show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 23:17 #785703 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
deze achteras gaat er straks onderuit en er komt een gepoedercoate as met schijfremmen onder:) maar omdat ik de auto eerst even fatsoenlijk rijdend wil hebben, doe ik dat pas later.

en zo zijn er nog wel tig van die dingen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:20 #785706 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik denk dat ik maar ga stoppen met posten in dit topic, want ik verval steeds in herhaling:
Wat gaat dit ongelofelijk hard de goede kant op zeg!!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 23:21 #785707 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Remmen zijn super belangrijk en schijven rondom is gewoon 10x beter dan schijven/trommels. Schijven hebben een betere warmte-afvoer en veel meer remvermogen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 23:27 #785710 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
op de achteras heb je het niet echt nodig bij een 300... die trommels remmen hard genoeg

je hebt ook nog de remkrachtverdeler, die begrenst de remdruk naar het achtercircuit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 23:33 #785713 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
inderdaad, het gaat puur om looks en handrementry's

om nog 50 posts met hoe ik het zou kunnen doen te besparen zet ik het gelijk maar even neer:

ik zet er de originele schijven + klauwen van de vooras op, ergens op de as komen de 2 leidingen bij elkaar en gaan als 1 verder, op de achteras behoud ik de originele verbinding naar het chassis dmv de remslang, dan heb je nog de leiding van remslang naar remkrachtverdeler. die vis ik bij het handremhandle op en plaats daar een aftermarket handrem. die heeft eigenlijk 2 functies,

een terugslagklep om de remkrachtverdeler niet te beinvloeden, en een 2e slave cylinder om 40 bar(of zoiets) remdruk op te bouwen zodat je full lock kunt creeren.

weg met die irritante kabels, en hallo hydrauliek:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 00:07 #785722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
De hydraulische handremcilinders die er verkrijgbaar zijn, blokkeren sowieso de oliestroom naar de voorkant af. Met de remolie die in de cilinder aanwezig is gooi je achter de handrem erop.
Wanneer je een mechaniek maakt zodat je de handrem vast kunt zetten. Heb je alles wat je voor de APK moet hebben en kun je lekker vrolijk handrem-entrees maken.
Wat je ook nog zou kunnen doen is tussen de voorkant en de hydraulische handrem een kraantje bouwen. Wanneer je dan een burnout wilt geven kun je de beremming naar achteren dichtzetten zodat je je achterste remmen niet opstookt :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 09:45 #785739 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;110826 schreef : een terugslagklep om de remkrachtverdeler niet te beinvloeden

Ovlov 3.6L;110835 schreef : De hydraulische handremcilinders die er verkrijgbaar zijn, blokkeren sowieso de oliestroom naar de voorkant af.

ja dat zeg ik toch ook:D

Ovlov 3.6L;110826 schreef : Wat je ook nog zou kunnen doen is tussen de voorkant en de hydraulische handrem een kraantje bouwen. Wanneer je dan een burnout wilt geven kun je de beremming naar achteren dichtzetten zodat je je achterste remmen niet opstookt :+


sjees, kan jij gedachten lezen ofzo?! dat staat ook op die to-do list inderdaad!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 10:47 #785743 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Jeuj, linelock!
Ik ben benieuwd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2009 11:04 #785744 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik vind die velgen trouwens ook super!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2009 14:00 #785954 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Even een vraagej tussendoor. Was er niet ergens een artikel in de wegenverkeerswet dat de handrem en de normale rem volgens 2 verschillende principes moeten werken? (dus niet beide hydraulisch)

Het is maar een vraagje ter learing ende vermaeck.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD