show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2009 19:17 #780047 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, jij bent wel de laatste van wie ik zou verwachten dat 'ie zou liegen dat 'ie barst... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 17:17 #780196 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hehe, na je uitleg in dat andere topic snapte 'k em:+

ik ben inmiddels verhuisd vanaf m'n tropisch eiland. en nu weet zelfs m'n v3c profiel niet meer waar ik woon!

:humor:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-06-2009 19:22 #783069 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;106819 schreef : de man waar op zijn terrein de ombouw plaats gaat vinden kwam vanavond ook even langs en verwacht dat het bestraten vrijdag 5 juni gereed is; dus waarschijnlijk kan de hele zooi het weekend van 6/7 juni de schuur in!!!yeehaa!yeehaa!yeehaa!

Ik vind het maar verdacht stil in dit topic al het hele weekend... :p

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 19:22 #783070 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Tja, als je aan het verhuizen bent heb je geen tijd om te internetten he...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2009 19:30 #783073 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dit weekend ging em niet worden, gisteren heb ik praktisch de hele dag geslapen en vandaag met een aardige vriendengroep wezen paintballen. ik ree toevallig met de blauwe, had er de aezjes onder gezet en de rode dus op het staal. reed gelijk een flink stuk beter.

rem ik af, schakel terug, sta stil voor rode stoplicht, zet em in z'n 1, stoplicht wordt groen, koppeling omhoog RRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT ik schrok me de klere, in andere versnellingen precies hetzelfde effect:D dus ik kijk onder de auto, aandrijfas draait, ingaande as van versnellingsbak draaid, homokineet draaid niet, huuh die hangt veel te laag? en ja hoor homokineet losgevallen:+

200 meter verder geduwd zodat hij bij een bekende stond, en met een andere auto maar verder gereden. op de terugweg een krik en een inbussleuteltje 6 opgehaald en een kwartier later kon ik weer rijden. heerlijk dat natte weer! volle burnout in 1ste en 2e versnelling en de 2baans rotondes blijven ook geweldig :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2009 23:20 #783121 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;108081 schreef : dit weekend ging em niet worden, gisteren heb ik praktisch de hele dag geslapen en vandaag met een aardige vriendengroep wezen paintballen. ik ree toevallig met de blauwe, had er de aezjes onder gezet en de rode dus op het staal. reed gelijk een flink stuk beter.

rem ik af, schakel terug, sta stil voor rode stoplicht, zet em in z'n 1, stoplicht wordt groen, koppeling omhoog RRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT ik schrok me de klere, in andere versnellingen precies hetzelfde effect:D dus ik kijk onder de auto, aandrijfas draait, ingaande as van versnellingsbak draaid, homokineet draaid niet, huuh die hangt veel te laag? en ja hoor homokineet losgevallen:+

200 meter verder geduwd zodat hij bij een bekende stond, en met een andere auto maar verder gereden. op de terugweg een krik en een inbussleuteltje 6 opgehaald en een kwartier later kon ik weer rijden. heerlijk dat natte weer! volle burnout in 1ste en 2e versnelling en de 2baans rotondes blijven ook geweldig :+

Ik weet hoe 't voelt!
Vandaag een dagje gedrift op Brustum..............ben helemaal kapot!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 17:41 #783242 door Anjo van den Akker
onder het chapter "de laatste losse touwtjes aan elkaar knopen" behoord ook het volgende, ik heb vorige week al het een en ander opgescharreld en kostte al bij al weer een rib uit m'n lijf (maar goed dat ik alsnog inkoopprijzen betaal), maar dit is in mijn ogen de enige manier om het gewoon goed te doen.

een setje leidingen, wordt er normaal bij een truck met automaatbak 1 van gebruikt om de afstand stuurpomp druk zijde naar een stuk massieve pijp dat verder naar voren loopt te overbruggen. de lengte + leidingmaat is echter perfect voor m'n oliekoelcircuit tot aan het radiateurschot.

read the words:

die zullen wel niet zo snel uit elkaar klappen denk ik:D

en nog een setje leidingen, waarvan ik er straks 1 ga gebruiken als olieaanvoerleiding van de turbo, hangt er maar net vanaf welke lengte er beter uitkomt. normaal worden deze leidingen op een Cummins qsb motor gebruikt als dieselleidingen, maar ook deze leiding kan 275 bar hebben:+

en dan nog 2 doosjes vol met allerlei troep, assortiment krimpkous, assortiment snakeskin, div kantrubber, assortiment dicht polyflex (nog incompleet, moet nog even checken wat voor diktes ik allemaal nodig heb.

het dichte polyflex is o.a. omdat ik straks 6 aders door de chassisbalk ga voeren, zit het mooi beschermd. van onderuit splits ik dat in 3x2 aders in dunnere polyflex, knooppunt geseald met krimpkous. vandaaruit gaan er 2 naar de temperatuurzenders op de bak en diff, en de laatste is voor de elektrische brandstofpomp.

de snakeskin en nog meer dichte polyflex is voor de motorbundel, die ik straks ook even opnieuw naar m'n eigen wens maak.

kwam bij toeval ook nog een blokkie massief staal van een meter lang en 80x40 breed tegen, ideaal voor verlagingsblokken.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-06-2009 17:51 #783244 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
275 Bar.............., zal net genoeg zijn, toch?

:D

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 18:24 #783252 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:eeks: voor dat blokje staal!

...iets met onafgeveerd gewicht...

Zou je niet beter blokjes bestellen bij Erik? Die zijn hol maar wel dichtgelast (dus stevig). Scheelt een hoop gewicht.
Even tussendoor, waar laat jij je spullen poedercoaten, en heb je je veerpoten al gedaan? Zo ja; hoe heb je het opgelost bij de lagerbussen (en kan ik jouw oplossing lenen? :D ) Zo nee; Zou ik misschien tegen de tijd dat die spullen gecoat gaan worden, die van mij mee kunnen laten doen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 18:30 #783254 door Anjo van den Akker
in deze blokken kan ik 5 gaten boren, m'n bladveren daarmee dmv een lange centrale bout borgen en de 4 hoofdbouten beschermd monteren, + dan kunnen die dunne plaatjes waar de bladveren normaal in geborgd zitten ook niet kromtrekken als ik de boel vastzet. allemaal voordelen tov de kokers dus. daarnaast gaat een blok op deze manier hooguit een kg wegen, valt bijzonder mee dus.

ik laat m'n veerpoten nog niet poedercoaten, puur vanwege toekomstplannen. de veerpoten krijgen gewoon een nieuwe lik verf en waar nodig worden lagers en kogels vervangen.

als je je veerpoten op korte duur wilt laten poedercoaten, kan ik evt wel een aantal onderdelen maken zodat de "passings gaten" niet mee gecoat worden, die heb ik uiteindelijk zelf ook nodig.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC