Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;164994 schreef : Nu ben ik totaal niet thuis in laswerkzaamheden maar toch zegt iets me dat dit erg netjes is gedaan.
Hier sluit ik mij volledig bij aan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Altijd mooi, foto's op een industrieterrein (of je werkgever
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Het decor past er ook precies bij, vooral de 340(T) is toch ook een soort van costum build.
Die wielmoeren, 21 gram, wat heeft dat voor invloed of zegt dat puur iets over het materiaal?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
deksels passen alleen niet meer op de velgen, mja vind het zo ook wel vet:p
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Of ligt dat aan de camera? :+AvdAkker;165444 schreef : het leuke is dat ze netjes rose geanodiseerd zijn, t ziet er dus leuk uit.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
stukje van het spruitstuk dat wat wiskunde, logisch nadenken en een hoop geduld vereist dus! ik zou willen dat we hier een lintzaag hadden staan die 7mm RVS aankan.. we hebben er een maar die komt met moeite door 60mm hout, 2mm staal zou ook nog gaan maarca 7mm rvs is toch ?cht teveel... dan maar met een vaste hand en de slijptol:)
hieronder de sfeerimpressie van hoe je zo'n ding ongeveer maakt, had een stukje gegalvaniseerd staal liggen voor het gemak, maar dat is echt onwijs slecht voor je gezondheid als je daaraan moet lassen, roken als een jekko en de zwavelsporen (en weet ik veel wat voor troep er nog meer inzit) staan gelijk op de buis na een simpel hechtlasje
stap 1, zagen op gelijke lengte
en de zaagrand even glad maken op de draaibank zodat je af kan tekenen:
2stuks identiek, hechten maar in een lasmalletje (horizotale snede nog even niet meedenken)
onder een hoek de scherpe punt eraf slijpen op de juiste maat (corresponderend met de turboflens)
nog een keer slijpen, en dit keer zodat je uiteindelijk 4pijpjes in spiegelbeeld perfect naast elkaar hebt:
valkuilen zijn er zat, alle slijphoeken zijn superbelangrijk en daarbij is de flens ovaal, dus je ook daar moet je rekening mee houden....
uiteindelijk is dit het doel:
door in het midden een scherpe punt te cre?ren
zorg je ervoor dat elke uitlaatpuls eigenlijk een extra stimulans krijgt om richting het turbinewiel van de turbo te knallen, zou op bovenstaande plaatje die punt er niet zitten, dan heb je kans dat het vacuum in de volgende uitlaatrunner de puls beinvloed en deze hierdoor kracht/intensiteit verliest.
uiteindelijke functie van een merge-collector tov makkelijker te maken collectors is dus efficientie, hiermee spoelt de turbo n?g sneller/makkelijker op als normaal; alle kleine beetjes helpen, ook als het wat moeilijker te maken is:p
ik duik weer de werplaats in, dit keer voor een poging op het RVS:)
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht je er toch nog verder wat mee willen proberen, draag dan even zo'n 3M maskertje met gasfilterpatronen erop! Zoiets bijvoorbeeld!
Lijkt mij trouwens allemaal nog niet makkelijk om het mooi te krijgen. Het verbaast me enigsinds dat je dit niet even snel hebt uitgewerkt in SolidWorks of Inventor Anjo, dat had je mss nog kunnen helpen ook!