show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2011 20:52 #865247 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en gisteren ging het weer vrolijk verder, want ik ben er nog lang niet:no_comment:
eerst de werkplaats opgeruimd en wat anders ingericht, toen de B14.4T uit de motorruimte gehaald, op de motorbok gezet en naar binnen gereden

motorruimte in de aanhanger geladen en weer in de garagebox neergezet, moeders ook weer blij:D

na de lunch begonnen met de rvs olieretour, flensplaatje afgetekend en het drain gat schuin geboord om de rvs pijp schuin door de flens te laten komen, vlak geslepen en klaar om te lassen:

en precies in de juiste hoek:+

plaatje bewoog nog wat bij het boren zodat het gat niet alleen schuin maar ook wat ovaal was geworden, moest de eerste las al corrigeren met wat toevoeging en heb er zoals je op de onderstaande foto ziet toch maar voor gekozen om de andere kant ook af te lassen, die lekt niet meer.

eerste bochtjes gebogen om de pijp te positioneren voor de laatste bocht

laatste bocht om de 2 aansluitingen perfect tegenover elkaar te krijgen eraan gelast, deze is ook voorzien van een flensje om het stukje slang dat ertussenin komt op z'n plek te houden.

toen wilde ik verder met de nieuwe wastegatesteun, maar de Argon fles van het TIG apparaat was leeg:+ en dat was maar goed ook, want na Winterkriebels gisteravond heb ik bijna de hele dag met spierpijn op m'n nest gespendeerd. bij de volgende portie vrije tijd weer lekker verder!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2011 23:43 #865268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo op het eerste gezicht is het wel maf, een compleet RVS olieretour en dan toch nog een stukkie slang er tussen...

...Tot je er over na gaat denken, en dan wordt dat stukje slang opeens best logisch :)

Lekker bezig weer :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 00:31 #865271 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
je kunt die hele motorruimte wel tot 1 homp staal en RVS aan elkaar lassen, maar dat heeft op zich niet zo veel nut inderdaad :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 10:25 #865282 door V300 register
Mooi gedaan Anjooooo :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:15 #865330 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en weer een stukje van de puzzel voltooid, steuntje voor de wastegate actuator:)

zoals je ziet moet het stangetje van de wastegate nog verbogen worden, dat doe ik wel een andere keer als die steun afgekoeld is.

nu eerst eens wat zooi bestellen voor de downpipe, olieaanvoer etc.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:20 #865333 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er mooi uit Anjo

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:29 #865336 door Anjo van den Akker
moet dat steuntje nog wel afwerken hoor, daar was hij nu nog te heet voor:D

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2011 22:33 #865339 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat geloof ik graag, ik heb ook al een paar keer bijna verbrand.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 22:41 #865624 door Anjo van den Akker
stiekem wilde ik het blok er vandaag al in hebben liggen! maar ik kreeg van de week een leuke ingeving wat ervoor zorgde dat dit toch maar even uitgesteld werd:halo: ga nog een stapje verder in het cleanen rond de motor, de grote bundel aan koelwater, olie en vacuumslangen die ik eerst hard verdwijnt in z'n geheel en RVS is the new way to go.

vanmiddag eindelijk aan begonnen, moest ff bijkomen van de week:no_comment:

basisplaat gemaakt met een paar steuntjes; hoeklijntjes l + r zijn wat lager gefreesd en voorzien van sleuven om de pijp in te plaatsen

toen begonnen met de stukken pijp voor de kachelunit

1e pijp gebogen

en de 2e

het is niet te zien maar op de foto hieronder zitten de pijpen nog dmv een plaatje aan elkaar gelast tussen de haakse bochten in, dit om trillen/resonantie etc. te voorkomen

en gelast

daarna het dunnere spul voor de carburateur en turbo, en een steuntje voor de veer die de gasklep dichthoud als hij niet bediend wordt

morgen nog het gaskabelsteuntje fabriceren en lassen en daarna de hele sub-assembly in z'n geheel netjes maken en op elke pijp een hump lassen zodat de slangen blijven zitten, vind het wel genoeg voor vandaag.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 22:45 #865626 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik ben echt benieuwd hoe dat nou gaat rijden, aan de nette installatie zal het zeker niet liggen. Jij hebt echt MAD skillz

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC