show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:53 #846065 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
kortgezegd: TIG.

je versmelt met TIG 2 metalen met elkaar, afhankelijk van de materiaalsoorten gaat dat prima, zo is staal van iets hogere kwaliteit (38 of 52 bijv) prima aan RVS 304 te lassen mits de juiste lasdraad gebruikt wordt, bij MIG krijg je eerst materiaaltoevoeging, voordat er zich een smeltbad/versmelting vormt. de hitte concentreert zich hierbij op de las zelf ipv op het materiaal waardoor inbranding en versmelting veel minder makkelijk gaan, hierom is TIG een veel sterkere lastechniek als MIG.

het smeltbad dat je bij het lassen van 2 verschillende materialen krijgt is een vage mix van beide metalen, met de edelheid van het laagste-kwaliteit materiaal. hierdoor zijn de lassen naast de spruitstukflens simpelweg ook weggevreten.

op de 2na laatste foto zie je ook een gat naast een lasnaad, hier hebben ze een veels te grote kier dicht proberen te bakken, met als resultaat een stukje met een flinterdunne las. dat had zekersteweten gescheurd op den duur!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 18:58 #846066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat was nu eigenlijk je plan dan?
Het spruitstuk zag er toch al ubervet uit? Wou je het een andere look geven ofzo?

Dit is wel effe een flinke dikke tegenvaller zeg.............ik leef met je mee...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 19:10 #846067 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
doel was een blauw/paars spruitstuk!

dat krijg je uiteraard door hem goed heet te stoken, maar de kleuren komen het mooiste uit als je met zuiver rvs begint; en daarvoor moet je het beitsen.

tsjah, typisch voorbeeldje van wie mooi wilt zijn moet pijn lijden?

ik baal nog steeds behoorlijk, maar zie op de korte termijn inmiddels een hoop mogelijkheden voor een deelsponsoring van de hobby (die veerpootbruggen was ik nog niet vergeten!!!!), en binnen 4 weken deze auto weer rijdend.

standaard autotjes zijn nu eenmaal goedkoper als projecten, dus zal er deze winter financieel wel weer wat op vooruit gaan denk ik:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-09-2010 19:31 #846070 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Jammer Anjo! Echt balen..!
Maar misschien kun je wel alvast verder met de remmen + ophanging?
En deze winter goed sparen, zodat je in Maart volle bak kunt knutselen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 19:40 #846073 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik denk meer aan eerst in rap tempo de 343 "voorlopig af" maken, heb zo goed als ?lle mogelijke vervangbare delen op de plank liggen, hoef alleen nog maar "even" 250 onderdelen te laten stralen en poedercoaten en dan kan alles op z'n gemakkie in elkaar geknutseld worden.

ontwikkelen en fabriceren van de veerpootbruggen zou daarmee leuk gecombineerd kunnen worden.

daarnaast kan ik me van de winter nog bezig houden met het dashboard/deurpanelen/subwooferkist van de 340(tijdelijk geen)T en als er tijd over is inderdaad al richting wielophanging/remmerij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 22:54 #846093 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;155932 schreef : op de 2na laatste foto zie je ook een gat naast een lasnaad, hier hebben ze een veels te grote kier dicht proberen te bakken, met als resultaat een stukje met een flinterdunne las. dat had zekersteweten gescheurd op den duur!

Die bedoelde ik idd, dat zag er wel heel vreemd uit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 03:09 #846101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ow man man man man wat een nare foto's........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 09:40 #848518 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kun je de (RB) verzekering inschakelen als ze niet willen vergoeden/herstellen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 12:14 #848532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
je kunt altijd van alles, maar of het voor jezelf de beste oplossing genereert is altijd de vraag. Beste begin is gewoon je klacht voorleggen bij de leverancier.

Dat is ook het eerste wat een rechtbijstand adviseur zal zeggen, trouwens. Je moet zo'n bedrijf de kans geven om de fout te herstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 21:07 #848590 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik denk dat not amused heel zachtjes uitgedrukt is..
Het lijk wel een gatenkaas :crazy2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD