Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Dan eventueel dunvloeibare roestomzetter ertussen, deze naderhand weer zo goed mogelijk met terpentine wegspoelen.
als het zaakje dan weer droog is (roestputjes zwart geworden en de roest in de naad waar je niet bij kunt ook) dan netjes afwerken met primer of Owatrol
als je primer gebruikt daarna zeker ook nog ML in de naad laten lopen, vrij overvloedig gebruiken zodat het op een hete dag er nog extra tussen kan kruipen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
antiekeradio;109004 schreef : als je primer gebruikt daarna zeker ook nog ML in de naad laten lopen, vrij overvloedig gebruiken zodat het op een hete dag er nog extra tussen kan kruipen.
Daarvoor zou je eventueel ook een f?hn kunnen gebruiken.
- V300 register
- Verbannen
-
Oja, Anjo. Je motorblock is geil.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
alweer de planning gehaald, en overtroffen!
DONE!AvdAkker;108991 schreef : vanmiddag iig de vloermat, klokkenwinkel + snelheidskabel, dashboard en kachel demonteren, misschien nog meer als ik daar aan toe kom.
verder nog;
motorrubbers los
voorruit + rubber eruit
isolatie bekleding verwijderd
en nog wel wat los spul:no_comment:
dashboard eruit
waar is de bakelboom? daar is de bakelboom:D
kachelt en vloermat eruit
toch gaaf wat je dan kan vinden:
een verdwaalde knikker, platte pepernoot, afdichtplug (niet v300) en een lampje + fitting:crazy2:
bes kaal zo:
en ja, het is me schadevrij gelukt! rubber nog compleet heel en nog belangrijker, de ruit ook!
en bij het zien van deze foto ben ik blij dat ik het toch gedaan heb:
wat een bende kan die kit geven zeg! maar wel gelijk een pluspunt, de gehele raamrand is ROESTVRIJ!!!!
de auto is als het goed is klaar om afscheid te nemen van z'n huidige krachtbron.
als het blok eruit is, ga ik met koudontvetter en een hogedrukreiniger aan de gang. :yesyes::yesyes: kwam onder de auto ook nog her en der wat bagger tegen dus dat gaat er ook even aan geloven.
ik zit te twijfelen of ik een nieuw type ruitenwisser motor (met zo'n zwart plastic afdekkap) monteer of de huidige blijf gebruiken. de motorkap scharnier delen gaan nog naar de anodiseur.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
iig de achteras als ik die omgebouwd heb naar een voorziening met schijfremmen en het deksel boven de brandstoftank vlotter. verder is het voorlopig even klaar. delen van de wielophanging geef ik wel een nieuw laagje verf, maar coaten is ivm toekomstplannen niet re?el.Niels;109021 schreef : Maarre, wat kan er in vredesnaam nog aan onderdelen gepoedercoat worden dan :+
de motorkapscharnierdelen worden geanodiseerd, dus dat "gelige" messing effect wordt er opnieuw opgebracht;) eventueel ga ik nog kijken of dat ook in andere kleurtjes mogelijk is.
ja het is echt onvoorstelbaar Jos, dit had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht! dit geeft me wel de kans om de gevonden roest vrijwel direct proffesioneel aan te pakken om de auto zo knetterhard te houden!Jos360;109022 schreef : Ziet er goed uit Anjo, erg goed! En wat een verschil met jouw en mijn auto qua roest en algemene netheid! Ik wou dat ik zo'n auto had haha
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;108878 schreef : een schrale troost Doeke, iig de rest van dit jaar zal hij in 218.5 blijven schitteren
Als ik dit goed lees, wordt hij dus dit jaar nog niet gespoten.. waarom wordt hij dan wel nu al helemaal van binnen gestript? Tenminste, als ik je eerdere posts goed heb gelezen ga je na de motor ombouw er ook mee rijden. Ik neem niet aan dat hij tot volgend jaar in de stalling blijft staan.
Ow wacht, er kwam ook een nieuwe tank in he? Dat zal de rede dan wel zijn? :wtf2:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-