show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2011 12:37 #867383 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wauw, zelfs een lasleek als ik kan wel zien dat dit heel mooi werk is. :yummie:

Maar ik kan er ook naast zitten want ehhh welke op onderstaande foto is nu
de uitlaat, die linker buis of toch zoals ik als eerste dacht, de rechter?

:+ :p :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 12:57 #867389 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ovlov 3.6L;170541 schreef : Petje af voor je laskunsten, Anjo!!!!
Het enige wat me opvalt aan de lassen is dat ze er een beetje verbrand uit zien. Zou dit kunnen komen door niet-zuiver toevoermateriaal, te lage of onzuivere gastoevoer of te hoge spanning misschien? Of is misschien het te lassen materiaal niet 100% zuiver (ik denk persoonlijk het laatste aangezien het laswerk aan je eerste spruitstuk hier namelijk geen last van had)?

En hoe las jij precies; uit de hand of wikken?

No hard feelings btw! Ik kan het zelf echt niet beter! Heb wel veel vergelijkingsmateriaal (bedrijf waar ik werk is namelijk ook een RVS apparaten-bouw-fabriek-dinges). Daarmee zag ik wel verschil.........

Hoe ga je de lassen trouwens nabewerken? Beitsen of gewoon opborstelen?
Aan de andere kant kun je er natuurlijk ook gewoon helemaal niets aan doen ;-). Zo ziet het er ook wel vet uit!

Vette Respect!

ja klopt, maar dat hebben we hier nagenoeg altijd, we lassen met zuiver Argon en ik gebruik hier expres al 316 toevoeging op 304 buiswerk. vorige spruitstuk had ik er ook last van, maar na even borstelen is het weg. eigenlijk moet je voor het lassen even alles ontvetten, incl je toevoegdraad. mja, aangezien het de las zelf niet aantast (alle verontreiniging ligt erbovenop en de kleur van de las zelf is wel goed) vind ik het de moeite niet.

ga het denk ik nog wel even borstelen inderdaad, jammere is alleen dat je de hittesporen er dan ook afpoetst, en die vind ik wel vet:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2011 14:44 #867398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;170558 schreef : ja klopt, maar dat hebben we hier nagenoeg altijd, we lassen met zuiver Argon en ik gebruik hier expres al 316 toevoeging op 304 buiswerk. vorige spruitstuk had ik er ook last van, maar na even borstelen is het weg. eigenlijk moet je voor het lassen even alles ontvetten, incl je toevoegdraad. mja, aangezien het de las zelf niet aantast (alle verontreiniging ligt erbovenop en de kleur van de las zelf is wel goed) vind ik het de moeite niet.

ga het denk ik nog wel even borstelen inderdaad, jammere is alleen dat je de hittesporen er dan ook afpoetst, en die vind ik wel vet:D

Gewoon met een brander er overheen (en dan alles flink krom laten trekken :+)

Van voor electrode gebruik je? Zuiver wolfraam?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 16:05 #867404 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat is toch superknap. Dit laswerk van behoorlijk nivo. Heb je er r?ntgenfoto's van gemaakt?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 22:22 #867463 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ovlov 3.6L;170567 schreef : Van voor electrode gebruik je? Zuiver wolfraam?

zuiver wolfraam is voor aluminium, aluminiumbrons en magnesium (groene kopkleur, WP). ik pak op dit moment voor het RVS wolfraam + 2% Cerium elektroden (grijze kopkleur, WC-20)

slecht nieuws trouwens, het gas moet er even af:( begin weer een beetje ziekjes/slapjes te worden en zit (weer) te hoesten als een gek. ben stiekem blij dat de leveranciers me ook niet bij kunnen houden:D want ik verwacht nog het een en ander. geen monsterupdates meer dus voorlopig, maar ik ga rustigaan wel door!

vanavond nog het een en ander gepast; downpipe zit perfect en de lambdasensor heeft 1cm ruimte met het koppelingshuis:+ pcies goed dus. ook het steuntje dat ik voor bij het staartstuk gemaakt heb komt goed uit, die heb ik vanavond afgelast en de downpipe kan nu definitief gemonteerd worden.

ook wat uit zitten denken voor de brandstofpomp + filter, die wil ik achter een schildje hebben tegen de elementen, ga ik morgenavond aan beginnen.

verder gezien dat de shortshifter niet gaat passen met de originele aandrijfas, schakelstang komt veel te laag en raakt de as. dus dat hele zooitje eronderuit gehaald en de slijptol erin gezet:

intern opgehoogd met een bus uit Delrin

en extern opgehoogd met een stukje staal

en nu zit het draaipunt net zoveel hoger als de verlenging van de pook. het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is of hij nu bij het zoeken/pakken van een versnelling de onderkant van de pook de binnenkant van de bus gaat raken:+ maar de beweging die de pook nu maakt is veel kleiner als origineel door de verandering van het draaipunt; dus stiekem hoop ik dat het meevalt en anders hebben we weer wat moois om op te lossen.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2011 22:30 #867466 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;170634 schreef : geen monsterupdates meer dus voorlopig,

Waar moet ik dan de hele dag naar uitzien? Hoe kom ik nu de week nog door? :cry:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-03-2011 23:35 #867485 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Oei dat is niet zo mooi Anjo, rustig aan dan maar even, misschien was je lichaam er toch nog niet helemaal aan toe om alweer verder te gaan, beterschap!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 00:46 #867487 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja, die Anjo muss nach Kuhrort in die Sweitz. Er muss ansterken und im downpipe nach untern.

Beterschap Anjo.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2011 22:19 #867548 door Anjo van den Akker
shortshifter in elkaar gezet, dit fototje is van het moment dat de delrin bus er nog ingemept moest worden:+

naderhand ook de pook erin gemonteerd, paste perfect! kreeg alleen de seegerring niet op z'n plek omdat m'n pa de juiste tang voor dit type seegerring verstopt had... dat komt morgen dus wel:)

alu plaatje gemaakt voor de brandstofpomp/filter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2011 11:04 #867565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
The same problem here.
Doe vooral rustig aan Anjo! Take your time!
Effe chille en weer hard er tegenaan ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC