show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2011 22:48 #865628
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
heb er helaas erg weinig film materiaal van maar het reed met de oude setup al best leuk:]
[youtube]QIQe0jh-bSA[/youtube]
ga straks ook een vaste camerapositie in de auto verwerken als ik met de nieuwe bev van de achtergordels bezig ga, moet daar nog buis voor bestellen.
heb iig al een HD camera, dat is al de helft hea:p
[youtube]QIQe0jh-bSA[/youtube]
ga straks ook een vaste camerapositie in de auto verwerken als ik met de nieuwe bev van de achtergordels bezig ga, moet daar nog buis voor bestellen.
heb iig al een HD camera, dat is al de helft hea:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
18-02-2011 22:52 #865629
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ha de elandrun, balen dat ik niet er bij was afgelopen jaar
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
18-02-2011 23:22 #865633
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Owwww wat een cliffhanger weer :yeah:
Als je eenmaal de smaak van het lassen en materiaal (rvs) bewerken te pakken hebt.....
Volgende update morgen?...aaaaaahhh please
Maar ff zonder gekheid, :worship:
Als je eenmaal de smaak van het lassen en materiaal (rvs) bewerken te pakken hebt.....
Volgende update morgen?...aaaaaahhh please

Maar ff zonder gekheid, :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2011 18:01 #865699
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ben vandaag gelijk terug gekomen op de lange pijp tussen turbo en waterpomp omdat deze op zo'n lengte toch gevoelig wordt voor trilling op de eerste bocht vanaf de turbo, in 2en geslepen en een nieuw pijpje gemaakt voor het resterende stuk richting de waterpomp.
vandaag dus lekker verder met de rvs sub-assembly, eerst op de draaibank wat stukjes gemaakt die de slangen op z'n plek gaan houden. had geen ?15 buis dus moest dat even uit massief bewerken.
de kleintjes konden uit de grotere buizen gemaakt worden, na een ruimer om de las uit de pijpjes te halen paste dat er perfect op.
vervolgens lassen
alleen nog even nabewerken op de schuurband om ze goed glad te krijgen.
alles klaar:
gaskabelsteuntje
wastegateactuator steun afgewerkt
wastegate verbogen
had bij de V-band adapter achterop de turbo nog ruzie met 2 verschillende leveranciers, de buitendiameters klopten niet terwijl de binnendiameters wel perfect overeen komen. dus, de adapter in de draaibank gespannen en de flens wat kleiner gedraaid
en ook maar gelijk de eerste bocht van de 3" downpipe gelast
had nog geen goede tapeinden in de turbo zitten, waren zoals je hier ziet veel te lang.
de nieuwe tapeinden die ik een tijdje terug besteld had voor de cylinderkop zat ook niet lekker (rechts) dus heb ik die korter gemaakt en aan een kant het draad verlengd (links), nu gaat dat helemaal goed komen:).
vandaag dus lekker verder met de rvs sub-assembly, eerst op de draaibank wat stukjes gemaakt die de slangen op z'n plek gaan houden. had geen ?15 buis dus moest dat even uit massief bewerken.
de kleintjes konden uit de grotere buizen gemaakt worden, na een ruimer om de las uit de pijpjes te halen paste dat er perfect op.
vervolgens lassen
alleen nog even nabewerken op de schuurband om ze goed glad te krijgen.
alles klaar:
gaskabelsteuntje
wastegateactuator steun afgewerkt
wastegate verbogen
had bij de V-band adapter achterop de turbo nog ruzie met 2 verschillende leveranciers, de buitendiameters klopten niet terwijl de binnendiameters wel perfect overeen komen. dus, de adapter in de draaibank gespannen en de flens wat kleiner gedraaid
en ook maar gelijk de eerste bocht van de 3" downpipe gelast
had nog geen goede tapeinden in de turbo zitten, waren zoals je hier ziet veel te lang.
de nieuwe tapeinden die ik een tijdje terug besteld had voor de cylinderkop zat ook niet lekker (rechts) dus heb ik die korter gemaakt en aan een kant het draad verlengd (links), nu gaat dat helemaal goed komen:).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-02-2011 23:15 #865745
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Man man man, ben sprakeloos!
Prachtig werk Anjo! Ik zie trouwens dat het lassen je ook steeds beter vergaat! De lasjes liggen steeds mooier en mooier!
Hoe ga je al da RVS nou afwerken? Of ga je het gewoon zo laten en blauw laten verkleuren onder de hitte?
Prachtig werk Anjo! Ik zie trouwens dat het lassen je ook steeds beter vergaat! De lasjes liggen steeds mooier en mooier!
Hoe ga je al da RVS nou afwerken? Of ga je het gewoon zo laten en blauw laten verkleuren onder de hitte?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-02-2011 12:58 #865762
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Geweldig zeg. Echt een goed idee met dat subframepje met alle koelpijpjes. Ik vond altijd die slangen op je motor het minst mooie van alles.
Ik ben benieuwd hoe het er dadelijk allemaal uit komt te zien wanneer het klaar is!
Ik ben benieuwd hoe het er dadelijk allemaal uit komt te zien wanneer het klaar is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2011 21:50 #865843
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die slangenbundel en het drama rond de carburateur vond ik juist gaaf!
is best "vakwerk" voor nodig om met recht gevulkaniseerde slang zo'n installatie aan te sluiten en het voor elkaar te krijgen dit met 1 centrale bundel te doen dat overal vrij loopt, nergens tegenaan ligt te schuren, niet knikken etc..
om het erin te knopen is iig nog een behoorlijk werk geweest laat staan overgangen van 14 > 10 (met 10mm slang) 20>16 (met 16mm slang) etc..
maar toch is dit nieuwe ontwerp wel vele malen praktischer en uiteindelijk wat makkelijker afgewerkt, hou nu ook meer ruimte over voor het normale onderhoud enzo.
voorlopig blijft het hier even bij, maar ook de locatie en plaatsing van oliekoeler, intercooler en oliekoeler wordt anders en nog beter afgesteund, daarna zijn ook de radiateurslangen aan de beurt; die krijgen eigenlijk met hetzelfde concept te maken (gebogen/gelaste pijp met losse slangkoppelingen incl humpmodel om extra beweging op te vangen)
is best "vakwerk" voor nodig om met recht gevulkaniseerde slang zo'n installatie aan te sluiten en het voor elkaar te krijgen dit met 1 centrale bundel te doen dat overal vrij loopt, nergens tegenaan ligt te schuren, niet knikken etc..
om het erin te knopen is iig nog een behoorlijk werk geweest laat staan overgangen van 14 > 10 (met 10mm slang) 20>16 (met 16mm slang) etc..
maar toch is dit nieuwe ontwerp wel vele malen praktischer en uiteindelijk wat makkelijker afgewerkt, hou nu ook meer ruimte over voor het normale onderhoud enzo.
voorlopig blijft het hier even bij, maar ook de locatie en plaatsing van oliekoeler, intercooler en oliekoeler wordt anders en nog beter afgesteund, daarna zijn ook de radiateurslangen aan de beurt; die krijgen eigenlijk met hetzelfde concept te maken (gebogen/gelaste pijp met losse slangkoppelingen incl humpmodel om extra beweging op te vangen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-02-2011 12:26 #865876
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Samco?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-02-2011 19:31 #866379
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
van de week een set steuntjes voor het spruitstuk gemaakt, 1 op het bevestigingspunt van de stuurbekrachtigingsmotor (M10 bout) en de andere van flens naar flens.
de (te) lange bout in die steun is tijdelijk; was een mooie plek voor de massaklem:)
straks komt er via de downpipe nog een steun bij de rechter bout vh koppelingshuis en kan het spul echt nergens meer heen.
slangetjes waren ook binnen, geen Samco aangezien dat buiten de naam 0,0 toegevoegde waarde heeft in kwaliteit of functionaliteit.
nog wat verder voorgemonteerd;
en gisteravond na het werk de auto naar terberg gereden en als de wiedeweerga aan de slag gegaan
gigantische overkill, met 2maal een 6,5 ton kat een motorblokje van nog geen 100kg de motorruimte uit hijsen:D:D
en vanmiddag het turboblokje erin gelepeld. eerst nog een nieuwe drukgroep en de nieuwe sinterplaat, maar ik had de gang er lekker in zitten dus daar heb ik geen foto's van.
et voila;
nieuwe slangen voor de oliekoeler, max 160bar ipv max 230bar; flink stuk soepeler dus!
klein baalmomentje gehad, omdat de aansluitingen voor de kachel die ik zo ongeveer gegokt had niet uitkwamen zoals ik het wou:D
maar d'r wordt aan gewerkt, is zo gefixt; groot voordeel dat die hele unit zo los te schroeven is.
daarna nog maar even 1 homokineetje verwijderd en de auto weer naar huis geduwd. nu eerst maar eens een belangrijk pakket afwachten, dan kan ik er weer vol tegenaan:)
de (te) lange bout in die steun is tijdelijk; was een mooie plek voor de massaklem:)
straks komt er via de downpipe nog een steun bij de rechter bout vh koppelingshuis en kan het spul echt nergens meer heen.
slangetjes waren ook binnen, geen Samco aangezien dat buiten de naam 0,0 toegevoegde waarde heeft in kwaliteit of functionaliteit.
nog wat verder voorgemonteerd;
en gisteravond na het werk de auto naar terberg gereden en als de wiedeweerga aan de slag gegaan
gigantische overkill, met 2maal een 6,5 ton kat een motorblokje van nog geen 100kg de motorruimte uit hijsen:D:D
en vanmiddag het turboblokje erin gelepeld. eerst nog een nieuwe drukgroep en de nieuwe sinterplaat, maar ik had de gang er lekker in zitten dus daar heb ik geen foto's van.
et voila;
nieuwe slangen voor de oliekoeler, max 160bar ipv max 230bar; flink stuk soepeler dus!
klein baalmomentje gehad, omdat de aansluitingen voor de kachel die ik zo ongeveer gegokt had niet uitkwamen zoals ik het wou:D
maar d'r wordt aan gewerkt, is zo gefixt; groot voordeel dat die hele unit zo los te schroeven is.
daarna nog maar even 1 homokineetje verwijderd en de auto weer naar huis geduwd. nu eerst maar eens een belangrijk pakket afwachten, dan kan ik er weer vol tegenaan:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-02-2011 19:35 #866381
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat een mooi werk dit Anjo! Jij pakt de dingen echt aan zoals het hoort...
Je hebt ook ech teen prachtige werkplaats man! Dat lijkt me zo chill.. Is in Amsterdam gewoon echt niet te vinden..
Je hebt ook ech teen prachtige werkplaats man! Dat lijkt me zo chill.. Is in Amsterdam gewoon echt niet te vinden..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets