show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 20:21 #860176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

mrborrie;165538 schreef : zal eens op de webshop kijken, of kan je ze ook lokaal scoren?


Vast, de FBA hier heeft ze vast wel. (Ik kan overigens de internationale webshop adviseren, of je Japans moet beter zijn dan mijn Japans ;D )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 21:00 #860185 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
bietje googlen op Rays Engineering wielmoeren en je komt er wel. 't is wel een duur setje hoor, ruim ?150. zijn speciale securit-wielmoeren die als een normale moer ogen, is precies de reden waarom ik ze gekocht heb, maar van dat securit-gedeelte heb ik express geen foto genomen:)

Jos360;165526 schreef : Ik heb geen idee wat studs zijn :+ Gewoon tapeinden oid? En tap je nog draad in de gaten dan?

was em al aan het editten toen je die postte:+, studs is idd tapeind; moet nog draad in getapt worden maar wil de flens eerst gevlakt hebben. dan kan er gelijk een machinale-kwaliteit tap er doorheen gehaald worden.

net tot aan de koffie weer actie:


TIG-filmpje:
[youtube]lRhMSiDQScc[/youtube]

40A pulsverschil is mooi te zien:)


opstaande randjes smoothen met de TIG toorts;




gelijk ook de spruitstuk flens gedaan:




scheelt wat freeswerk, en het vloeit nog beter ook:)

toen de collector nog afgelast, 2 coole shots:
start-vlamboog

las-vlamboog






ben er echt wel tevreden mee:) als je het spul in het echie ziet ziet het laswerk er nog mooier uit ook.

al bij al is het inmiddels wel een behoorlijk pakketje geworden;


nu nog de collector poorten, beide flenzen vlakken (lengte afwijking collector is 1mm, lengte afwijking spruitstukflens is 0,74mm) best netjes dus. beiden 1,5mm vlakken en klaar is anjo.

dan eerst de APK er weer op, en dan gaan we eens even wat verschuiven hier in de tuin....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 21:01 #860186 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er goed uit Anjo :)
Dat gaat er straks super goed uitzien in je motorruimte (en met een beetje geluk ook goed werken :p )

Offtopic:
Hij noemt z'n 760Turbo wel White-Rice...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-01-2011 22:15 #860198 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Laat mij dan maar in herhaling vallen hoor, blijft ontzettend mooi om te zien hoe je dit allemaal voor elkaar krijgt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2011 22:29 #860250 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lasjes in de collector gladgefreesd; nu nog met een fijn schuurpapiertje de laatste randjes eraf en dan kan ik me op de vlakheid van de flenzen concentreren.



heb toch na een klein probeersel besloten om eerst met wat grof geweld de flenzen zo vlak mogelijk proberen te krijgen en daarna pas de laatste afwijkingen in het materiaal te vlakken (max 0,3mm) zo wil ik een groot dikteverschil onderling in de flens voorkomen, wat weer voor onnodige spanning kan zorgen als het ding straks bij gebruik flink op temperatuur gestookt wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2011 22:52 #860253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hmmm..., fraai weer hoor, Anjo. Ziet er mooi uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2011 12:53 #860268 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gaat weer een kunstwerk worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2011 13:01 #860269 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wederom: zeer netjes bezig, gast!!!

BROOOOOAARRRRRRR PPSSSSSJJJJJJTTT!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2011 14:24 #860437 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en APK!, hij mag weer een jaartje; met complimenten van de keurmeester en zonder op of aanmerkingen:)
dat betekend dat ik me zeer binnenkort flink bezig ga houden met belangrijkere zaken:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2011 15:12 #860443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Eindelijk!!!!








Begon mij al te vervelen!:p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD