show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 09:14 #800006
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
...en die zwarte behuizing is een aanpassinkje van niets, als je maar zorgt dat je de reflectors niet met je vette fikken aanraakt bij het de/monteren! Ff de hele zooi uit elkaar, goed schoonmaken&ontvetten, primertje er op, zwarte lak er op, laten drogen, alles weer in elkaar.
Ik rij er al 2 jaar mee rond namelijk
Oh ja, en iets van vaseline tussen de rubbers, anders krijg je hopeloze condensvorming in je lampen.
Ik rij er al 2 jaar mee rond namelijk

Oh ja, en iets van vaseline tussen de rubbers, anders krijg je hopeloze condensvorming in je lampen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 14:45 #800016
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Thanx dan zal ik tzt eens een keer aan de slag gaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 19:23 #800042
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hoeveel decibellen produceert 'ie nu eigenlijk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2009 23:26 #800094
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
de uitlaat lag afgelopen weekend nog op de werkbank.
dus dat levert qua geluid op; best veel, maar veel minder dan een non-turbo motor! Er zijn wel non-turbo's die met de hele uitlaat en al een vergelijkbare bokkeherrie maken.
dus dat levert qua geluid op; best veel, maar veel minder dan een non-turbo motor! Er zijn wel non-turbo's die met de hele uitlaat en al een vergelijkbare bokkeherrie maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 09:44 #800128
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Aha! Zoiets vermoedde ik al.
Maar het zal vast mooi 'af' klinken met uitlaat er op en die ene klep open.
*wij willen filmpjesss*
Maar het zal vast mooi 'af' klinken met uitlaat er op en die ene klep open.
*wij willen filmpjesss*
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 21:51 #800189
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanavond de uitlaat gemonteerd en hij klinkt erg gaaf; heerlijk stil met een donkere ronk en zodra ik echt flink gas geef een mooi diep geluid!
op de een of de andere fucking manier is het eindstuk schuin naar onderen erop gelast, terwijl de bedoeling was deze iets schuin omhoog te laten steken; dat wordt de eindbuis even in 2en zagen en opnieuw lassen
op de een of andere manier is tijdens het rijden ook de actuator voor de open uitlaat losgevallen (3 boutjes losgegaan...), ding is op 't asfalt gestuiterd.. motor mist nu een tandwieltje en een asje is krom. wat anders op verzinnen dus...
de klep wordt tijdelijk in de dichte stand geblokkeerd zodat de auto gewoon stil is; stiekem zit ik te twijfelen om de klep te demonteren en gewoon de uitlaat zo gedempt te houden.
maar goed, toen ging ik maar even wat verder rijden. 40 km maar liefst; 100 op de snelweg en ik ben op de linkerrijbaan iedereen aan het inhalen... denk dat het wijzertje van de km teller unit een slag te weinig opgewonden is toen ik die resette.. een maatje van me ree achter me met een vw golf 2 g60; die kon me vanaf het stoplicht niet bijhouden:)
toen kwam een stukje door ijsselstein waar ik toegestane snelheid reed en ineens een nogal hoge maar ongemarkeerde drempel opdoemde, vol in de ankers maar een harde GGGHHHK en krak was hoorbaar.. vervolgens mocht ik een stukje achteruit om de voorspoiler van de grond te rapen, ballezooi!
middenstuk van een originele glt lip plaats ik voorlopig even terug, en wat anders verzinnen voor de brede lip, die moet onder een andere hoek gemonteerd worden zodat er nog 4cm bodemvrijheid bij komt
vervolgens hoor ik steeds vaker de squeek van de koppeling op het moment dat de drukgroep aangrijpt, snap daar geen hol van, ding leek wel nieuw. in z'n vrij is nu ook ineens de centrale aandrijfas enorm hoorbaar; maar geen gekke trillingen als je rijd. ik heb geen flauw idee wat het is; morgenmiddag even de brug op om te kijken of er wat te vinden valt
op de een of de andere fucking manier is het eindstuk schuin naar onderen erop gelast, terwijl de bedoeling was deze iets schuin omhoog te laten steken; dat wordt de eindbuis even in 2en zagen en opnieuw lassen
op de een of andere manier is tijdens het rijden ook de actuator voor de open uitlaat losgevallen (3 boutjes losgegaan...), ding is op 't asfalt gestuiterd.. motor mist nu een tandwieltje en een asje is krom. wat anders op verzinnen dus...
de klep wordt tijdelijk in de dichte stand geblokkeerd zodat de auto gewoon stil is; stiekem zit ik te twijfelen om de klep te demonteren en gewoon de uitlaat zo gedempt te houden.
maar goed, toen ging ik maar even wat verder rijden. 40 km maar liefst; 100 op de snelweg en ik ben op de linkerrijbaan iedereen aan het inhalen... denk dat het wijzertje van de km teller unit een slag te weinig opgewonden is toen ik die resette.. een maatje van me ree achter me met een vw golf 2 g60; die kon me vanaf het stoplicht niet bijhouden:)
toen kwam een stukje door ijsselstein waar ik toegestane snelheid reed en ineens een nogal hoge maar ongemarkeerde drempel opdoemde, vol in de ankers maar een harde GGGHHHK en krak was hoorbaar.. vervolgens mocht ik een stukje achteruit om de voorspoiler van de grond te rapen, ballezooi!
middenstuk van een originele glt lip plaats ik voorlopig even terug, en wat anders verzinnen voor de brede lip, die moet onder een andere hoek gemonteerd worden zodat er nog 4cm bodemvrijheid bij komt
vervolgens hoor ik steeds vaker de squeek van de koppeling op het moment dat de drukgroep aangrijpt, snap daar geen hol van, ding leek wel nieuw. in z'n vrij is nu ook ineens de centrale aandrijfas enorm hoorbaar; maar geen gekke trillingen als je rijd. ik heb geen flauw idee wat het is; morgenmiddag even de brug op om te kijken of er wat te vinden valt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 22:08 #800194
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het aangrijpen van de koppeling kan een rare "squeek" geven idd. Dat is een typisch geluid wat schijnbaar komt dankzij 't sintermateriaal.
Een stoer geluid dus :j
Enne de cardanas...........de lagers die rammelen?
Misschien moet je niet zo zitten te clutch-kicken
Een stoer geluid dus :j
Enne de cardanas...........de lagers die rammelen?
Misschien moet je niet zo zitten te clutch-kicken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 22:10 #800195
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik heb nog geen 1x geclutchkickt; driften doe ik puur met 't gaspedaal:)
wel een paar x (3x tot nu toe) op launchcontrol weggetrokken...
maar geloof niet dat de lagers speling hebben, ga ik wel ff controleren morgen.
wel een paar x (3x tot nu toe) op launchcontrol weggetrokken...
maar geloof niet dat de lagers speling hebben, ga ik wel ff controleren morgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2009 22:47 #800200
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Peoh, klote zeg van zowel je uitlaat als je voorspoiler! Maarja, dat zijn dingen waar je aan moet wennen als je gewend bent om met een standaard 340 te rijden.
Die uitlaat, ik zou hem wel weer proberen te herstellen. Het was juist zo'n ontzettend gaaf idee! Kun je geen nieuw asje draaien op je draaibank? Tandwieltje kan wel eens moeilijker worden, maar daar is ook wel wat op te verzinnen toch?
Die uitlaat, ik zou hem wel weer proberen te herstellen. Het was juist zo'n ontzettend gaaf idee! Kun je geen nieuw asje draaien op je draaibank? Tandwieltje kan wel eens moeilijker worden, maar daar is ook wel wat op te verzinnen toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2009 22:52 #800201
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nouja, als er belijning op dat ding stond zag ik hem waarschijnlijk wel gewoon op tijd en had ik ook nog normaal de gelegenheid om evt schuin over de drempel heen te steken en had er niets aan de hand geweest..
vond hem wel vet staan, vooral omdat hij nu ook aardig aansloot aan de zijkanten, als ik hem onder een grotere hoek plaats moet ik ook wat gaan bedenken om die loze ruimte op te vullen.. de spoiler wordt dan wel functioneler, omdat ie dan meer lucht onder de voorbumper de motorruimte in dirigeert:D
ja tandwieltje is in principe ook niet onmogelijk; moet even het factuurtje opzoeken miss valt het ding nog in de garantie. asje is iig zo gemaakt, tandwieltje idd wat lastiger.
vond hem wel vet staan, vooral omdat hij nu ook aardig aansloot aan de zijkanten, als ik hem onder een grotere hoek plaats moet ik ook wat gaan bedenken om die loze ruimte op te vullen.. de spoiler wordt dan wel functioneler, omdat ie dan meer lucht onder de voorbumper de motorruimte in dirigeert:D
ja tandwieltje is in principe ook niet onmogelijk; moet even het factuurtje opzoeken miss valt het ding nog in de garantie. asje is iig zo gemaakt, tandwieltje idd wat lastiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





