show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2011 11:03 #861330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

volvomania;166749 schreef : Schitterend.
Die rare kronkel in de voorste uitlaatpijp is dat gedaan om de lengte van elke uitlaatpijp tot de turbo gelijk te houden?

dat is ??n van de redenen inderdaad. maar een ander praktisch aspect is dat de loop van de buizen enige ruimte moet bieden voor uitzetting en krimp van het materiaal.

Het spruitstuk en de turbo zijn zo'n beetje de warmste onderdelen na de uitlaatkleppen en RVS staat bekend om behoorlijke vervorming door hitte.

dus de ene buis linea recta maken en de andere met een mooie krul, gaat geheid problemen geven, omdat dan de ene poot w?l flexibel is voor wat buiging en de andere niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 21:07 #861515 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
2 runners:

3

en na nummer 4, gelijk de motorruimte in om te passen natuurlijk:D

ben er ?cht gruwelijk blij mee, runners zijn nagenoeg gelijk in lengte en weerstand en eigenlijk was alles zo pas te maken. ziet er zelfs naar uit dat hij in 1x af te lassen is zonder dat er ergens wat in de weg zit! sloeg gisteravond nog h?lemaal vast op de 2e runner; kreeg het gewoon niet voor elkaar. heb het toen maar opgegeven en zo zie je maar, even met frisse moed en gedachten ertegenaan en ik kon vanavond het hele spruitstuk hechten. kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik het vorig jaar niet gelijk helemaal zelf gemaakt heb, mja dat is een koei in de kont kijken.

resteerd voorlopig als eerste het aflassen van het spruitstuk, fabriceren van een nieuwe wastegate actuator steun, maken van wat hitteschildjes voor o.a. het chassis, inlaatspruitstuk en de startmotor en nog wat anders leuks:) werkt echt heerlijk zo'n ding in de tuin!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 21:21 #861519 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er mooi uit Anjo.

Was het bij jullie droog? Hier vriest het de hele dag en net begon het te miezeren met als gevolg dat alles direct vast vriest

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 21:21 #861520 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Lekker, spaghetti!

Wat een enorme turbo lijkt het naast zo'n klein blokje zeg... :+

Ik zag in een van je vorige posts dat oude spruitstuk nog liggen... toen kwamen er wat pijnlijke gedachten boven drijven...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 22:08 #861535 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hier ook de hele dag gevroren, afgelopen vrijdag en zaterdag ook trouwens, maar dat weerhield me er echt niet van om maar gewoon te beginnen, anders ga ik de Elandrun niet redden!:D dus dan maar doorbijten en sleutelen, nog een geluk dat ik af en toe wat moet lassen, dat houd je een soort van warm:+

dat ouwe spruitstuk, tsjah. ik heb tijdens het maken van toch wel wat laservaring opgedaan; maar als ik achteraf terugkijk ben ik misschien zelfs wel blij dat dat misgegaan is, dit spruitstuk is nu al een stuk efficienter:)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 22:12 #861538 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat mis is dus een lasapparaat :P.

Je kunt het zien als een leerproces. Alleen het jammere is dat het zoveel geld kost.

Komt er nog een dikke 1.4 R-sport uitlaat onder?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 22:13 #861539 door Anjo van den Akker
nee man, veel te veel restrictie!:D

3" downpipe en rest van de uitlaatlijn is 2,5" daar past die R-sport uitlaat zowat 3x in:+

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 22:25 #861542 door Laurens Post
hahaha, ik had ook niets anders verwacht

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2011 22:30 #861543 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik had een halogeenlamp vandaag om me warm te houden maar een las apparaat werkt natuurlijk nog een stuk beter, naast je warm houden heb je er zo te zien ook nog even een leuk stukje buizen kunst mee in elkaar 'gebakken'

Nu zat ik al te denken om naar de elandrun te gaan, bij deze over de streep :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2011 00:51 #861554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
komt inderdaad mooi uit zo, mooi opgelost om de startmotor vrij te houden :)

ziet er idd allemaal vrij gelijk uit, maar hoe bepaal je de weerstand? gewoon totaal aantal graden van de bochtjes optellen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC