show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 14:12 #860141
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:26 #860154
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en voor het echie:
buisjes gezaagd
ruwe zaagrand eraf gehaald op de draaibank en de binnenkant even afgebraamd
aftekenen, inspannen:
en slijpen (links). vervolgens de slijp-rand vlakken door deze netjes te schuren op een bandschuurmachine (rechts)
binnenkant afbramen met een schuurpapiertje en dan krijg je na een paar hechtlasjes deze 2runner merge;
dat de lasnaden van de buis perfect in lijn zitten was ?cht puur toeval:+
de hoek van de merge is precies goed, als je er recht doorheen kijkt is de buis nog steeds rond
aan de binnenkant de scherpe randjes op een superlage stand gelast (10/15A);
idem met 4 runners; de merge-punt perfect gepositioneerd en de randjes gelast
ook met 4-merge nog steeds zo rond mogelijke runners
de las-randjes op de merge-punt worden straks vanuit de runner weggefreesd, zo krijg je de minste weerstand in de collector, maar zitten de runners aan de binnenkant toch glad versmolten om een evt luchtkamertje oid te voorkomen (mochten de buisjes aan de binnenkant van elkaar af komen, het blijft RVS)
op de flens:
weer hetzelfde verhaal, nog wat freeswerk nodig om de overgang van runner naar turbo zo soepel mogelijk te maken
klaar om te hechten:
collector aan de flens gelast, wat niet meeviel door het 3x dikkere materiaal van de flens..
ja hij is goei warm gestookt:+
vanavond de bovenkant aflassen, dan van de week de collector flowen door alle overgangen netjes uit te frezen.
buisjes gezaagd
ruwe zaagrand eraf gehaald op de draaibank en de binnenkant even afgebraamd
aftekenen, inspannen:
en slijpen (links). vervolgens de slijp-rand vlakken door deze netjes te schuren op een bandschuurmachine (rechts)
binnenkant afbramen met een schuurpapiertje en dan krijg je na een paar hechtlasjes deze 2runner merge;
dat de lasnaden van de buis perfect in lijn zitten was ?cht puur toeval:+
de hoek van de merge is precies goed, als je er recht doorheen kijkt is de buis nog steeds rond
aan de binnenkant de scherpe randjes op een superlage stand gelast (10/15A);
idem met 4 runners; de merge-punt perfect gepositioneerd en de randjes gelast
ook met 4-merge nog steeds zo rond mogelijke runners
de las-randjes op de merge-punt worden straks vanuit de runner weggefreesd, zo krijg je de minste weerstand in de collector, maar zitten de runners aan de binnenkant toch glad versmolten om een evt luchtkamertje oid te voorkomen (mochten de buisjes aan de binnenkant van elkaar af komen, het blijft RVS)
op de flens:
weer hetzelfde verhaal, nog wat freeswerk nodig om de overgang van runner naar turbo zo soepel mogelijk te maken
klaar om te hechten:
collector aan de flens gelast, wat niet meeviel door het 3x dikkere materiaal van de flens..
ja hij is goei warm gestookt:+
vanavond de bovenkant aflassen, dan van de week de collector flowen door alle overgangen netjes uit te frezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:30 #860155
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er netjes uit! Flink kromgetrokken wel zo op die 1-na-laatste foto te zien. Je gaat hem neem ik aan nog even vlakken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:31 #860156
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jep, gaat nog 2mm af op de CNC-freesbank :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:31 #860157
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kun je trouwens die bouten er nog goed inkrijgen? Op de foto's is het niet zo duidelijk maar je lijkt het gat bijna geraakt te hebben waardoor een boutkop misschien niet recht op het gat komt te liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:32 #860158
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
komen draadeinden in, moertjes aan de turbo zijde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:33 #860159
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb geen idee wat studs zijn :+ Gewoon tapeinden oid? En tap je nog draad in de gaten dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:35 #860160
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
mooi, mooi, mooi, mooi!!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-01-2011 17:50 #860164
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
"Damn, that dude's got skills"
(Mijn alterego aan het woord!)
(Mijn alterego aan het woord!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
16-01-2011 19:21 #860171
door Boris Duijndam (GAST)
zal eens op de webshop kijken, of kan je ze ook lokaal scoren?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
AvdAkker;165473 schreef : www.rayswheels.co.jp/index.php
zal eens op de webshop kijken, of kan je ze ook lokaal scoren?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





