show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 10:08 #792692 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

v0lv0freak;115542 schreef : Dus 3 weken geen update? Net nu ik 3 weken vrij krijg... :(

:nono: werkplaats op slot, dus ik moet het 3 weken zonder al onze tools doen. ik kan uiteraard nog steeds bij de toerbo zelf dus ik moet vandaag gewoon zorgen dat ik alles of iig zoveel mogelijk gefabriceerd krijg:yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 10:13 #792693 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;115531 schreef : heb helaas geen sleutel..

Pakkie kauwgom, sleutel ontvreemden en afdruk maken.:f

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 10:39 #792696 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;115545 schreef : glt=b-stijl ook zwart

vaak worden de zwarte delen niet meegeleverd...

ja het maakt het trouwens ook praktisch onmogelijk om dat te vinden...
3 deurs GLT zonder klapramen.. naar mijn weten zijn de 3deurs versies al enorm zeldzaam en ze zijn volgens mij allemaal met klapramen achter geleverd...

dat wordt dus overspuiten:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-08-2009 12:52 #792706 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zijn de deurrubbers etc trouwens nieuwe nieuwe deurrubbers of nieuwe tweedehands deurrubbers?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 13:01 #792708 door Anjo van den Akker
gloedjenieuwnieuwnieuwnieuw!!!!

er zit alleen al wel wat stof op net als op de rest van de auto...:snif:

brandstofdrukregelaar-steun = done

gaskabel-steun = op laswerk na done (veel te heet om nu te lassen, even kijken of dat vanavond of morgenochtend vroeg nog met TIG kan, anders volgende week bij terberg met MIG..)

hitteschilden nog nie aan begonne.. maarr ik denk eerlijk gezegd dat het niet nodig is als ik de voorpijp ook nog heatwrap.. het uitlaatgedeelte van de turbo blijft dan bloot, er lopen 2 koelslangen en 2 vacuumslangen relatief in de buurt, van de koelslang weet ik dat er tot 700 graden warmte blootstelling weinig mee gebeurd en de vacuumslang is eigenlijk olieslang dus dat zou nog een stapje hufterproof moeten zijn.. ik denk dat ik het in eerste instantie zonder wel aandurf, mocht het naderhand nodig blijken dan zijn ze zo gemaakt.

vanmiddag alleen nog even een aluminium nippel draaien en dan ben ik eigenlijk al klaar:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-08-2009 13:18 #792710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waarhoewiewat heb je de rubbers vandaan?
Me wants toe!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 13:22 #792711 door Anjo van den Akker
ik open daar even een nieuw topicje voor

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 18:30 #792752 door Anjo van den Akker
het is er echt geen weer voor maar de gaskabelsteun = done, tenminste voorlopig. ik hou hem een tijdje zo maar het steuntje gaat net als de brandstofdrukregelaar steun nog gepoedercoat worden:) vanavond eerst eens passen:humor:

dan is er nog dit piece of equipment waar ik nog steeds niet lekker aan toegekomen ben:

maar vanmiddag ook eindelijk het nippel voor de brandstofdrukregelaar voor heb gedraaid en in de pijp kan monteren. voor het aluminiumlassen mis ik eigenlijk de skills. even een pbtje typen:yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 21:47 #792777 door Anjo van den Akker
goh, het houd niet op vandaag! ik ging er alleen maar heen om even het gaskabelsteuntje te passen maar ik kon het gewoon niet laten om wat meer te doen..

gaskabelsteun gemonteerd en wel:

de startmotor gemonteerd en ik heb ook nog eens de downpipe geheatwrapped...:

vervolgens de laatste koelslangen aangesloten, systeem is nu in principe dicht. ook de olie toevoer voor de turbo gemonteerd:

ook de nieuwe terugslagveer voor de gasklep is geplaatst al te zien op bovenstaande foto; en met de gasklep vol open:

ik ga ook de choke gewoon netjes aansluiten trouwens:halo:

dan hebben we nog de brandstofdrukregelaar steun:

die gereedschapskar mag ik tussendoor ook wel eens opruimen...

drukregelaar gemonteerd en de brandstofleidingen vanaf de tank aangesloten:

totaalplaatje rechter zijde motorruimte; alle componenten op hun plek en alleen de bekabeling mist nog:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2009 21:50 #792779 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ben onder de indruk van je werk. Als ik naar mijn ouders ga, laat ik mijn vader dit topic zien. Hij heeft altijd in de fijnmetaal gezeten en kon de meeste vreemde dingen maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC