show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 13:51 #850286 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hahaha, gemeen hea:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2010 13:53 #850287 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wat is een standaard B14 handbak trouwens enorm en ontzettend lui/traag/sloom als je zo'n harde schop in je rug van een turbotje gewend ben:(

mja, dat is des te meer motivatie om de komende winter gewoon keihard te knallen op een nieuwe set RVS zodat er in de lente weer geblazen kan worden!!!!!!!!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-10-2010 14:28 #850292 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hahahahaha; Hijdoetut!!! roepen :D

Valt ook wel erg op bij het openen van de motorkap hoeveel ruimte er nu overblijft....

Volgende filmpje na de winter waarin je een rondje doet met een hoop blow-off valve geluiden en driftend elke bocht doorgaat ?!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2010 16:10 #850309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Haha, Heb je zo'n set racegordels, is het beest is niet vooruit te branden!

Veel succes met de voorlopige setup en dat je maar gauw weer aan de Turbo mag beginnen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2010 18:47 #850393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Komt allemaal goed.

Anjo kennende, ligt er over 2 weken weer iets raps onder the "hood" ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2010 21:02 #851997 door Anjo van den Akker

Ovlov 3.6L;157936 schreef : Anjo kennende, ligt er over 2 weken weer iets raps onder the "hood" ;)

niet echt dus:+

ben lekker lui geweest wat betreft de auto, vond het eigenlijk voorlopig wel even best. moet nog steeds de uitlaatlijn achter de katalysator (ik had niets anders gebruikt staan:sad:) weer monteren, keertje kleppen stellen want het rammelt toch behoorlijk onder dat deksel en nog wat kleine ditjes & datjes.

zondag mocht de auto nog even van stal om naar de vkb te rijden, en ik heb me op de bochten die in de weg zaten na werkelijk kapot verveeld, het is al bijna voor lul rijden in een auto met een dergelijke wielophanging setup / dikke set stoelen + gordels en dan een magere 70pk-tjes onder de kap... het sperdiff is ook een stuk minder praktisch geworden al moet ik wel zeggen dat de std koppeling een stuk lekkerder werkt als de sinterplaat:)

over sperdiff gesproken, driften is ook een wereld van verschil met het turboblok was doseren van gas heel belangrijk; nu is je rechtervoet stijf op de vloerbodem houden heel belangrijk anders gebeurt er niets:+, nee in vergelijking met het T blok is het echt waardeloos doch gaat het met de setup van wielophanging+sperdiff nog steeds heel aardig.

er is nog wel wat kleins veranderd de afgelopen 2 weken, de voorbumper heeft een gepoedercoate binnenplaat

was maar goed ook dat ik hem nog een keer intact op de auto ging zien, voor de hele zooi overgespoten zou worden; het kleine randje in kleur onder de zwarte strip is namelijk g??n gezicht!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-11-2010 00:32 #852029 door V300 register
Wordt weer tijd voor de turbo Anjo... Ik voel het

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2010 21:46 #852109 door Anjo van den Akker
en je bent niet de enige die vind dat het daar weer tijd voor wordt! na afgelopen weekend het bob-spelen in een 300pk STI impreza en een ritje in een 850turbo werd weer pijnlijk duidelijk hoe zeer ik die trap in de rug mis:(

mja, lekker relaxt zonder gezeik de winter door en dan weer keihard knallen op de nieuwe RVS setup klinkt mij ook heel goed in de oren:) heb al een hele waslijst met verbeterpunten, o.a. intercoolermontage, komt waarschijnlijk een custom radiateur aan + nieuwe montage en gaat zo maar door.....
meest grappige en interessante wordt waarschijnlijk wat ik met vliegwiel/koppeling van plan ben:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 22:42 #852274 door Anjo van den Akker
ik kon het toch echt niet laten en moest het autotje even het industrieterrein over sturen. gisteravond al 2 thuiskomertjes er achter op gezet om toch wel wat makkelijker dwars te kunnen gaan, vriendin op de passagierstoel en lachen, gieren en brullen maar:D na een half uurtje een hoop geratel van losvliegend canvas gevolgd door een klapband en na het wieltje wisselen vond ik het toen wel mooi geweest.

terug naar huis bij het afremmen voor een rotonde ineens een hoop gebonk, stap uit en zie onder de auto een homokineet op half 7 hangen:+, zelfs met 70pk werken die boutjes dus nog los:) resterende 2km maar lekker rustigaan op een sukkelgangetje naar huis gereden en morgen er maar even onder kruipen om de boel weer vast te sjorren.

ze vond dit al behoorlijk hard gaan, wordt wat als ze volgend jaar nog eens meerijd:+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2010 22:50 #852275 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dan zou ik haar maar eens adviseren om een schone broek en onderbroek mee te nemen... minimaal 3 keer zoveel vermogen en 4/5 keer zoveel koppel? :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC