show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 14:12 #860141 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zeer netjes gedaan Anjo!
Ik heb 't zo opgelost, eigenlijk alles uit de losse hand:


Even passen


Collector gelast


Daarna de boel op maat geslagen met de hamer :+


En de rest is wel bekend....


En op het laatst afgelast met de flensplaten vastgebout op een stevige mal (om trekken te voorkomen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 17:26 #860154 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en voor het echie:

buisjes gezaagd


ruwe zaagrand eraf gehaald op de draaibank en de binnenkant even afgebraamd



aftekenen, inspannen:


en slijpen (links). vervolgens de slijp-rand vlakken door deze netjes te schuren op een bandschuurmachine (rechts)


binnenkant afbramen met een schuurpapiertje en dan krijg je na een paar hechtlasjes deze 2runner merge;

dat de lasnaden van de buis perfect in lijn zitten was ?cht puur toeval:+

de hoek van de merge is precies goed, als je er recht doorheen kijkt is de buis nog steeds rond


aan de binnenkant de scherpe randjes op een superlage stand gelast (10/15A);


idem met 4 runners; de merge-punt perfect gepositioneerd en de randjes gelast



ook met 4-merge nog steeds zo rond mogelijke runners


de las-randjes op de merge-punt worden straks vanuit de runner weggefreesd, zo krijg je de minste weerstand in de collector, maar zitten de runners aan de binnenkant toch glad versmolten om een evt luchtkamertje oid te voorkomen (mochten de buisjes aan de binnenkant van elkaar af komen, het blijft RVS)

op de flens:



weer hetzelfde verhaal, nog wat freeswerk nodig om de overgang van runner naar turbo zo soepel mogelijk te maken


klaar om te hechten:


collector aan de flens gelast, wat niet meeviel door het 3x dikkere materiaal van de flens..


ja hij is goei warm gestookt:+


vanavond de bovenkant aflassen, dan van de week de collector flowen door alle overgangen netjes uit te frezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 17:30 #860155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er netjes uit! Flink kromgetrokken wel zo op die 1-na-laatste foto te zien. Je gaat hem neem ik aan nog even vlakken? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 17:31 #860156 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep, gaat nog 2mm af op de CNC-freesbank :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 17:31 #860157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kun je trouwens die bouten er nog goed inkrijgen? Op de foto's is het niet zo duidelijk maar je lijkt het gat bijna geraakt te hebben waardoor een boutkop misschien niet recht op het gat komt te liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 17:32 #860158 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
komen draadeinden in, moertjes aan de turbo zijde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 17:33 #860159 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb geen idee wat studs zijn :+ Gewoon tapeinden oid? En tap je nog draad in de gaten dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 17:35 #860160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
mooi, mooi, mooi, mooi!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 17:50 #860164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
"Damn, that dude's got skills"

(Mijn alterego aan het woord!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 19:21 #860171 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;165473 schreef : www.rayswheels.co.jp/index.php


zal eens op de webshop kijken, of kan je ze ook lokaal scoren?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD