show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2011 13:02 #861575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;166983 schreef : komt inderdaad mooi uit zo, mooi opgelost om de startmotor vrij te houden :)


Is ook heel belangrijk in verband met de warmte van dat straks-roodgloeiend-staand-spruitstuk ;).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2011 22:39 #861630 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

antiekeradio;166983 schreef : ziet er idd allemaal vrij gelijk uit, maar hoe bepaal je de weerstand? gewoon totaal aantal graden van de bochtjes optellen?

mja, is eigenlijk grof schatwerk, maar het klopt behoorlijk;)

vanavond het spruitstuk tegen een stukkie staal aangeschroefd en leidingwerk in orde gemaakt voor lassen met backing-gas. ben alvast wat gaan lassen en het gaat best goed, kom overal relatief lekker bij al wordt het dichter bij de merge-collector toch best krap..



morgen verder, dan hopelijk daar ook wat foto's van}:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2011 09:49 #861651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Effe de wijsneus uithangen:
Heeft 't backing-gas wel veel zin wanneer je straks het uitlaatspruitstuk roodgloeiend gaat stoken? ;)


Edit: Oowja, minder kans op een poureuze las en de las zakt niet zover door met backing-gas :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2011 21:04 #861746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Indien nodig kan je de runners ??n voor ??n aflassen en daarna aan de collector lassen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 22:16 #861757 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nee dat gaat dus niet, het RVS beweegt zo enorm veel bij het aflassen dat je als je dat doet totaal niet uitkomt qua passing als het hele boeltje weer bij elkaar gebracht wordt.. het is echt een kwestie van alle joints rondom op 4 punten hechten, per 90gr versprongen. vervolgens per runner max 2cm of ca 130gr aflassen, dan naar de volgende runner etc. per 4 stukjes pas weer ergens anders beginnen.
en naar mijn mening ook belangrij; constant achter elkaar door klappen zonder pauzes... dan blijft de temperatuur in de runners onderling zo veel mogelijk gelijk.

genoeg geleuterd want ik heb good news; spruitstuk is na een paar uur zwoegen vanavond KLAARRRR :w00t:

eerste lasjes erop


aflassen met backing-gas in de praktijk:










detailfoto als je de collector in kijkt:


lasjes, niet gek voor een amateur al zeg ik het zelf:)


in totaal heb ik er ruim 130 liter argon gas doorheen gejaagd, fles is weer bijna op:+

op de joints met wat diepere V-groeven express niet te zuinig gedaan met de toevoeging om er toch zoveel mogelijk stevigheid in te krijgen, hierdoor komen er wel kleine bultjes op te staan maar goed. over het algemeen ben ik bijzonder tevreden, in 't echt ziet het er naar mijn mening vele malen beter uit als op de foto's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 22:33 #861762 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo asl ik dit nu al zo zie. Ziet het er goed uit. Zolang je de rust en de tijd er maar voor neemt, komt alles goed

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2011 22:36 #861764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er goed uit. Heb je van tevoren die tray PBR zelf opgezopen? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 22:52 #861768 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nej, nix rustig; knallen!:D

in totaal is het qua materiaalkosten voor dit spruitstuk ?75 voor de flenzen, ?160 voor de lasbochten en ?30 voor 1 meter rechte pijp, ?265 dus. helft minder als het vorige spruitstuk en het ziet er gewoon vele malen beter/robuuster uit:) de tijd waarin het klaar is is helemaal bizar, alles achter elkaar geplakt 5 avondjes van 19:00 tot 22:00 ongeveer..

als ik zin heb morgenmiddag aan de gang met positioneren van de wastegate, dan motor eruit en op de bok om de olieretourleiding te maken, al kan het zijn dat ik dat wat naar achteren schuif om eerst nog wat beugels en andere troep te maken in de motorruimte, daar heb ik nog wel de motor voor nodig...

PBR zegt me niets, dus dat zal m'n pa wel opgezopen hebben dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2011 23:03 #861772 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mooi laswerk! armen niet verbrand? had ik soms wel
130 liter maar? of 130 maal 50 L?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 23:06 #861774 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat ziet er mooi uit, zeker voor de onmogelijke hoeken waarin je soms moet lassen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD