- Berichten: 111
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;170541 schreef : Petje af voor je laskunsten, Anjo!!!!
Het enige wat me opvalt aan de lassen is dat ze er een beetje verbrand uit zien. Zou dit kunnen komen door niet-zuiver toevoermateriaal, te lage of onzuivere gastoevoer of te hoge spanning misschien? Of is misschien het te lassen materiaal niet 100% zuiver (ik denk persoonlijk het laatste aangezien het laswerk aan je eerste spruitstuk hier namelijk geen last van had)?
En hoe las jij precies; uit de hand of wikken?
No hard feelings btw! Ik kan het zelf echt niet beter! Heb wel veel vergelijkingsmateriaal (bedrijf waar ik werk is namelijk ook een RVS apparaten-bouw-fabriek-dinges). Daarmee zag ik wel verschil.........
Hoe ga je de lassen trouwens nabewerken? Beitsen of gewoon opborstelen?
Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook gewoon helemaal niets aan doen. Zo ziet het er ook wel vet uit!
Vette Respect!
ja klopt, maar dat hebben we hier nagenoeg altijd, we lassen met zuiver Argon en ik gebruik hier expres al 316 toevoeging op 304 buiswerk. vorige spruitstuk had ik er ook last van, maar na even borstelen is het weg. eigenlijk moet je voor het lassen even alles ontvetten, incl je toevoegdraad. mja, aangezien het de las zelf niet aantast (alle verontreiniging ligt erbovenop en de kleur van de las zelf is wel goed) vind ik het de moeite niet.
ga het denk ik nog wel even borstelen inderdaad, jammere is alleen dat je de hittesporen er dan ook afpoetst, en die vind ik wel vet:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;170558 schreef : ja klopt, maar dat hebben we hier nagenoeg altijd, we lassen met zuiver Argon en ik gebruik hier expres al 316 toevoeging op 304 buiswerk. vorige spruitstuk had ik er ook last van, maar na even borstelen is het weg. eigenlijk moet je voor het lassen even alles ontvetten, incl je toevoegdraad. mja, aangezien het de las zelf niet aantast (alle verontreiniging ligt erbovenop en de kleur van de las zelf is wel goed) vind ik het de moeite niet.
ga het denk ik nog wel even borstelen inderdaad, jammere is alleen dat je de hittesporen er dan ook afpoetst, en die vind ik wel vet:D
Gewoon met een brander er overheen (en dan alles flink krom laten trekken :+)
Van voor electrode gebruik je? Zuiver wolfraam?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zuiver wolfraam is voor aluminium, aluminiumbrons en magnesium (groene kopkleur, WP). ik pak op dit moment voor het RVS wolfraam + 2% Cerium elektroden (grijze kopkleur, WC-20)Ovlov 3.6L;170567 schreef : Van voor electrode gebruik je? Zuiver wolfraam?
slecht nieuws trouwens, het gas moet er even af:( begin weer een beetje ziekjes/slapjes te worden en zit (weer) te hoesten als een gek. ben stiekem blij dat de leveranciers me ook niet bij kunnen houden:D want ik verwacht nog het een en ander. geen monsterupdates meer dus voorlopig, maar ik ga rustigaan wel door!
vanavond nog het een en ander gepast; downpipe zit perfect en de lambdasensor heeft 1cm ruimte met het koppelingshuis:+ pcies goed dus. ook het steuntje dat ik voor bij het staartstuk gemaakt heb komt goed uit, die heb ik vanavond afgelast en de downpipe kan nu definitief gemonteerd worden.
ook wat uit zitten denken voor de brandstofpomp + filter, die wil ik achter een schildje hebben tegen de elementen, ga ik morgenavond aan beginnen.
verder gezien dat de shortshifter niet gaat passen met de originele aandrijfas, schakelstang komt veel te laag en raakt de as. dus dat hele zooitje eronderuit gehaald en de slijptol erin gezet:
intern opgehoogd met een bus uit Delrin
en extern opgehoogd met een stukje staal
en nu zit het draaipunt net zoveel hoger als de verlenging van de pook. het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is of hij nu bij het zoeken/pakken van een versnelling de onderkant van de pook de binnenkant van de bus gaat raken:+ maar de beweging die de pook nu maakt is veel kleiner als origineel door de verandering van het draaipunt; dus stiekem hoop ik dat het meevalt en anders hebben we weer wat moois om op te lossen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Waar moet ik dan de hele dag naar uitzien? Hoe kom ik nu de week nog door?AvdAkker;170634 schreef : geen monsterupdates meer dus voorlopig,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Beterschap Anjo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
naderhand ook de pook erin gemonteerd, paste perfect! kreeg alleen de seegerring niet op z'n plek omdat m'n pa de juiste tang voor dit type seegerring verstopt had... dat komt morgen dus wel:)
alu plaatje gemaakt voor de brandstofpomp/filter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doe vooral rustig aan Anjo! Take your time!
Effe chille en weer hard er tegenaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.