Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
je versmelt met TIG 2 metalen met elkaar, afhankelijk van de materiaalsoorten gaat dat prima, zo is staal van iets hogere kwaliteit (38 of 52 bijv) prima aan RVS 304 te lassen mits de juiste lasdraad gebruikt wordt, bij MIG krijg je eerst materiaaltoevoeging, voordat er zich een smeltbad/versmelting vormt. de hitte concentreert zich hierbij op de las zelf ipv op het materiaal waardoor inbranding en versmelting veel minder makkelijk gaan, hierom is TIG een veel sterkere lastechniek als MIG.
het smeltbad dat je bij het lassen van 2 verschillende materialen krijgt is een vage mix van beide metalen, met de edelheid van het laagste-kwaliteit materiaal. hierdoor zijn de lassen naast de spruitstukflens simpelweg ook weggevreten.
op de 2na laatste foto zie je ook een gat naast een lasnaad, hier hebben ze een veels te grote kier dicht proberen te bakken, met als resultaat een stukje met een flinterdunne las. dat had zekersteweten gescheurd op den duur!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het spruitstuk zag er toch al ubervet uit? Wou je het een andere look geven ofzo?
Dit is wel effe een flinke dikke tegenvaller zeg.............ik leef met je mee...........
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat krijg je uiteraard door hem goed heet te stoken, maar de kleuren komen het mooiste uit als je met zuiver rvs begint; en daarvoor moet je het beitsen.
tsjah, typisch voorbeeldje van wie mooi wilt zijn moet pijn lijden?
ik baal nog steeds behoorlijk, maar zie op de korte termijn inmiddels een hoop mogelijkheden voor een deelsponsoring van de hobby (die veerpootbruggen was ik nog niet vergeten!!!!), en binnen 4 weken deze auto weer rijdend.
standaard autotjes zijn nu eenmaal goedkoper als projecten, dus zal er deze winter financieel wel weer wat op vooruit gaan denk ik:)
- Mark Smeets
- Moderator
-
Maar misschien kun je wel alvast verder met de remmen + ophanging?
En deze winter goed sparen, zodat je in Maart volle bak kunt knutselen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ontwikkelen en fabriceren van de veerpootbruggen zou daarmee leuk gecombineerd kunnen worden.
daarnaast kan ik me van de winter nog bezig houden met het dashboard/deurpanelen/subwooferkist van de 340(tijdelijk geen)T en als er tijd over is inderdaad al richting wielophanging/remmerij.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Die bedoelde ik idd, dat zag er wel heel vreemd uit...AvdAkker;155932 schreef : op de 2na laatste foto zie je ook een gat naast een lasnaad, hier hebben ze een veels te grote kier dicht proberen te bakken, met als resultaat een stukje met een flinterdunne las. dat had zekersteweten gescheurd op den duur!
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is ook het eerste wat een rechtbijstand adviseur zal zeggen, trouwens. Je moet zo'n bedrijf de kans geven om de fout te herstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
Het lijk wel een gatenkaas :crazy2: