show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 21:45 #867317 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Idd, kijk eens rond in australie :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-03-2011 21:49 #867319 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Daar doelde ik eigenlijk niet op, maar dat wordt over een tijdje wel bekend... *zegt verder niks*

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 21:52 #867322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
owja die :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 22:50 #867332 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;170459 schreef : Maar dan die Hazet sleutel, beetje zo'n dure sluetel in twee?n zagen, heb je geld teveel ofzo? :+

moet wel met een Hazet sleutel (Snap-On had ook gekund)! doe dit maar is bij een andere, de bekken bij de steek-zijde smaller maken, draai je gelijk je moertje mee dol! dit is gewoon van zulk goed staal gesmeed dat de sleutel op deze manier zowat net zo sterk is als origineel:)

antiekeradio;170461 schreef : Tot de limiet tunen, en niet er over

yes, samen met de AFR (Air Fuel Ratio) sensor, d? middeltjes om "live" precies in de gaten te houden wat er in de verbrandingskamer aan de hand is.

Jos360;170462 schreef : EGT is de eerste sensor op je hele motor die merkt dat je verbrandingskamer te heet wordt en het mengsel dus te krachtig explodeert.

de mengselexplosie wil ik juist zo krachtig mogelijk hebben, maar dan wel op het juiste moment! er is een hele range aan info te verkrijgen met een EGT sensor, 2 van de belangrijkste:
ontsteking te vroeg = abnormaal hoge EGT
mengsel te arm = abnormaal hoge EGT
dan weet je eigenlijk nog niet veel, want als de turbodruk te hoog is, wordt het mengsel ook te arm, net als wanneer er een vuiltje een sproeier gaat blokkeren.

v0lv0freak;170486 schreef : Daar doelde ik eigenlijk niet op, maar dat wordt over een tijdje wel bekend... *zegt verder niks*

vely tlue! voor de Elandrun gaat het nog niet gebeuren maar het staat daarna zeer hoog op de agenda:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 23:11 #867338 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zoooo, lassie lassie was ook weer geslaagd!:)

3" vaste downpipe uitlaatsteun


2,5" uitlaatsteun tbv montage in rubbers


lambdabung:


random shots van het laswerk




en het eindproduct:)


las-filmpje is aan het uploaden:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 23:14 #867339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik houd het niet meer recht hier. Wat ziet dat er goed uit zeg!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2011 23:20 #867343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wat een belachelijke, vette, gave, dikke knalpijp is dit geworden :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 00:16 #867350 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:D

[youtube]0fFhlKecdr4[/youtube]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 00:30 #867351 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:yummie::yummie::yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2011 11:21 #867372 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Petje af voor je laskunsten, Anjo!!!!
Het enige wat me opvalt aan de lassen is dat ze er een beetje verbrand uit zien. Zou dit kunnen komen door niet-zuiver toevoermateriaal, te lage of onzuivere gastoevoer of te hoge spanning misschien? Of is misschien het te lassen materiaal niet 100% zuiver (ik denk persoonlijk het laatste aangezien het laswerk aan je eerste spruitstuk hier namelijk geen last van had)?

En hoe las jij precies; uit de hand of wikken?

No hard feelings btw! Ik kan het zelf echt niet beter! Heb wel veel vergelijkingsmateriaal (bedrijf waar ik werk is namelijk ook een RVS apparaten-bouw-fabriek-dinges). Daarmee zag ik wel verschil.........

Hoe ga je de lassen trouwens nabewerken? Beitsen of gewoon opborstelen?
Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook gewoon helemaal niets aan doen ;-). Zo ziet het er ook wel vet uit!

Vette Respect!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD