show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2009 16:49 #807622 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ROFLOLMAO! :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 19:39 #808397 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
rvs pakkingkjes:

toen ik 't turbotje erbij pakte bleek er toch wel heul veel speling op 't asje te zitten:woops: dus besloot ik om alles over te bouwen naar de reserve T2. ging allemaal prima, op het olieaanvoer nippel na. 't is een iets nieuwere turbo en net dat draad is gewijzigd...

nieuw nippel maken dus:

holy-sh*t wat een focus:wtf:

en gelijk ietsje langer zodat ik m'n olieaanvoerslang weer iets deftiger aan kan sluiten

dat was vanmiddag, net nu dat nippel na 't lassen afgekoeld was even getest op waterdichtheid; helaas:(. zometeen weer even het tig apparaat aanslingeren kijken of ?k 'm waterdicht krijg

hopelijk kan ik morgen tussen een verjaardag door de turbo weer plaatsen dan kan er weer gereden worden:) (naar Terberg weliswaar, moet ook een wiellager vervangen)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 21:09 #808406 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
jihaaaaaaaaa hij is waterdicht yeehaa!, tijd voor een biertie.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 21:19 #808407 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik doe met je mee, maar dan 100 km verderop.....

Mooi resultaat. Hopen dat ie zo blijft.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2009 21:51 #808410 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ook! Deze keer met een lekker proseccotje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 03:01 #808420 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;126862 schreef : jihaaaaaaaaa hij is waterdicht yeehaa!, tijd voor een biertie.

zonder het te weten heb ik meegefeest met je vreugde.

20 bier ook goed? :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 03:37 #808423 door V300 register

antiekeradio;126877 schreef : zonder het te weten heb ik meegefeest met je vreugde.

20 bier ook goed? :humor:

Proost! Het was weer een geslaagde avond ja :groovy:

En on-topic: Anjo, ik ben jaloers op je skills :crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 07:17 #808426 door V300 register

Vermilion;126880 schreef : Proost! Het was weer een geslaagde avond ja :groovy:

En on-topic: Anjo, ik ben jaloers op je skills :crazy1:

Je hebt gelijk op beide punten :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 12:10 #808437 door Anjo van den Akker
20 bier maar?! valt me een beetje tegen (of je moet halve liters bedoelen, dan kan het nog:+)

ahum, vanmorgen de turbo er weer op gezet (in de regen, joepie!!) en gestart/gereden maar nog steeds geen gewenst resultaat, hij bromt nog steeds.. ik ga de heatwrap van de downpipe en het uitlaatspruitstuk halen om te kijken of ik een lek of scheurtje kan vinden, vind ik direct wat en kan ik er bij met een lasapparaat, dan las ik het ff dicht zodat ie direct door de apk kan. lukt dat niet dan zit ik er hard over na te denken om er even een std b14 in te hangen met dito uitlaat

andere optie is om zonder 't rvs en dus enkel met de downpipe naar de apk te gaan, op die manier valt de herrie in de motorruimte niet op, maarja das niet echt de manier...

hmm ik heb nog tot halverwege januari, op een wiellagertje voor na is er eigenlijk met de auto niets aan 't handje. hooguit afkeur op de ophanging van de brandstofpomp (hangt momenteel aan een tyrip op een brandstofleiding) zit mij opzich prima, maar anders moet ik daar nog even snel een beugeltje voor maken, no big deal.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 14:58 #808447 door Anjo van den Akker
net alvast even de uitlaat en downpipe gedemonteerd, kwam er achter dat ik de pakking achter de turbo op z'n kop gemonteerd had:crazy1: en dat is al de 2e keer (en dan lekt hij precies op 2 plekken) omgedraaid en opnieuw geprobeerd, helaas nog steeds brommen... maargoed weer gedemonteerd, de downpipe even ontdaan van de heatwrap, alu afdicht plaat gemaakt voor de flens bij de turbo, op z'n kop gehangen en een bekertje water erin gegooid, het leek wel een waterval, en het lekte nog nieteens bij de flens...

oftewel, ik heb wat laswerk te doen:yummie: ik denk dat 't beter is om eerst dit lekvrij te monteren en dan kijken of de brom eruit is, daarna pas gaat de hele shit eraf.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC