show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 20:24 #796702 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waarom een mk2 kachelhuis? Heb je daar een speciale reden voor?
En wat bedoel je met winterbakken? Binnenspiegels zijn trouwens overgewaardeerd. Als je een RBS-systeem op je auto hebt heb je die niet eens nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 20:31 #796704 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja een hele goede zelfs, mk3 kachelhuis loopt tegen de uitlaatvoorpijp aan:+
winterbakken zijn uit m'n rode 340, ipv vloermatten een kunststof bak die niet onder je voeten vandaan schuift..

binnenspiegel tsjah, ik vind het gewoon makkelijk. rij nu ook wel zonder maar ik heb toch snel het idee dat ik een stuk zicht mis, vooral bij achteruitrijden. ben er nogal gewend aan geraakt zeg maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2009 20:35 #796705 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja klopt ook wel van die spiegels, ik zou hem waarschijnlijk ook terughangen.

En die kachel wordt wel vlug warm als hij tegen de uitlaat hangt, is dat niet het hele idee van een kachel? :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 21:55 #796728 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Laat het me alsjeblieft weten als je een goede lijm voor die binnenspiegel hebt gevonden.
De mijne is er al wel 10 keer afgedonderd waardoor de spiegel al half aan gruzelementen ligt.... :grr:
Van alles geprobeerd; van dubbelzijdige peperdure Tesa-tape tot speciale binnenspiegelplakkertjes van de Ford-dealer.

Lukt het trouwens met die grille?
Ik bedoel, ik heb nog zo'n leuk, zwart randje ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 21:57 #796730 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb Anjo toevallig een uur of wat geleden per MSN laten zien wat ik gebruikt heb. Van Bison, goed schoonmaken. Heb ik bij de mijne ook gedaan, zelfs m'n bluetooth binnenspiegel hangt er over heen. Dus extra gewicht en hij is nog niet naar beneden gevallen. Kost dan wel 8 euro ofzo bij de Gamma maar hangt nu al weer een week of 6 prima. www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=af993e0fc2c7dd2dc07bac

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 21:59 #796732 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
komt ie nu mee.. wou hem bij de bbq al van je overnemen!:D (neem maar mee naar de vkb;))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2009 22:01 #796733 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ja, ik had er toen niet meer aan gedacht maar bij het opruimen kwam ik 'm weer tegen :humor:

Lijkt me veel makkelijker dan overspuiten :)

Ik zal 'm meenemen de 24e. Help me er wel even aan herinneren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2009 14:03 #796763 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
een van de 2 carburateurs is binnen!


dit inlaatspruitstuk gaat gepolijst worden. het is wachten op de andere carb, die kwam vorige week van een goed lopende auto, deze ga ik ombouwen naar group-a spec want hij lag al een paar jaar in een schuur:)

en een ander langverwacht pakketje is ook eindelijk binnen:


samen met de demper die ik al had:


wel gaaf trouwens dat lowsound principe:


de uitlaatgassen worden door die "punten" in de demper meer het dempingsmateriaal in geleid waardoor het geluid beter gedempt wordt.

de uitlaatlijn wordt op dit moment semi-rvs. de huidige downpipe blijft hetzelfde voorlopig, zit erover te denken om een iets grotere turbo te monteren tezamen met de group-a carburateur en mogelijk tegelijk ook een iets andere nokkenas en klepveren. grotere turbo betekend andere downpipe en die zal dan ook uit rvs vervaardigd worden. daarnaast misschien een nieuw spaghetti uitlaatspruitstuk, die wel weer uit staal ivm materiaaleigenschappen van rvs.

toekomstmuziek; eerst een hoop andere dingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2009 14:29 #796765 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat wordt weer smullen als de fabricage en assemblagefoto's gepost worden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-09-2009 18:11 #796779 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Heb je eigenlijk nog wat gehoord van die koker die ik laatst had meegegeven?

Kun je me anders 't nummer op die koker even PB'en, dan probeer ik 't effe via de dealer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD