show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2009 21:55 #787516 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:D

spaghetti anyone?

wat zo blijft lopen is de leiding van de rembekrachtiger, en de radiateurslangen zitten ook al vast. ik kom 19mm slang voor de kachel te kort dus dat ga ik van de week nog halen, er is al wel een reststukje geplaatst om te kijken of ik de 10mm slangen bij de waterpomp nog fatsoenlijk weg kon halen en dat gaat prima. het kringloopsysteem turbo-inlaatspruitstuk-carburateur-waterpomp is wel een crime zoals je ziet, maar het zit mij eigenlijk nog nieteens zo heel onaardig; alle slangen lopen vrij.

oliekoelerleidingen heb ik ook even vlugjes gelegd, zal eerst de intercoolerslang klaar moeten hebben liggen en de oliekoeler gemonteerd voordat ik weet hoe dat precies gaat lopen.

er zitten op het kringloopsysteem en de kachel nog nergens klemmen; moet nog een paar kleine dingetjes voorbereid hebben voordat er een van die slangen definitief vastgezet kan worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2009 22:41 #787704 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zoo, vanavond had ik er lef genoeg voor, dus heb gelijk maar de hele verbouwing achter elkaar gedaan:

gaten voor de intercooler dempingsrubbers geboord en daarna de boel gemonteerd:

IC slangen op maat geknipt, moet nog even netjes "nageknipt" worden.

ik heb er express een 3 delige steun voor gebruikt, nu kan ik tussen de klemoppervlakken van de steunen trillingsrubber gebruiken, zodat er niets statisch aan de body gemonteerd wordt wat de boel verrot kan trillen.

de oliekoeler zit ook gemonteerd:

alleen gaat deze nog ong 10mm naar achteren, zodat de IC 5mm naar achteren kan en 10mm vrijloopt met de grille:) morgenavond even sleufjes frezen, kan ik gelijk de hoeken van de lange strip netjes afronden.

pijp Turbo>IC in volle onderdelen en volledig vrijlopend:

pijp IC>carb idem dito:

heb het laatste stukje pijp in 2en gezaagd en ga naast de zaagranden nog wat maken om te voorkomen dat de klem eraf kan klappen.

nog een headshot zonder de intercooler:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-07-2009 22:46 #787705 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er goed uit Anjo, past allemaal redelijk netjes zie ik.
Goed dat je rubbers om de randen van het radiateurgat hebt gedaan, dat is beter en netter...
Toch ben ik benieuwd of je niet teveel turbolag krijg met die dikke intercooler en dikke intercoolerpijpen. Het is een behoorlijk circuit al met al.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2009 22:53 #787707 door Anjo van den Akker
mwah, denk dat het bizar meevalt. vond de lag bij Frits in de auto al nieteens zo enorm storend en door deze FMIC is m'n slang Turbo>IC al een goeie 60cm korter, diktes zijn gelijk tov de slangen die Frits erop had; enkel pijpje tussen Turbo>IC is iets dunner.

[ATTACH]1769[/ATTACH]

uiteindelijk denk ik dat de hoeveelheid lag hetzelfde zal zijn als in Frits z'n setup, misschien wel minder. die IC is wel 3x zo groot als een originele maar de interne luchtoppervlakte is bijzonder klein, het is gewoon gigantisch goed verdeeld om zo goed mogelijk z'n warmte af te staan en dus de lucht te koelen.

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2009 12:47 #787735 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik zou de oliekoeler niet op z'n kop monteren :] ik denk niet dat dat goed af gaat lopen

Gr.

Frits

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 12:56 #787737 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er strak uit zo!
Er is zelfs nog plaats voor een kruis o.i.d tussen radiator en IC om de "verloren" stijfheid vanwege het weggeslepen materiaal te compenseren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2009 16:18 #787740 door V300 register
Je let even niet op de site en meneer heeft het blok er al in hangen... :worship:

Netjes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2009 17:47 #787745 door V300 register
Inderdaad uitkijken met het ondersteboven monteren van een oliekoeler. Zo ontlucht deze zichzelf namelijk niet goed.

Daarnaast zal het met die turbolag wel meevallen. Je kunt het namelijk op 2 manieren zien: door de grotere diameter piping is ook de weerstand van de lucht kleiner.........
Daarnaast gebruikt Anjo nog een relatief kleine turbo (T2) welke al vrij goed opspoelen. Zeker icm met een dergelijk spaghettispruitstoekje :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 17:54 #787746 door Anjo van den Akker

Bodejodel;112988 schreef : Er is zelfs nog plaats voor een kruis o.i.d tussen radiator en IC om de "verloren" stijfheid vanwege het weggeslepen materiaal te compenseren.

nerreges voor nodig, das alleen maar zinloos gewicht;)

huysmans;112992 schreef : Je let even niet op de site en meneer heeft het blok er al in hangen... :worship:

voor de 4e keer al hoor:D

Ovlov 3.6L;112997 schreef : Inderdaad uitkijken met het ondersteboven monteren van een oliekoeler. Zo ontlucht deze zichzelf namelijk niet goed.

onzin:

viscositeit olie
stromingssnelheid olie
weerstand oliekoeler

en als je dan 2 tellen erover doordenkt weet je al dat het geen fuck uit maakt of je hem recht of op z'n kop monteerd:p:p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-07-2009 22:50 #787775 door V300 register

AvdAkker;112998 schreef : nerreges voor nodig, das alleen maar zinloos gewicht;)

voor de 4e keer al hoor:D

onzin:

viscositeit olie
stromingssnelheid olie
weerstand oliekoeler

en als je dan 2 tellen erover doordenkt weet je al dat het geen fuck uit maakt of je hem recht of op z'n kop monteerd:p:p

Hmmm, misschien heb je gelijk. Mischien heb je best wel veel gelijk. Misschien heb je wel helemaal gelijk. In het geval van een kleine oliekoeler zal hij zichzelf wel ontluchten. Is het niet bij stationair, dan komt het wel bij volgas. Wanneer je echter een grotere oliekoeler gaat gebruiken, gaat de stroomsnelheid in de koeler naar beneden en worden de luchtbellen minder snel meegenomen..........misschien dat het dan problemen op zou kunnen gaan leveren......Is het wat om een cameraatje in de oliekoeler te plaatsen? De kosten maken op dit project toch niets meer uit :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC