show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 23:58 #859644 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;164994 schreef : Nu ben ik totaal niet thuis in laswerkzaamheden maar toch zegt iets me dat dit erg netjes is gedaan.

Hier sluit ik mij volledig bij aan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 22:27 #860073 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Rice, Rice baby!
Rays Engineering wielmoeren, 21gr per stuk.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-01-2011 22:36 #860075 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die enerlaatste foto is dik!
Altijd mooi, foto's op een industrieterrein (of je werkgever ;) )

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-01-2011 22:38 #860076 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Altijd leuk zo'n fotoshoot, als ik het niet vergeet gaat de camera ook mee naar de ALV (heeee die rijmt :)), eens kijken of ik daar jouw voitures een beetje mooi op de gevoelige sensor kan leggen.

Het decor past er ook precies bij, vooral de 340(T) is toch ook een soort van costum build.

Die wielmoeren, 21 gram, wat heeft dat voor invloed of zegt dat puur iets over het materiaal?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2011 22:45 #860077 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ze zijn een stuk lichter als de originele moeren (aluminium vs staal) maar daar merk je naar mijn mening h?lemaal niets van. het leuke is dat ze netjes rood geanodiseerd zijn, t ziet er dus leuk uit.
deksels passen alleen niet meer op de velgen, mja vind het zo ook wel vet:p

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 00:33 #860083 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;165444 schreef : het leuke is dat ze netjes rose geanodiseerd zijn, t ziet er dus leuk uit.

Of ligt dat aan de camera? :+

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 15:34 #860105 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
waar komen ze vandaan?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2011 15:38 #860106 door Anjo van den Akker

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2011 13:12 #860137 door Anjo van den Akker
vanmorgen een voorproefje gedaan op de merge collector, want hoe de fuck moet je die hoeken gaan bepalen en hoe zorg je ervoor dat alles precies evenwijdig is..

stukje van het spruitstuk dat wat wiskunde, logisch nadenken en een hoop geduld vereist dus! ik zou willen dat we hier een lintzaag hadden staan die 7mm RVS aankan.. we hebben er een maar die komt met moeite door 60mm hout, 2mm staal zou ook nog gaan maarca 7mm rvs is toch ?cht teveel... dan maar met een vaste hand en de slijptol:)

hieronder de sfeerimpressie van hoe je zo'n ding ongeveer maakt, had een stukje gegalvaniseerd staal liggen voor het gemak, maar dat is echt onwijs slecht voor je gezondheid als je daaraan moet lassen, roken als een jekko en de zwavelsporen (en weet ik veel wat voor troep er nog meer inzit) staan gelijk op de buis na een simpel hechtlasje

stap 1, zagen op gelijke lengte

en de zaagrand even glad maken op de draaibank zodat je af kan tekenen:

2stuks identiek, hechten maar in een lasmalletje (horizotale snede nog even niet meedenken)

onder een hoek de scherpe punt eraf slijpen op de juiste maat (corresponderend met de turboflens)

nog een keer slijpen, en dit keer zodat je uiteindelijk 4pijpjes in spiegelbeeld perfect naast elkaar hebt:

valkuilen zijn er zat, alle slijphoeken zijn superbelangrijk en daarbij is de flens ovaal, dus je ook daar moet je rekening mee houden....

uiteindelijk is dit het doel:

door in het midden een scherpe punt te cre?ren

zorg je ervoor dat elke uitlaatpuls eigenlijk een extra stimulans krijgt om richting het turbinewiel van de turbo te knallen, zou op bovenstaande plaatje die punt er niet zitten, dan heb je kans dat het vacuum in de volgende uitlaatrunner de puls beinvloed en deze hierdoor kracht/intensiteit verliest.

uiteindelijke functie van een merge-collector tov makkelijker te maken collectors is dus efficientie, hiermee spoelt de turbo n?g sneller/makkelijker op als normaal; alle kleine beetjes helpen, ook als het wat moeilijker te maken is:p

ik duik weer de werplaats in, dit keer voor een poging op het RVS:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2011 13:49 #860140 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gegalvaniseerd staal lassen is geen pretje en bovendien zoals je zelf al aangaf, aardig ongezond (lees giftig!), ik hoop dat je er niet te veel onbeschermd op hebt zitten lassen. Zelfs de zinklaag eraf slijpen is eigenlijk al niet goed!
Mocht je er toch nog verder wat mee willen proberen, draag dan even zo'n 3M maskertje met gasfilterpatronen erop! Zoiets bijvoorbeeld!

Lijkt mij trouwens allemaal nog niet makkelijk om het mooi te krijgen. Het verbaast me enigsinds dat je dit niet even snel hebt uitgewerkt in SolidWorks of Inventor Anjo, dat had je mss nog kunnen helpen ook!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC