, heeft ook wel iets te maken met veiligheid enzo:D
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 16:49 #792873
door Anjo van den Akker
ok, hij past en zit in principe goed maar met het steuntje ben ik nog niet helemaal tevreden:yummie: maar ach, dat wist ik al van tevoren:)
gaskabel = done; met gebruik van originele onderdelen!
deze bovenstaande foto ziet er nogal dramatisch uit door de extreem soepele kabel maar de gaskabel moet nu eenmaal iets slap hangen hea:)
ik heb de bevestiging bij het schutbord wat aan moeten passen maar het geheel gebruikt daar de originele bevestiging met een nieuwe kabel.
chokekabel moet ook nog maar die doe ik pas als het dash iets verder in elkaar zit.
gaskabel = done; met gebruik van originele onderdelen!
deze bovenstaande foto ziet er nogal dramatisch uit door de extreem soepele kabel maar de gaskabel moet nu eenmaal iets slap hangen hea:)
ik heb de bevestiging bij het schutbord wat aan moeten passen maar het geheel gebruikt daar de originele bevestiging met een nieuwe kabel.
chokekabel moet ook nog maar die doe ik pas als het dash iets verder in elkaar zit.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 16:57 #792876
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Choke-kabel kan je ook aan het koppelingspedaal maken, hi, hi
Zijn dat speciale kousen om die slangen?
Zijn dat speciale kousen om die slangen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2009 17:01 #792879
door Anjo van den Akker
welke bedoel je?Erik;115738 schreef : Zijn dat speciale kousen om die slangen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2009 03:07 #792934
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die metaal-achtige?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 10:08 #792939
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik denk dat je de heat-wrap bedoelt om de spruitstukken en olieslangen heen, Erik?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2009 11:25 #792950
door Anjo van den Akker
de heat-wrap zit alleen om uitlaatdelen heen en ziet er metaalachtig uit omdat het volgestampt zit met grafiet.
de oliekoelerleidingen waar je bij bericht 754 2007 op de slang ziet staan zijn ook gewikkeld als laatste afwerking voor een meerdere malen gewapende slang. die liefjes kunnen 275bar hebben:D
de oliekoelerleidingen waar je bij bericht 754 2007 op de slang ziet staan zijn ook gewikkeld als laatste afwerking voor een meerdere malen gewapende slang. die liefjes kunnen 275bar hebben:D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2009 14:48 #792998
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
270 Bar overkill dus :+
klinkt goed
klinkt goed
Moderators: Mark Smeets