show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 19:37 #809373 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
...en Anjo lacht zich dood... :D

Ieder normaal mens zou met de handen in het haar zitten...!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 20:19 #809377 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hahahahahhahahaha:humor:

ja het mooie is nog wel dat het motortje echt nog prima liep, hij nog steeds gewoon volle boost leverde en enkel merkbaar wat meer turbogat had en wat meer geluid maakte.

net de heatwrap eraf gehaald, op div plekken mooie gaten erin geblazen;)

hij zit al in de mal, komt niet helemaal meer perfect uit maar spleten zijn klein genoeg om met TIG dicht te krijgen; ik vermoed dat hij al krom getrokken is tijdens fabricage.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 20:26 #809378 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ie, da's schrikken. Ik vraag me af hoe lang ie het weer gaat houden na een TIG-las, maar een andere oplossing weet ik ook niet, behalve geheel nieuw, ombuizen, etc.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 20:27 #809379 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik zie net op het journaal dat je er weer een orientatiepunt voor nachtelijke stappers is opgericht bij je in de buurt (Lopik)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2009 20:44 #809380 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Erik;127882 schreef : Ie, da's schrikken. Ik vraag me af hoe lang ie het weer gaat houden na een TIG-las, maar een andere oplossing weet ik ook niet, behalve geheel nieuw, ombuizen, etc.

tig is in principe wel veeeele malen beter voor dit werk omdat je ipv het staal lijmen zoals bij mig het staal met elkaar versmelt tot een geheel.

ik vermoed echter dat de materiaaleigenschappen in 't staal nu redelijk veranderd zijn (mede te zien door het scheuren naast de las) en ik ben daarom benieuwd hoelang de tig las het volhoud, zolang het maar tot en net na de apk is, dan vind ik het al prima:yesyes: vind het gezien m'n plannen voor andere turbo e.d. niet rendabel om nu gelijk een nieuw spruitstuk te fabriceren; qua werking is deze prima

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2009 23:24 #809385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
deze lasbochtjes zijn toch van gietijzer ? (dat is wat ik me van Frits' topic nog herinner iig)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2009 10:28 #809393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gewoon staal.

Ik had trouwens verwacht dat de las zelf losgelaten had, het verbaasd me dat de buisjes gewoon overmidden gebroken zijn.

Miss geen verkeerd idee om de heatwrap er af te laten. Het ziet er niet uit, maar het materiaal zelf wordt veel minder heet.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 10:54 #809394 door Anjo van den Akker
dat was ik idd al van plan, alleen maar omdat het een behoorlijke k*tklus is om een spruitstuk goed te wrappen.

dat het materiaal minder heet word boeit eigenlijk niet, 't is 3mm dik staal, dat kan meer hitte hebben als 't motortje geproduceerd krijgt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 11:13 #809395 door E. van Oostveen
Een spruitstuk scheurt vooral omdat er oneigenlijk gewicht of spanning op staat. Daarom hebben veel voorpijpen ook extra steuntjes. Wellicht een idee om het pijpenstelsel of alles wat daar aan hangt extra te laten steunen op de motor....

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2009 11:35 #809407 door Anjo van den Akker
klopt, daarom is het spruitstuk al afgesteund op de motor :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC