show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 21:09 #796965 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;119970 schreef : j??tje! die bout van het KVS resevoir irriteert me mateloos; daar ga ik ook maar eens wat aan doen!

Ja, dat ziet er ?cht niet uit... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 22:19 #799365 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja zie je wel! het valt gewoon op:D

zojuist de laatste hand gelegd aan de carterpan + nippels, van de week aflassen en hopelijk as vrijdag een hoop zooi richting de poedercoater:yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 22:28 #799369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

slb_340;119965 schreef : Gewoon geil.


Pure autoporno! :D

Goed dat je lekker veel plaatjes van de motorruimte laat zien, want dat vinden we toch allemaal het meest interessant!

Een vraag: waarom de renix op deze plaats? En (in het kort) waarom dit type renix?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 22:35 #799373 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Lucluc;119991 schreef : Goed dat je lekker veel plaatjes van de motorruimte laat zien, want dat vinden we toch allemaal het meest interessant!

ghehe, dat klopt want aan de rest moet ik nog beginnen:D

Lucluc;119991 schreef : Een vraag: waarom de renix op deze plaats? En (in het kort) waarom dit type renix?

was een vlak stukje staal om hem op te plaatsen; heb wel een setje afstandsbusjes gebruikt voor de grap (en dan loopt de bundel wat mooier en dat cre?ert iets meer ruimte voor de stekkers)

origineel hoort een RE208 ontstekingsunit bij deze motor; het is echter zo dat het broertje daarvan de RE209 een bewezen vermogenswinst oplevert door een iets agressievere curve in het middengebied; de motor wordt hierbij al iets feller; resultaat is al helemaal goed merkbaar als je wat aan de turbodruk + brandstofvoorziening (andere sproeiers, that's it) doet!

't is een eenvoudige en leuke manier van tuning, omdat het nu al merkbaar werkt en zodra ik aan 't blok ga sleutelen om hem nog meer vermogen te laten produceren helpt dat ook nog eens om sneller aan dat gewenste vermogen te komen.

heb deze unit nos uit engeland laten komen, kwam 'm toevallig tegen:crazy1: niet voor een prikkie, maar toch nog de helft als wat voor een gloednieuwe unit vanuit de fabriek gevraagd wordt, scheelt toch nog wat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 22:38 #799374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;119995 schreef : ghehe, dat klopt want aan de rest moet ik nog beginnen:D


O, ik vroeg me al af waar jij je wegenatlas nu bewaart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 23:12 #799375 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Neem voor je wel een kachelhuis mee naar ermelo toe uit een MK3.
Nog voorkeur:
- 360 kachelhuis met airco aansluiting
- of een gewoon kachelhuis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2009 08:08 #799393 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het moet er een zijn uit een "MK2"...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2009 09:41 #799401 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
idd want een mk3 kachelhuis houd het niet lang vol zonder weg te smelten als ik ga rijden:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2009 18:08 #799430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Volgens mij gaat dat niet passen.

Althans, ik heb in mijn 340 een MK3 kachelhuis proberen te zetten, maar ging niet fysiek. Bovendien is de bedrading en stekker ook anders.

Waarom hij qua pasvorm niet paste, weet ik niet. Ik heb een andere MK2 kachel gepakt omdat ik die nog zo had liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2009 18:16 #799431 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
er zit nu ook een mk2 kachelhuis in; die heeft de motor in het midden zitten.
mk3 kachelhuis heeft de motor aan de bijrijderskant, en het motor gedeelte is zo kingsize uitgevoerd dat je in de knel komt met de downpipe, daarom past ie nie:)

vanmiddag een beetje proberen af te stellen, die 1500 toeren stationair was ik toch wel beu.
loopt nu 1000 toeren stationair en redelijk netjes, weet nog wel zeker dat het co nogal hoog staat.. bovendien lag er benzine bovenop het vlotterdeksel; denk dat het brandstofaanvoer nippel een lekkagetje heeft.

wordt dus hoog tijd dat die andere carb binnenkomt, dan een hoop spul schoonmaken, carb monteren, een ic pijp uitwisselen (iets langere monteren), motort afstellen en nog wat kleine dingetjes.

ohja, kilometerteller doet het ook weer, seinlicht is weer blauw en alle controlelampjes werken. weer een streep op de to-do list:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD