Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ja, dat ziet er ?cht niet uit...AvdAkker;119970 schreef : j??tje! die bout van het KVS resevoir irriteert me mateloos; daar ga ik ook maar eens wat aan doen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zojuist de laatste hand gelegd aan de carterpan + nippels, van de week aflassen en hopelijk as vrijdag een hoop zooi richting de poedercoater:yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;119965 schreef : Gewoon geil.
Pure autoporno!

Goed dat je lekker veel plaatjes van de motorruimte laat zien, want dat vinden we toch allemaal het meest interessant!
Een vraag: waarom de renix op deze plaats? En (in het kort) waarom dit type renix?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ghehe, dat klopt want aan de rest moet ik nog beginnen:DLucluc;119991 schreef : Goed dat je lekker veel plaatjes van de motorruimte laat zien, want dat vinden we toch allemaal het meest interessant!
was een vlak stukje staal om hem op te plaatsen; heb wel een setje afstandsbusjes gebruikt voor de grap (en dan loopt de bundel wat mooier en dat cre?ert iets meer ruimte voor de stekkers)Lucluc;119991 schreef : Een vraag: waarom de renix op deze plaats? En (in het kort) waarom dit type renix?
origineel hoort een RE208 ontstekingsunit bij deze motor; het is echter zo dat het broertje daarvan de RE209 een bewezen vermogenswinst oplevert door een iets agressievere curve in het middengebied; de motor wordt hierbij al iets feller; resultaat is al helemaal goed merkbaar als je wat aan de turbodruk + brandstofvoorziening (andere sproeiers, that's it) doet!
't is een eenvoudige en leuke manier van tuning, omdat het nu al merkbaar werkt en zodra ik aan 't blok ga sleutelen om hem nog meer vermogen te laten produceren helpt dat ook nog eens om sneller aan dat gewenste vermogen te komen.
heb deze unit nos uit engeland laten komen, kwam 'm toevallig tegen:crazy1: niet voor een prikkie, maar toch nog de helft als wat voor een gloednieuwe unit vanuit de fabriek gevraagd wordt, scheelt toch nog wat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;119995 schreef : ghehe, dat klopt want aan de rest moet ik nog beginnen:D
O, ik vroeg me al af waar jij je wegenatlas nu bewaart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Nog voorkeur:
- 360 kachelhuis met airco aansluiting
- of een gewoon kachelhuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Althans, ik heb in mijn 340 een MK3 kachelhuis proberen te zetten, maar ging niet fysiek. Bovendien is de bedrading en stekker ook anders.
Waarom hij qua pasvorm niet paste, weet ik niet. Ik heb een andere MK2 kachel gepakt omdat ik die nog zo had liggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
mk3 kachelhuis heeft de motor aan de bijrijderskant, en het motor gedeelte is zo kingsize uitgevoerd dat je in de knel komt met de downpipe, daarom past ie nie:)
vanmiddag een beetje proberen af te stellen, die 1500 toeren stationair was ik toch wel beu.
loopt nu 1000 toeren stationair en redelijk netjes, weet nog wel zeker dat het co nogal hoog staat.. bovendien lag er benzine bovenop het vlotterdeksel; denk dat het brandstofaanvoer nippel een lekkagetje heeft.
wordt dus hoog tijd dat die andere carb binnenkomt, dan een hoop spul schoonmaken, carb monteren, een ic pijp uitwisselen (iets langere monteren), motort afstellen en nog wat kleine dingetjes.
ohja, kilometerteller doet het ook weer, seinlicht is weer blauw en alle controlelampjes werken. weer een streep op de to-do list:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





