show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 18:50 #783255 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hmmm, de bladveer is 60mm breed. Breder zou ik dan ook niet gaan eigenlijk. Massief is gewoon zwaar onnodig, en dat weet jij ook; de grootste krachten komen namelijk op de bouten, dus ik neem aan dat het dan ook een grapje is ;) Bovendien ga je toch wel 6cm verlagen neem ik aan?
Wanneer je blokken van 6 cm uit massief staal maakt wegen ze ongeveer 3kg per stuk. Blokken van 4cm wegen dan dus ongeveer 2kg per stuk. Voor 't afgeveerd gewicht niet leuk dus.
Ik ben van plan de blokken er gewoon compleet onderuit te halen en hem op een andere manier te gaan verlagen; daarover later meer.
Ik kan het nog sterker vertellen: ik had de blokken al voor je klaar liggen ;)

Die hydrauliekslang; da's goeie. Die heb ik ook gebruikt voor m'n oliekoelert :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 18:54 #783256 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ovlov 3.6L;108264 schreef : dus ik neem aan dat het dan ook een grapje is ;)


:D jij bent verdacht goed wakker buijs!

is voor de rode.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 20:17 #783259 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ovlov 3.6L;108264 schreef : (...)
Wanneer je blokken van 6 cm uit massief staal maakt wegen ze ongeveer 3kg per stuk. Blokken van 4cm wegen dan dus ongeveer 2kg per stuk. Voor 't afgeveerd gewicht niet leuk dus.
(...)


onafgeveerd gewicht bedoel je hoop ik, Erik ;)

Zo'n stukje staal is wel leuk om je voorkant mee te verlagen.
Gewoon in je voorbalk lassen, zakt je auto gelijk 2cm. Ook leuk als je eens ergens tegenaan rijdt: dat geeft gegarandeerd eerder mee dan die balk :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 22:41 #783318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

setsunakaede;108270 schreef : onafgeveerd gewicht bedoel je hoop ik, Erik ;)

Zo'n stukje staal is wel leuk om je voorkant mee te verlagen.
Gewoon in je voorbalk lassen, zakt je auto gelijk 2cm. Ook leuk als je eens ergens tegenaan rijdt: dat geeft gegarandeerd eerder mee dan die balk :D


Jammergenoeg kost 't dan ook nog banden, remmen en brandstof ;)

Inderdaad bedoel ik onafgeveerd gewicht......NU hebben we 't wel over afgeveerd gewicht ;) ik lag al voor op schema :yesyes:

......ik ben er af en toe niet helemaal bij vandaag.......................BROAAAARRR PSSSSJJJJHHHHHTTTT!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 22:53 #783327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik krijg ineens een prachtige ingeving om een V3C-shirt te maken met die kreet erop :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2009 23:46 #783337 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
haha, cool!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2009 23:58 #783340 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hahah! Bij deze bestel ik er alvast 1 in maatje M of L, afhankelijk van hoe hij valt. Ik wil er ook meteen 3 kindermaatjes bij! 62 96 en 104 (iets op de groei i.v.m. levertijd...) :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 17:56 #783584 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
bij aankoop zag ik het al, de voorruit was gekit. het vrouwtje heeft vroeger een keer lekkage gehad en de boel daarna laten "repareren".

die kit kan op de een of andere manier slecht tegen water, want als ik de auto was komt het er elke keer weer wat onder het rubber uit zetten. nu heb ik het net even met een meer bewuste blik onderzocht en volgens mij is zelfs het rubber niet origineel. dit is namelijk massief rubber en niet voorzien van de welkbekende pees met vlakke sierstrip.

zit erover te denken om iig de ruit eruit te halen, het rubber schoon te maken en met correcte ruitenkit weer te monteren. 2e optie is contact op nemen met een raamrubberboer en hem een stukje van het originele correcte rubber onder de neus houden, heb ik alleen geen sierstrip.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2009 18:05 #783586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Sierstrips zijn redelijk universeel meen ik. Mocht je een leverancier hebben ben ik trouwens ook ge?nteresseerd ;)

Kijk wel uit met je raam er uit halen. De kit kan behoorlijk vastzitten waardoor de ruit onmogelijk te verwijderen is zonder scheuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2009 18:15 #783587 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die kit is nog zowat vloeibaar, had net de ruit al zowat los liggen het raamrubber is extreem soepel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD