show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 14:28 #783964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die wielkastrand moet je met een krabber (schraapstaal) en stofzuiger zo diep mogelijk schoonmaken, tot het blanke staal.

Dan eventueel dunvloeibare roestomzetter ertussen, deze naderhand weer zo goed mogelijk met terpentine wegspoelen.

als het zaakje dan weer droog is (roestputjes zwart geworden en de roest in de naad waar je niet bij kunt ook) dan netjes afwerken met primer of Owatrol

als je primer gebruikt daarna zeker ook nog ML in de naad laten lopen, vrij overvloedig gebruiken zodat het op een hete dag er nog extra tussen kan kruipen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-06-2009 14:40 #783965 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;109004 schreef : als je primer gebruikt daarna zeker ook nog ML in de naad laten lopen, vrij overvloedig gebruiken zodat het op een hete dag er nog extra tussen kan kruipen.

Daarvoor zou je eventueel ook een f?hn kunnen gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 14:54 #783966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die auto is echt h?rd zeg! Pff.

Oja, Anjo. Je motorblock is geil.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 18:04 #783975 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
thx Wouter! gaat zeker gebeuren. moet de panelen naast de achterbank ook nog even verwijderen om te zien of ik nog meer kan vinden. ik heb nu al wel een beetje een beeld wat voor tools ik ga gebruiken om in dat hoekje te komen.

alweer de planning gehaald, en overtroffen!

AvdAkker;108991 schreef : vanmiddag iig de vloermat, klokkenwinkel + snelheidskabel, dashboard en kachel demonteren, misschien nog meer als ik daar aan toe kom.

DONE!

verder nog;
motorrubbers los
voorruit + rubber eruit
isolatie bekleding verwijderd
en nog wel wat los spul:no_comment:

dashboard eruit

waar is de bakelboom? daar is de bakelboom:D

kachelt en vloermat eruit

toch gaaf wat je dan kan vinden:

een verdwaalde knikker, platte pepernoot, afdichtplug (niet v300) en een lampje + fitting:crazy2:

bes kaal zo:

en ja, het is me schadevrij gelukt! rubber nog compleet heel en nog belangrijker, de ruit ook!

en bij het zien van deze foto ben ik blij dat ik het toch gedaan heb:

wat een bende kan die kit geven zeg! maar wel gelijk een pluspunt, de gehele raamrand is ROESTVRIJ!!!!

de auto is als het goed is klaar om afscheid te nemen van z'n huidige krachtbron.

als het blok eruit is, ga ik met koudontvetter en een hogedrukreiniger aan de gang. :yesyes::yesyes: kwam onder de auto ook nog her en der wat bagger tegen dus dat gaat er ook even aan geloven.

ik zit te twijfelen of ik een nieuw type ruitenwisser motor (met zo'n zwart plastic afdekkap) monteer of de huidige blijf gebruiken. de motorkap scharnier delen gaan nog naar de anodiseur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 18:08 #783978 door V300 register
OMG, hier worden geen halve maatregelen genomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 18:15 #783981 door V300 register
Zo'n hele stripsessie (...) brengt wel mooi aan het licht dat je een onwijs strakke auto hebt gekocht! Maarre, wat kan er in vredesnaam nog aan onderdelen gepoedercoat worden dan :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-06-2009 18:17 #783982 door V300 register
Ziet er goed uit Anjo, erg goed! En wat een verschil met jouw en mijn auto qua roest en algemene netheid! Ik wou dat ik zo'n auto had haha

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 18:18 #783983 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Niels;109021 schreef : Maarre, wat kan er in vredesnaam nog aan onderdelen gepoedercoat worden dan :+

iig de achteras als ik die omgebouwd heb naar een voorziening met schijfremmen en het deksel boven de brandstoftank vlotter. verder is het voorlopig even klaar. delen van de wielophanging geef ik wel een nieuw laagje verf, maar coaten is ivm toekomstplannen niet re?el.

de motorkapscharnierdelen worden geanodiseerd, dus dat "gelige" messing effect wordt er opnieuw opgebracht;) eventueel ga ik nog kijken of dat ook in andere kleurtjes mogelijk is.

Jos360;109022 schreef : Ziet er goed uit Anjo, erg goed! En wat een verschil met jouw en mijn auto qua roest en algemene netheid! Ik wou dat ik zo'n auto had haha

ja het is echt onvoorstelbaar Jos, dit had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht! dit geeft me wel de kans om de gevonden roest vrijwel direct proffesioneel aan te pakken om de auto zo knetterhard te houden!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-06-2009 18:26 #783984 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;108878 schreef : een schrale troost Doeke, iig de rest van dit jaar zal hij in 218.5 blijven schitteren

Als ik dit goed lees, wordt hij dus dit jaar nog niet gespoten.. waarom wordt hij dan wel nu al helemaal van binnen gestript? Tenminste, als ik je eerdere posts goed heb gelezen ga je na de motor ombouw er ook mee rijden. Ik neem niet aan dat hij tot volgend jaar in de stalling blijft staan.

Ow wacht, er kwam ook een nieuwe tank in he? Dat zal de rede dan wel zijn? :wtf2:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2009 18:45 #783985 door Anjo van den Akker
nee, dat ik hem even strip is om de boel gewoon even goed schoon te maken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC