show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2009 14:26 #783853
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
het is inderdaad een geweldige plek, ruimschoots het wachten waard!
als morgen het blokkie eruit is sleep ik hem nog even naar huis en ga ik de motorruimte eens flink wassen.
als morgen het blokkie eruit is sleep ik hem nog even naar huis en ga ik de motorruimte eens flink wassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-06-2009 14:29 #783854
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die vloer VRAAGT gewoon om hele grote vieze vetvlekken :+
zou de eigenaar wel willen adviseren om minimaal een goede kwaliteit betonverf (vloeistofdicht, voorkomt vlekken en vermindert het 'smoren' van de vloer)
overigens is goede betonverf bijna net zo duur als goedkope tegels.. (alleen het legt iets makkelijker)
wel een erg mooie sleutelruimte idd
zou de eigenaar wel willen adviseren om minimaal een goede kwaliteit betonverf (vloeistofdicht, voorkomt vlekken en vermindert het 'smoren' van de vloer)
overigens is goede betonverf bijna net zo duur als goedkope tegels.. (alleen het legt iets makkelijker)
wel een erg mooie sleutelruimte idd
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2009 17:34 #783878
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik had al wat 195/50/15 ingeslagen. onderop uiteraard Bridgestone Turanza er300 voor de voorwielen!:worship: en ik ga eerst 2 heuse kelly's om de achterwielen leggen. roken zullen ze:yeah:
ziet er niet gek uit al zeg ik het zelf!
en het doosje losse zooi
hoeveel mensen zullen er zijn, die een accumontagesteun laten poedercoaten:D:D:D
ziet er niet gek uit al zeg ik het zelf!
en het doosje losse zooi
hoeveel mensen zullen er zijn, die een accumontagesteun laten poedercoaten:D:D:D
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-06-2009 18:04 #783881
door Wouter Borsje
Ik zou het zo doen!, ware het niet dat ik daar geen adresje/handigheid/sleuteplaats/geld voor heb. :uh-uhh:
Behalve dat je straks een behoorlijke portie vermogen aan je achterwielen hebt komt het er onderde kap ook echt r*te strak uit te zien.
Op dat laatste kan ik stiekem wel een beetje jaloers worden.
De velgen zien er ook weer mooi uit.
Gr; Wouter
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik zou het zo doen!, ware het niet dat ik daar geen adresje/handigheid/sleuteplaats/geld voor heb. :uh-uhh:
Behalve dat je straks een behoorlijke portie vermogen aan je achterwielen hebt komt het er onderde kap ook echt r*te strak uit te zien.
Op dat laatste kan ik stiekem wel een beetje jaloers worden.

De velgen zien er ook weer mooi uit.
Gr; Wouter
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2009 21:08 #783895
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ah!
Geef onsbrood en spelen foto's en leesvoer en we blijven eeuwig kijken 
Een goed begin is het halve werk, dus mooi dat je begonnen bent met de auto er neerzetten!
Geef ons

Een goed begin is het halve werk, dus mooi dat je begonnen bent met de auto er neerzetten!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2009 21:38 #783900
door Anjo van den Akker
good news; it worked!
lagerschaal was nog perfect schoon, even ontvetten en het lager was er zo in te slaan! (ja, uiteraard met passende stempel en een kunststof hamer:yesyes:)
direct was m'n enthousiasme aangewoekerd en een half uurtje later versierde dit de werkbank van m'n pa:
nog enthousiaster als ik al was, wilde ik hem wel op 't blok zien en ik kon het niet laten en heb ook de rest gemonteerd:D:D:D:D.
Motorblok is klaar voor inbouw!!!
het is inmiddels zover, tuinstoel voor 't blok gezet, koud biertje in de hand en volop genieten van het uitzicht:y:.
lagerschaal was nog perfect schoon, even ontvetten en het lager was er zo in te slaan! (ja, uiteraard met passende stempel en een kunststof hamer:yesyes:)
direct was m'n enthousiasme aangewoekerd en een half uurtje later versierde dit de werkbank van m'n pa:
nog enthousiaster als ik al was, wilde ik hem wel op 't blok zien en ik kon het niet laten en heb ook de rest gemonteerd:D:D:D:D.
Motorblok is klaar voor inbouw!!!
het is inmiddels zover, tuinstoel voor 't blok gezet, koud biertje in de hand en volop genieten van het uitzicht:y:.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-06-2009 22:31 #783907
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Nooit gedacht dat een motorblok zoo mooi kon zijn!
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
12-06-2009 22:50 #783912
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kijk, hier wachten we nu al maanden op...
Mooie foto's Anjo, en wat een ruimte om te sleutelen zeg! :worship:
Wel erg toevallig dat je de bumpers ook in de juiste kleur hebt gevonden. Bumpers in kleur zijn tenslotte niet erg dik gezaaid, laat staan dat je ze in dezelfde kleur vind....
Mooie foto's Anjo, en wat een ruimte om te sleutelen zeg! :worship:
Wel erg toevallig dat je de bumpers ook in de juiste kleur hebt gevonden. Bumpers in kleur zijn tenslotte niet erg dik gezaaid, laat staan dat je ze in dezelfde kleur vind....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-06-2009 12:54 #783953
door Anjo van den Akker
bedankt mannen:)
hij gaat weer heerlijk!
vanmorgen eerst de banden om de velgjes gelegd:
daarna de uitlaat verwijderd en de aandrijfas gedemonteerd. toen ook de achterbumper gedemonteerd en het setje bumpers is nu te koop ik ben verder gegaan met het strippen van het interieur, verwijderen van de brandstoftank/overloopvat + slangen en het verwijderen van de achterbank en stoelen.
nadat de achterpanelen weg waren heb ik op een nogal klote plek het volgende gevonden:
het is nog in bijzonder beginnende staat want aan de buitenkant is niets te zien, en aan de binnenkant van de wielkast ook niet:
iemand tips hoe ik daar nu goed bij kan?
vervolgens heb ik me verbaasd over dit type "slangklem"
het ziet eruit alsof het al een keer vervangen is, was ook te merken aan de vreemde kit onder het deksel.
en ja, ook ik heb een setje van die prachtige brandstofslangetjes!
sexy kontje zo zonder achterbumper
en de onderzijde wat opgeruimd:
het interieurtje zoals het er nu bij staat:
vanmiddag iig de vloermat, klokkenwinkel + snelheidskabel, dashboard en kachel demonteren, misschien nog meer als ik daar aan toe kom.
hij gaat weer heerlijk!
vanmorgen eerst de banden om de velgjes gelegd:
daarna de uitlaat verwijderd en de aandrijfas gedemonteerd. toen ook de achterbumper gedemonteerd en het setje bumpers is nu te koop ik ben verder gegaan met het strippen van het interieur, verwijderen van de brandstoftank/overloopvat + slangen en het verwijderen van de achterbank en stoelen.
nadat de achterpanelen weg waren heb ik op een nogal klote plek het volgende gevonden:
het is nog in bijzonder beginnende staat want aan de buitenkant is niets te zien, en aan de binnenkant van de wielkast ook niet:
iemand tips hoe ik daar nu goed bij kan?
vervolgens heb ik me verbaasd over dit type "slangklem"
het ziet eruit alsof het al een keer vervangen is, was ook te merken aan de vreemde kit onder het deksel.
en ja, ook ik heb een setje van die prachtige brandstofslangetjes!
sexy kontje zo zonder achterbumper
en de onderzijde wat opgeruimd:
het interieurtje zoals het er nu bij staat:
vanmiddag iig de vloermat, klokkenwinkel + snelheidskabel, dashboard en kachel demonteren, misschien nog meer als ik daar aan toe kom.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-06-2009 13:18 #783958
door V300 register
Die foto van die wielkast is een hele mooie: ik kon me er nooit zo'n beeld bij vormen waarom het daar van binnenuit zou kunnen roesten. Voor een 400-serie is dat volgens mij idem dito.
En die troepslangetjes... ik moet ze ook nog steeds een keer aanpakken
En die troepslangetjes... ik moet ze ook nog steeds een keer aanpakken

Moderators: Mark Smeets