show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 14:48 #785962 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Achterremmen opstoken is veel stoerder :]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:00 #786024 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

huysmans;111085 schreef : Even een vraagej tussendoor. Was er niet ergens een artikel in de wegenverkeerswet dat de handrem en de normale rem volgens 2 verschillende principes moeten werken? (dus niet beide hydraulisch)

Het is maar een vraagje ter learing ende vermaeck.


handremvergrendeling - art. 5.2.39 van de Keuringseisen;
personenautos moeten zijn voorzien van een parkeerrem die op ten minste 2 wielen werkt --- wijze van keuren--- parkeerrem wordt aangetrokken en met behulp van vergrendeling in deze stand gehouden.

gescheiden remsysteem lulzooi is van vroeger, hoe dacht je dat de remsystemen van de nieuwste bmw 7 series etc werken:D?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-06-2009 21:05 #786025 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gisteravond (ja zelfs met dit weer!) heb ik me hier nog even op uit staan sloven:



durf nog niet te zeggen dat hij waterdicht is, met dit weer is lassen zowat onmogelijk dus ik doe het bijna elke avond maar eventjes.

ben nog wel bezig geweest met de verplaatsing, en montage van de radiateur. zat eerst in de rode te kloten met een rolmaat, tot ik bedacht dat ik nog een zeker zwart frontje had liggen:+


radiateur wordt een endje naar voren geplaast, en houd ca 3cm vrije ruimte tot het verste punt van de motor (as waterpomppoelie) hij zit echter straks precies op de originele hoogte, groot voordeel want dan klopt het koelvloeistofresevoir ook nog steeds.

kwam nog een tweetal verdwaalde rubbers tegen, welke mij perfect gaan helpen om een afstand van 4cm te overbruggen, daarnaast gelijk wat steuntjes gezet uit rvs 316 en voorzien van een montagegat.



en na het lassen;)


moet er nog 2 aflassen, ga ik misschien zo nog even doen. in de U shape van die steun komt overigens een hoogwaardig dempingsmateriaal, radiateurtje moet wel heel blijven hea;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 23:19 #786057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hoe heb je dat nou gelast?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2009 21:34 #786101 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Griptang gok ik om het bij elkaar te houden en dan de naden dichtlassen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 22:51 #786108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik bedoel, hoe krijg je die naad zo dun en strak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-06-2009 01:04 #786128 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
tig, zonder toevoeging. is tenminste nog echt vakwerk:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2009 23:31 #786193 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja, zeg dat wel..

dat is nog eens strak gedaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 09:43 #786207 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hehe thx:)

elpee;111248 schreef : Griptang gok ik om het bij elkaar te houden en dan de naden dichtlassen

juist niet, ik ga niet eerst netjes rvs 316 gebruiken om dat vervolgens in te klemmen met een griptang, dat maakt krassen en andere lelijke plekken.

dit rvs leent zich trouwens uitstekend om goed te polijsten en kan dan een finish als chroom krijgen:)

eens zien of ik vanavond de andere 2 steuntjes gelast krijg, dan kan ik verder met het koelfront. gisteren heb ik uuuh, een beetje bijgeslapen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 21:06 #786245 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
OMG, ik sta echt versteld van je vakwerk, tempo, oog voor detail, helemaal geweldig zeg! Ben op vakantie geweest, dus moest 'even' vier pagina's vooruitgang inhalen. Niet te geloven hoe gaaf :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD