show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2009 21:24 #799553
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
net een startmotor gedemonteerd; zag echter bij het demonteren van het huis gelijk dat het onmogelijk is om dit te poedercoaten. kan het aluminium hooguit parelstralen, het huis overspuiten en dan het geheel in de blanke lak.
ik denk dat een nieuwe startmotor aan de buitenkant ontvetten en dan aflakken in blanke hittebestendige lak een veel betere oplossing is. jammer dat die dingen tegen de 200 zitten nieuw, even kijken wanneer dat in te plannen valt op dit moment is het een onnodige uitgave en zijn er andere dingen die wat mij betreft voorrang hebben.
net nog de veren voorbehandeld en morgenavond de carterpan lassen, het loopt al een beetje:)
ik denk dat een nieuwe startmotor aan de buitenkant ontvetten en dan aflakken in blanke hittebestendige lak een veel betere oplossing is. jammer dat die dingen tegen de 200 zitten nieuw, even kijken wanneer dat in te plannen valt op dit moment is het een onnodige uitgave en zijn er andere dingen die wat mij betreft voorrang hebben.
net nog de veren voorbehandeld en morgenavond de carterpan lassen, het loopt al een beetje:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 17:54 #799735
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:10 #799736
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hoe lang dacht jij die spoiler heel te houden?
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:20 #799739
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Joost, jij snapt het weer niet h?? Maar Anjo heeft stiekum een sneeuwschuiver gebouwd. Daarom laat hij hem ook in deze prachtige bijpassende kleur (218). Hiermee doet hij iets terug voor de samenleving!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:25 #799741
door Anjo van den Akker
ik zeg: er komt airride onder!
nee even serieus; bovenstaande foto was uiteraard just kidding. ben vandaag bezig geweest met de uitlaat en daarom ging de achteras op assteunen:)
eerst de uitlaatdemper voorzien van een aansluitflens en het y-stuk eraan gelast:
ook de voorpijp iets ingekort en daarna even gepast:
vervolgens het bochtje naar links erop en kijken hoe de montage in de originele rubbers gaat verlopen en ook gelijk een rvs stangetje voor gebogen:
om dat af te tekenen moest de pijp wel op de goede hoogte blijven:D
hij komt er in principe zo uit:
maar iets in deze hoek is mooier:
wat dingen opgemeten, en toen even gaan zagen, slijpen en schuren op een bandschuurmachine, en het laatste stuk is nu ook aan 1 stuk door te lassen:
de eindtip is schuin naar achteren, ziet er wat dikker uit als recht afgezaade pijp:) onze Bewo vond dat rvs onder een hoek zagen niet zo fijn en toen ik toch wel bang werd dat de scherven zaagblad me om de oren zouden gaan vliegen heb ik de rest met een slijptol gedaan, het leek wel 3d lasersnijwerk zo recht was het!
tijdens het passen zag ik ook dat hier een hitteschild gemaakt gaat worden; komt op dit moment wat mij betreft te dicht bij de brandstofleidingen:
helaassch kan ik dit nog niet af maken, ik heb 2 uitlaatklemmen nodig en de toko waar ik dat wilde halen was net dicht:grr: begin volgende week mee verder..

nee even serieus; bovenstaande foto was uiteraard just kidding. ben vandaag bezig geweest met de uitlaat en daarom ging de achteras op assteunen:)
eerst de uitlaatdemper voorzien van een aansluitflens en het y-stuk eraan gelast:
ook de voorpijp iets ingekort en daarna even gepast:
vervolgens het bochtje naar links erop en kijken hoe de montage in de originele rubbers gaat verlopen en ook gelijk een rvs stangetje voor gebogen:
om dat af te tekenen moest de pijp wel op de goede hoogte blijven:D
hij komt er in principe zo uit:
maar iets in deze hoek is mooier:
wat dingen opgemeten, en toen even gaan zagen, slijpen en schuren op een bandschuurmachine, en het laatste stuk is nu ook aan 1 stuk door te lassen:
de eindtip is schuin naar achteren, ziet er wat dikker uit als recht afgezaade pijp:) onze Bewo vond dat rvs onder een hoek zagen niet zo fijn en toen ik toch wel bang werd dat de scherven zaagblad me om de oren zouden gaan vliegen heb ik de rest met een slijptol gedaan, het leek wel 3d lasersnijwerk zo recht was het!
tijdens het passen zag ik ook dat hier een hitteschild gemaakt gaat worden; komt op dit moment wat mij betreft te dicht bij de brandstofleidingen:
helaassch kan ik dit nog niet af maken, ik heb 2 uitlaatklemmen nodig en de toko waar ik dat wilde halen was net dicht:grr: begin volgende week mee verder..
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:35 #799742
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, weer super werk! Ziet er gelikt uit
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:39 #799743
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik wou net zeggen :+
Je hebt wel een kras op je voorbumper
Je hebt wel een kras op je voorbumper
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 18:59 #799745
door Anjo van den Akker
er zitten nog wel meer plekjes op de bumpers, ze zijn niet zo schadevrij als de ongespoten bumpers die er op zaten..
maarja, ik ga op den duur alles toch overspuiten en voor een goed resultaat moet je dan beginnen met meegespoten bumpers, dan is het bumpermateriaal iig goed:)
maarja, ik ga op den duur alles toch overspuiten en voor een goed resultaat moet je dan beginnen met meegespoten bumpers, dan is het bumpermateriaal iig goed:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-09-2009 21:33 #799757
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat ziet er weer strak uit Anjo, neem je de turbo ook mee naar de sleuteldag?
Gr; Wouter.
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2009 23:33 #799766
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo zegt: yep!
Groeten. Uit almere
Groeten. Uit almere
Moderators: Mark Smeets