show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-11-2010 18:46 #852320 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;159863 schreef : ze vond dit al behoorlijk hard gaan, wordt wat als ze volgend jaar nog eens meerijd:+


Is dit wel een blijvertje dan?
Komt niet uit Polen ofzo? :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2010 22:45 #852757 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
g??n blijvertje, ben weer single; ben er zelf mee op gehouden, was best leuk/gezellig allemaal maar heb gewoon te weinig tijd voor 'n vriendin en heb op dit moment eigenlijk niets aan zulke afleiding.
maar, met de kerst ga ik nog een weekje naar polen; dat stond al vast:)

klein updateje, ik had na de std B14 swap er een voorpijp en goede katalysator onder gehangen, was tijdens het rijden vrij stil, alleen wat brommen met de gasklep dicht bij afremmen op de motor. waar ik me vooral aan stoorde was dat de B14 merkbaar smoorde boven 3000rpm.

dus... slijptol in een oude katalysator voor de 3-gats flens en 5cm pijp; standaard B14 middendemperpijp er tegenaan lassen en proberen maar. stationair stil en kom je boven de 1800rpm dan krijg je dit:
[youtube]uldsLBbOI2Q[/youtube]
motortje was koud dus wilde niet echt hoogtoerig gasgeven maar boven 5000rpm is het ?cht hard:+

dus, vanmiddag toch maar een einddempertje erachter gehangen en het spul is weer lekker saai stil; ?n daar deed ik het voor: een gigantisch merkbaar verschil in trekkracht/vermogen.

achterbandjes waren een combinatie van scheuren, slicks en canvas; toch maar tijd om te vervangen dus.. ff snel maar even een ander setje wielen

voor


na


met roze wielmoeren:+






het verschil in diameter is goed merkbaar, acceleratie en toeren jagen is een stuk beter. ben er gelijk maar mee gaan spelen met dit regenachtige weer en zelfs met een std B14 kan ik gewoon tot z'n 3 burnen op nat:+ na wat rondjes dwars op industrieterreintjes, rotondes etc begon op een gegeven moment na wat hoogtoerige plankgas uitschieters het blokje onregelmatig te lopen en hard te tikken:+ heeeeel zachtjesaan naar huis gereden en het kleppendekseltje gelift waar ik een los stoterstangetje aantrof, ding was niet alleen los maar ook krom, lol:D net even netjes gericht in de draaibank, dan kan hij er morgen weer in:) oorzaak is al bekend, was vergeten de toerenbegrenzer opnieuw in te stellen; met katalysator kwam ik niet boven de 5000rpm uit doordat het ding immens smoorde, nu met fatsoenlijke uitlaatlijn wel maar de fabrieksinstelling van de Omex begrenzer is op 8500rpm ingesteld, vrij optimistisch voor een standaard B14;)

moet het ding ook nog eens de brug op zien te krijgen, dat lukt nu niet meer met die kleine wieltjes maar ik hoor heel regelmatig schraapgeluiden, waarschijnlijk de uitlaat maar wil het toch even zeker weten. ook een fuseekogeltje vervangen, wiellagertje voor en nog wat andere kleine ditjes en datjes en dan maar eens uitlijnen; volgens mij is de achteras zo krom als een hoepel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2010 09:29 #852763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Haha, goed bezig. Ik zweer het, als het spelen, driften etc er eenmaal in zit, gaat het er nooit meer uit! :D

Ik snap het nog steeds niet met die rare aandrijfasboutjes. Ik heb werkelijk nog nooit een losgelopen aandrijfas gehad. Buis en jij regelmatig.

Ik heb overigens wel in het begin alle boutjes vervangen door nieuwe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2010 10:07 #852766 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik heb ze ook allemaal vervangen, sterker nog; ik heb ze naar 10.9 geupgrade:) toch merk ik dat als ik de auto meer "daily" gebruik ze veel vaker en sneller loslopen als wanneer ik de auto meepak voor een nachtje spelen.

cardanas slijten viel ook met het T-blok wel mee, ik heb er zelf 1 gesloopt (rubber gescheurd) maar die monteer ik ook standaard met nieuwe inbusboutjes; dat scheelt een hoop! maarja, elke keer als ik de koppeling wat agressiever op laat komen hopen dat dat ding heel blijft is echt geen pretje, kan niet wachten tot er eindelijk een goede as is:)


net het stoterstangetje gemonteerd en ook even de kleppen gesteld; motortje loopt weer prima, straks de kabelboom even induiken voor de toerenbegrenzer en ook gelijk de launchcontrol even opnieuw instellen:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-11-2010 11:31 #852768 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
8500 t.p.m...:wtf:, ik kreeg al zwaar medelijden met het torretje die paar keer dat ik boven de 5500 kwam...:)

Eigenlijk wel positief dat er dan alleen maar een stoterstang zijn oorspronkelijke vorm een beetje kwijtraakte, zegt denk ik toch wel iets over de degelijkheid van de B14 motoren.

Nu je er andere velgen op hebt gezet zie je pas goed wat dat met een auto doet zeg, die witte velgen staan er naar mijn niet altijd even bescheiden mening echt zoveel beter onder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2010 17:52 #852786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
stoterbanaan is iig beter dan klepbanaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2010 14:12 #852837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik vind de witte velgen echt een stuk gruwelijker..
Magoed mening /care

Iig, best vet dat zo'n b14 blok lekker dwars gaat, had ik niet echt verwacht. Had als ik jou was toch een b200k blok gezocht..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2010 14:34 #852839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

flyhart;160454 schreef : Ik vind de witte velgen echt een stuk gruwelijker..
Magoed mening /care

Iig, best vet dat zo'n b14 blok lekker dwars gaat, had ik niet echt verwacht. Had als ik jou was toch een b200k blok gezocht..


Of dat blok van Wim Lemmers!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2010 15:03 #852842 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

flyhart;160454 schreef : Ik vind de witte velgen echt een stuk gruwelijker..
Magoed mening /care

Iig, best vet dat zo'n b14 blok lekker dwars gaat, had ik niet echt verwacht. Had als ik jou was toch een b200k blok gezocht..

Waarom? Die is veel zwaarder?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2010 17:19 #852849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waar heb je trouwens die velgen vandaan Anjo?
Zijn het gewoon standaard zwart gespoten velgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD