Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Ieder normaal mens zou met de handen in het haar zitten...!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja het mooie is nog wel dat het motortje echt nog prima liep, hij nog steeds gewoon volle boost leverde en enkel merkbaar wat meer turbogat had en wat meer geluid maakte.
net de heatwrap eraf gehaald, op div plekken mooie gaten erin geblazen;)
hij zit al in de mal, komt niet helemaal meer perfect uit maar spleten zijn klein genoeg om met TIG dicht te krijgen; ik vermoed dat hij al krom getrokken is tijdens fabricage.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;127882 schreef : Ie, da's schrikken. Ik vraag me af hoe lang ie het weer gaat houden na een TIG-las, maar een andere oplossing weet ik ook niet, behalve geheel nieuw, ombuizen, etc.
tig is in principe wel veeeele malen beter voor dit werk omdat je ipv het staal lijmen zoals bij mig het staal met elkaar versmelt tot een geheel.
ik vermoed echter dat de materiaaleigenschappen in 't staal nu redelijk veranderd zijn (mede te zien door het scheuren naast de las) en ik ben daarom benieuwd hoelang de tig las het volhoud, zolang het maar tot en net na de apk is, dan vind ik het al prima:yesyes: vind het gezien m'n plannen voor andere turbo e.d. niet rendabel om nu gelijk een nieuw spruitstuk te fabriceren; qua werking is deze prima
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik had trouwens verwacht dat de las zelf losgelaten had, het verbaasd me dat de buisjes gewoon overmidden gebroken zijn.
Miss geen verkeerd idee om de heatwrap er af te laten. Het ziet er niet uit, maar het materiaal zelf wordt veel minder heet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat het materiaal minder heet word boeit eigenlijk niet, 't is 3mm dik staal, dat kan meer hitte hebben als 't motortje geproduceerd krijgt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-