Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

spaghetti anyone?
wat zo blijft lopen is de leiding van de rembekrachtiger, en de radiateurslangen zitten ook al vast. ik kom 19mm slang voor de kachel te kort dus dat ga ik van de week nog halen, er is al wel een reststukje geplaatst om te kijken of ik de 10mm slangen bij de waterpomp nog fatsoenlijk weg kon halen en dat gaat prima. het kringloopsysteem turbo-inlaatspruitstuk-carburateur-waterpomp is wel een crime zoals je ziet, maar het zit mij eigenlijk nog nieteens zo heel onaardig; alle slangen lopen vrij.
oliekoelerleidingen heb ik ook even vlugjes gelegd, zal eerst de intercoolerslang klaar moeten hebben liggen en de oliekoeler gemonteerd voordat ik weet hoe dat precies gaat lopen.
er zitten op het kringloopsysteem en de kachel nog nergens klemmen; moet nog een paar kleine dingetjes voorbereid hebben voordat er een van die slangen definitief vastgezet kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
gaten voor de intercooler dempingsrubbers geboord en daarna de boel gemonteerd:
IC slangen op maat geknipt, moet nog even netjes "nageknipt" worden.
ik heb er express een 3 delige steun voor gebruikt, nu kan ik tussen de klemoppervlakken van de steunen trillingsrubber gebruiken, zodat er niets statisch aan de body gemonteerd wordt wat de boel verrot kan trillen.
de oliekoeler zit ook gemonteerd:
alleen gaat deze nog ong 10mm naar achteren, zodat de IC 5mm naar achteren kan en 10mm vrijloopt met de grille:) morgenavond even sleufjes frezen, kan ik gelijk de hoeken van de lange strip netjes afronden.
pijp Turbo>IC in volle onderdelen en volledig vrijlopend:
pijp IC>carb idem dito:
heb het laatste stukje pijp in 2en gezaagd en ga naast de zaagranden nog wat maken om te voorkomen dat de klem eraf kan klappen.
nog een headshot zonder de intercooler:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Goed dat je rubbers om de randen van het radiateurgat hebt gedaan, dat is beter en netter...
Toch ben ik benieuwd of je niet teveel turbolag krijg met die dikke intercooler en dikke intercoolerpijpen. Het is een behoorlijk circuit al met al.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[ATTACH]1769[/ATTACH]
uiteindelijk denk ik dat de hoeveelheid lag hetzelfde zal zijn als in Frits z'n setup, misschien wel minder. die IC is wel 3x zo groot als een originele maar de interne luchtoppervlakte is bijzonder klein, het is gewoon gigantisch goed verdeeld om zo goed mogelijk z'n warmte af te staan en dus de lucht te koelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gr.
Frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Er is zelfs nog plaats voor een kruis o.i.d tussen radiator en IC om de "verloren" stijfheid vanwege het weggeslepen materiaal te compenseren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Netjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast zal het met die turbolag wel meevallen. Je kunt het namelijk op 2 manieren zien: door de grotere diameter piping is ook de weerstand van de lucht kleiner.........
Daarnaast gebruikt Anjo nog een relatief kleine turbo (T2) welke al vrij goed opspoelen. Zeker icm met een dergelijk spaghettispruitstoekje :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nerreges voor nodig, das alleen maar zinloos gewicht;)Bodejodel;112988 schreef : Er is zelfs nog plaats voor een kruis o.i.d tussen radiator en IC om de "verloren" stijfheid vanwege het weggeslepen materiaal te compenseren.
voor de 4e keer al hoor:Dhuysmans;112992 schreef : Je let even niet op de site en meneer heeft het blok er al in hangen... :worship:
onzin:Ovlov 3.6L;112997 schreef : Inderdaad uitkijken met het ondersteboven monteren van een oliekoeler. Zo ontlucht deze zichzelf namelijk niet goed.
viscositeit olie
stromingssnelheid olie
weerstand oliekoeler
en als je dan 2 tellen erover doordenkt weet je al dat het geen fuck uit maakt of je hem recht of op z'n kop monteerd:p:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;112998 schreef : nerreges voor nodig, das alleen maar zinloos gewicht;)
voor de 4e keer al hoor:D
onzin:
viscositeit olie
stromingssnelheid olie
weerstand oliekoeler
en als je dan 2 tellen erover doordenkt weet je al dat het geen fuck uit maakt of je hem recht of op z'n kop monteerd:p:p
Hmmm, misschien heb je gelijk. Mischien heb je best wel veel gelijk. Misschien heb je wel helemaal gelijk. In het geval van een kleine oliekoeler zal hij zichzelf wel ontluchten. Is het niet bij stationair, dan komt het wel bij volgas. Wanneer je echter een grotere oliekoeler gaat gebruiken, gaat de stroomsnelheid in de koeler naar beneden en worden de luchtbellen minder snel meegenomen..........misschien dat het dan problemen op zou kunnen gaan leveren......Is het wat om een cameraatje in de oliekoeler te plaatsen? De kosten maken op dit project toch niets meer uit :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.