show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-07-2009 20:41 #787142 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
De BROOAAARR en PSSSSJJT samen op ??n foto, dit gaat hard de goede kant uit.:yeah:

Bij die foto met onderdelen in een doos dacht ik nog even huh?, maar nu is me duidelijk waar het voor is!

Gr; Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-07-2009 20:50 #787143 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Goed bezig ouwe ;) complimenten voor je afwerking!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2009 22:51 #787168 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ouwe zegt ie dan.. ben een paar jaartjes jonger als jou hoor:+

ik moet nog op gaan passen, het gaat veeeeeeuuuuuuuuuls te hard! ik wil namelijk koste wat kost voorkomen dat ik kan starten voordat ik op vakantie ga; ik heb nog wel even wat te doen, maar ik denk dat ik na zaterdag al flink aan de slag ga met de 360.

heb net nog de radiateurslangen verbouwd om met de verplaatste radiateur op te schieten:

de bovenste slang moest ik met een extra 45gr bocht aanpassen omdat de std slang door de gevulkaniseerde 45gr bocht te dicht bij de draaiende delen van de dynamo kwam.

de onderste slang moest aan de onderzijde een stukje korter vanwege de verplaatsing van de radiateur.

goh, hij is al bijna klaar zo..

ohnee, aan de achterkant mist nog wat:+ 't blok gaat er zowieso nog uit om de brandstofleidingen fatsoenlijk te kunnen trekken en om beschermprofiel aan te brengen.

verder heb ik hier nog een hoopje dat m'n aandacht nog gaat krijgen:

eazypeazy.

de ontbrekende/nieuwe delen voor het intercoolerwerk zijn ook zojuist besteld. woehoew!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2009 19:01 #787250 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;112211 schreef : niemand schijnt me echter te kunnen vertellen wat die huidige c-stekker voor nut heeft met deze connectorbezetting:wtf2::wtf2:

na het rondsturen van een fototje en met hulp van elektrische schema's van renault ben ik er achter. die c-stekker hoort zo en is af fabriek:+ ach, ben ik ook weer even bezig geweest.

ik ga dus verstandig zijn en het 1 op 1 overnemen, al maak ik wel een nieuwe stekker want dit ziet er niet uit.

eens zien of ik die renixen gedemonteerd kan krijgen vanavond:hmmz:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2009 23:05 #787457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat is kei simpel want je kunt 2 torxen van de spoel losmaken en dan heb je de bobine los in je hand.

de aansluitingen zijn uitgevoerd als verende U-clips om pennen. de pennen zitten aan de bobine.

overigens kun je de ontsteking op veel simpeler wijze onderbreken; verbreken van de voeding of 1 van de 2 sensordraden is voldoende.

als je rev.limiter een ontstekings input signaal nodig heeft, kun je daarvoor aansluiting 1 van stekker A gebruiken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2009 23:18 #787458 door Anjo van den Akker
ja klopt, maar ik wilde eerst proberen of dit zou lukken:

bij bepaalde giet compounds kun je het spul verhitten met een fohn, en dan zo in 1 stuk wegtrekken, dit was echter van een "gum" compound en het verhitten boekte geen resultaat. toen ik ook nog door de connector van C-6 heen ging vond ik het wel prima. de bedoeling was om de print bloot te hebben en vervolgens de connectoren van de spoel opzoeken, daar de draden aan solderen en vervolgens de boel weer ingieten met de draden dus uit de onderzijde stekend. dat was mooier geweest voor het kabelboomvlechten omdat die 2 draadjes dan uit het zicht zouden lopen.

inmiddels is de 209 unit al voorzien van een set draadjes, aan de onderzijde van die verende clips gesoldeerd.

helaas dus wel in het zicht, maar dat moet dan maar:)

trouwens, ik denk dat de spoel bij een renix de voorkeur houd tov de complete voeding van de renix afsluiten, de unit heeft een dusdanige reset tijd dat je dan een te grote toerenval krijgt. het is juist de hard-cut van amper 30 toeren wat deze unit zo vet maakt. daarnaast had ik voor de optie van de renix voeding compleet afsluiten geen unit met launch control hoeven kopen:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2009 17:39 #787495 door Anjo van den Akker
zo; vliegwiel,koppeling, koppelingshuis, vliegwiel afschermplaat en motorsteunen gemonteerd:

en de motor er definitief in gehangen:

motorsteunen zitten vast, brandstofleidingen getrokken, staartstuk weer gemonteerd, koppeling werkend gemaakt en afgesteld, nieuwe studs in de turbo.

volgende klusjes:
- aandrijfas monteren + uitlijning controleren.
- nieuwe radiateur monteren
- steun voor olie en intercooler fabriceren
- intercooler plaatsen
- voorplaat uitzagen waar de intercoolerleidingen gaan lopen
- wachten op het ontbrekende onderdeel ter vervanging van het lobster
- 1 intercoolerbuis aanpassen (door midden zagen en vervolgens 2 nieuwe felsrandjes aanzetten)
- interieurkachel monteren
- intercoolerleidingen monteren
- koelwaterleidingen monteren

als ik dat en de apk + motorswap van de rode voordat ik op vakantie ga geregeld krijg, ben ik een tevreden mens. wordt nog wel even aanpoten deze week.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2009 18:13 #787498 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is je volgende project die opblaasbare boot pimpen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2009 19:22 #787502 door Anjo van den Akker
hahahaha nee die is niet van mij:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2009 19:28 #787504 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo houd meer van waterfietsen, dat weet je toch...;D

Jij bent lekker vet cool bezig. Ziet er echt top uit.:y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC