show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 23:37 #784407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Was mooi om ff te zien Anjo. Ben vooral jaloers op je sleutelruimte:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 09:23 #784436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat pink van jouw post is anders ook helemaal niet verkeerd hoor, Wouter :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-06-2009 09:26 #784437 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dan moeten jullie Anjo wel ff stimuleren het ook zo te maken..

Bluf Bluf Bluf Bluf :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 22:57 #784566 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vandaag het een en ander aan logistiek gedaan, onder andere het blokkie naar de schuur versleept:

toen aan de auto verder gegaan en de voorwielophanging verwijderd. maar helaas, het voorste subframe blijft zitten en word dus niet gecoat maar geschilderd/gespoten. ik ben eerst met een staalborstel aan de gang gegaan, netjes overal het draad schoongeborsteld en daarna even wat kruipolie over het draad heen en om en om wat loshalen. stuurhuis, veerpoten, achterste versnellingsbaksteunen, draagarmen, reactiestangen en toen kwam ik dus bij het subframe.

in totaal 10 bouten, waarvan ik er 2 los kreeg, die waarvan ik aan de bovenkant het vuil uit het draad kon borstelen... de andere 8 gaan stuk voor stuk een kwartslag los en zitten dan muurvast. ik neem ivm 'm'n eigen rijveiligheid het risico gewoon niet.

morgen het subframe schuren, en spuiten. veerspanners regelen en dan zie ik wel weer hoever ik kom.

m'n moeder kwam nog even op bezoek en die heeft een paar heerlijk genante foto's gemaakt:D

en the finished result (voor vandaag dan):

de tectyl druipt er al mooi doorheen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:01 #784567 door V300 register
Ik weet niet hoe het subframe vastzit, maar kun je de bouten/tapeinden/moeren niet gewoon afslijpen en vervangen? Zou zonde zijn om alles te poedercoaten en het subframe te schilderen. Zeker omdat het roestige dingen zijn is stralen mooier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:05 #784569 door V300 register
Het schiet lekker op, maar ik zou je toch aanraden iets aan die roestplek bij de voorruit te doen. Schoonmaken en behandelen scheelt al heel wat. Bij Lijntje (en initieel Donna Bianca) heb ik ontdekt dat zo'n blaasje er vaak erger uit ziet dan ie is. (en op de foto lijkt het mee te vallen)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 23:08 #784570 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
moeren zitten in de kokerbalk gelast, en daar kom je met geen mogelijkheid bij.

alternatieven:
- kop afslijpen, bout uitboren en opnieuw tappen; risico dat je tap niet op de juiste plek begint waardoor je half fatsoenlijk draad overhoud.
- bout doordraaien en af laten breken, centeren op het midden van de restand van de bout die erin zit en vervolgens erdoorheen draaien zodat het stompje los in de kokerbalk donderd; risico dat je tijdens het doordraaien om af te laten breken het draad in de lasmoeren naar G helpt.
- uitboren en van m10, m12 maken; hou je te weinig vlees in de moeren over om een veilige borging van de bout te garanderen.

echt waar Jos, bij deze gaat m'n eigen veiligheid voor. als ik al zie wat ik bij de rode heb moeten lassen, en het nog steeds eigenlijk niet echt helemaal vertrouw ga ik er bij deze gewoon niet aan beginnen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:09 #784571 door V300 register
Dan begrijp ik je. Ik zei al dat ik niet weet hoe ze vastzitten, maar als ze in de koker gelast zitten begrijp ik je volledig.

Snijraampje er overheen draaien levert ook niet genoeg ruimte op? Of heb je daar sowieso geen ruimte voor?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2009 23:11 #784572 door V300 register
Overigens is dat voor mij ook niet zo'n goed nieuws. Ik moet het subframe er wel afhalen vanwege de vele roestplekken (1 grote bruine zooi) en waarschijnlijk zit alles dus n?g vaster dan bij jou...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 23:13 #784573 door Anjo van den Akker
nope, en de moeren kun je totaal niet bijkomen omdat de koker rondom dichtzit.

heb bij de rode die bouten al met moeite met een 1/2 inch slagmoersleutel los gekregen, al het vuil dat nog aan de bouten zat heeft toen direct het draad in de moer gemold. toen de zooi weer vast ging draaide ik achter elkaar de moeren dol lang voordat de bouten op moment zaten. bij deze heb ik vanavond 1/2 inch handgereedschap gebruikt incl wringijzer. ik heb gigantisch veel sleutelgevoel doordat ik doordeweeks niets anders doe, en ik zat de boel voor m'n gevoel ook al aardig te forceren en op zo'n manier dat ik er expres mee genokt ben.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC