Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
moet wel met een Hazet sleutel (Snap-On had ook gekund)! doe dit maar is bij een andere, de bekken bij de steek-zijde smaller maken, draai je gelijk je moertje mee dol! dit is gewoon van zulk goed staal gesmeed dat de sleutel op deze manier zowat net zo sterk is als origineel:)Wouter76;170459 schreef : Maar dan die Hazet sleutel, beetje zo'n dure sluetel in twee?n zagen, heb je geld teveel ofzo? :+
yes, samen met de AFR (Air Fuel Ratio) sensor, d? middeltjes om "live" precies in de gaten te houden wat er in de verbrandingskamer aan de hand is.antiekeradio;170461 schreef : Tot de limiet tunen, en niet er over
de mengselexplosie wil ik juist zo krachtig mogelijk hebben, maar dan wel op het juiste moment! er is een hele range aan info te verkrijgen met een EGT sensor, 2 van de belangrijkste:Jos360;170462 schreef : EGT is de eerste sensor op je hele motor die merkt dat je verbrandingskamer te heet wordt en het mengsel dus te krachtig explodeert.
ontsteking te vroeg = abnormaal hoge EGT
mengsel te arm = abnormaal hoge EGT
dan weet je eigenlijk nog niet veel, want als de turbodruk te hoog is, wordt het mengsel ook te arm, net als wanneer er een vuiltje een sproeier gaat blokkeren.
vely tlue! voor de Elandrun gaat het nog niet gebeuren maar het staat daarna zeer hoog op de agenda:)v0lv0freak;170486 schreef : Daar doelde ik eigenlijk niet op, maar dat wordt over een tijdje wel bekend... *zegt verder niks*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

[youtube]0fFhlKecdr4[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het enige wat me opvalt aan de lassen is dat ze er een beetje verbrand uit zien. Zou dit kunnen komen door niet-zuiver toevoermateriaal, te lage of onzuivere gastoevoer of te hoge spanning misschien? Of is misschien het te lassen materiaal niet 100% zuiver (ik denk persoonlijk het laatste aangezien het laswerk aan je eerste spruitstuk hier namelijk geen last van had)?
En hoe las jij precies; uit de hand of wikken?
No hard feelings btw! Ik kan het zelf echt niet beter! Heb wel veel vergelijkingsmateriaal (bedrijf waar ik werk is namelijk ook een RVS apparaten-bouw-fabriek-dinges). Daarmee zag ik wel verschil.........
Hoe ga je de lassen trouwens nabewerken? Beitsen of gewoon opborstelen?
Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook gewoon helemaal niets aan doen

Vette Respect!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.